Nauka i technologie

Pozycjonowanie stron WWW – na czym polega?

Optymalizacja strony WWW pod SEO to działania, dzięki, którym strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania Google na wyszukiwaną frazę. To sprawia, że więcej osób na nią wejdzie, zapozna się z ofert Twojej firmy, a w rezultacie dokona zakupu. Tym samym inwestycja w SEO to rozwiązanie, które naprawdę się opłaca, bo zwróci się z nawiązką.

Co się składa na pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie strony WWW obejmuje konkretne działania zarówno na samej stronie WWW, jak i także poza nią. Istotne są kwestie techniczne, takie jak prędkość strony, jej responsywność, intuicyjność, odpowiednio przygotowane treści ze słowami kluczowymi oraz linki wewnętrzne i zewnętrzne, które prowadzą do witryny. To sprawia, że optymalizacja pod SEO to często współpraca wielu ekspertów zajmujących się osobnymi elementami SEO, aby w efekcie Twoja witryna wyświetliła się przed stronami konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Więcej o tym, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, przeczytasz tutaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

Rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie dzieli się na kilka rodzajów, w zależności od tego, gdzie chcesz dotrzeć ze swoją ofertą i jaki rodzaj działalności prowadzisz.

Tym samym można wyróżnić:
•    pozycjonowanie szerokie – to rodzaj pozycjonowania dla firm, które działają np. w całym kraju i nie zależy im na sprzedaży tylko w określonej lokalizacji,
•    pozycjonowanie lokalne – ma na celu dotarcie do odbiorców, którzy szukają produktów i usług w konkretnej lokalizacji np. danym regionie bądź mieście,
•    pozycjonowanie sklepów – pozycjonowanie, które mocno skupia się na zwiększeniu sprzedaży w sklepie online, na każdej dostępnej platformie e-commerce.

Etapy pozycjonowania strony WWW

Pozycjonowanie to cały proces, który składa się z kilku podstawowych etapów.

Etap 1: analiza – na tym etapie analizuje się branżę, której dotyczy strona WWW. Dzięki temu wybór fraz kluczowych będzie dobrze dostosowany pod potrzeby rynkowe, jak i konkurencję.

Etap 2: audyt – w trakcie audytu witryna zostanie przeanalizowana od strony technicznej. Na sam koniec takiego audytu powstaje lista rzeczy do poprawy – pod względem funkcjonalności i użyteczności. Po wprowadzeniu tych zmian optymalizacja będzie jeszcze skuteczniejsza i przyniesie lepsze rezultaty.

Etap 3: treści na stronę i social media – stworzenie wartościowych treści z frazami kluczowymi dla strony WWW, a także dodatkowe działania, takie jak zadbanie o przekierowanie ruchu z social media na stronę. Przygotowanie takich treści możesz np. zlecić na platformie WhitePress.

Etap 4: linki – to działanie mające na celu pozyskanie różnorodnych linków kierujących do Twojej strony WWW. Zostaje przygotowana strategia budowania linków, tak aby pozyskiwać tylko te wartościowe, naturalne i wzbudzające zaufanie wśród odbiorców.

Etap 5: optymalizacja konwersji – wprowadzanie zmian na stronie np. w trakcie kampanii sprzedażowych, które wpływają na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników finansowych.

Etap 6: monitorowanie i analiza – firma pozycjonerska regularnie analizuje wyniki pozycjonowania, wprowadza zmiany, a także monitoruje efekty.

Ile trwa pozycjonowanie?

Z racji tego, że pozycjonowanie zakłada wiele etapów, efekty nie są widoczne od razu, jednak warto uzbroić się w cierpliwość. Dla przykładu rezultaty pozycjonowania prostej strony WWW, na której jest dość mało treści i nie była wcześniej tam prowadzona optymalizacja, to 2-3 miesiące dla pierwszych efektów (większy ruch na stronie) i 5-6 miesięcy dla jeszcze większego ruchu z Google i sprzedaży. W niektórych przypadkach takie rezultaty są najbardziej widoczne nawet po 8-12 miesiącach, dlatego przy pozycjonowaniu cierpliwość zdecydowanie popłaca.

Korzyści z pozycjonowania

Pozycjonowanie strony WWW sprawia, że staje się ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. A to bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby odwiedzin – także spoza samej wyszukiwarki. Co to oznacza? Że taki zwiększony ruch na stronie ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększenie zysków firmy. Dzięki pozycjonowaniu można zdobyć przewagę nad konkurencją z branży, a także zbudować zaufanie do marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Tym samym SEO to świetny sposób na promocję swojej działalności, obok social mediów czy inwestowania w reklamy, online i offline. Weź pod uwagę planując skuteczny rozwój swojej działalności.

Źródło informacji: WhitePress

 


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM