Wiadomości Polska Nauka i technologie PSPA na EV Experience: elektromobilność to największy przełom od czasów rewolucji przemysłowej w XIX wieku
Nauka i technologie

PSPA na EV Experience: elektromobilność to największy przełom od czasów rewolucji przemysłowej w XIX wieku

2 dni wydarzenia, 34 pojazdy do dyspozycji, 27 godzin jazd, niemal 1,5 tysiąca przejazdów testowych dla gości, ponad 5,5 tysięcy pokonanych kilometrów i przeszło 2 tysiące uczestników. To tylko niektóre z liczb, którymi można podsumować EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław – elektromobilne show, które dniach 24-25 czerwca odbyło się na Torze Modlin w Nowym Dworze Mazowieckim. Podczas wydarzenia każdy mógł osobiście przekonać się, że bezemisyjna mobilność to nie tylko korzyści dla środowiska, ale również niepowtarzalny komfort podróżowania, doskonałe osiągi i najwyższa przyjemność z jazdy.

Elektromobilność jest trendem w motoryzacji, który równa się rewolucji, największej od przełomu XIX i XX wieku, kiedy to silnik parowy został wyparty przez ten spalinowy. Dziś historia zatacza koło i to silnik spalinowy jest stopniowo wypychany przez elektryczny – technologicznie produkt zwyczajnie lepszy, bardziej ekonomiczny i spełniający oczekiwania konsumenta XXI wieku” – przekonuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Dwudniowe wydarzenie EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław obfitowało w szereg atrakcji, m.in. możliwość przetestowania praktycznie wszystkich dostępnych na polskim rynku samochodów elektrycznych oraz mikromobilnych pojazdów, takich jak e-skutery, e-hulajnogi oraz e-rowery. Na rozległym terenie Toru Modlin pod Warszawą swoje ekspozycje przygotowały największe koncerny motoryzacyjne, prezentujące najnowsze modele zeroemisyjnych środków transportu oraz producenci baterii elektrycznych i innych urządzeń tworzących elektromobilną infrastrukturę.

„Zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Polsce nieustannie rośnie i to jest niezwykle pozytywny sygnał dla całego naszego rynku. W ubiegłym roku zarejestrowano prawie dwukrotnie więcej pojazdów osobowych z napędem elektrycznym niż w roku 2020 i niemal czterokrotnie więcej niż w roku 2019” – wskazuje Maciej Mazur.

„Takie wydarzenia, jak EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław, pokazują, że elektromobilność nie jest rynkową niszą, a tematem, który dosłownie elektryzuje Polaków. Naszą ambicją jest pokazywanie, że elektromobilność już dziś pozwala na bezproblemowe poruszanie się po całym kraju” – dodaje.

Organizatorzy wydarzenia przypominali, że optymizmem napawają wyniki badań monitorujących stosunek polskich konsumentów do pojazdów zeroemisyjnych. Z przygotowywanego przez PSPA „Barometru Nowej Mobilności 2021/22” wynika, że już co trzeci Polak realnie rozważa zakup samochodu elektrycznego lub hybrydy typu plug-in (w 2017 roku taką deklarację złożyło zaledwie 12 proc. badanych). Z kolei 40 proc. z nas jest przekonanych o pozytywnym wpływie pojazdów elektrycznych na klimat i środowisko (wobec 8 proc. w 2017 roku).

„Dziś już chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, w którym kierunku zmierza branża automotive. Przyszłość motoryzacji wyznaczają dwie wartości – elektromobilność oraz zeroemisyjność. Zrównoważony transport, bezpieczeństwo i ekonomiczna jazda to kamienie milowe w walce o ochronę klimatu” – zaznacza Agata Marcinkiewicz, rzecznik prasowy LG Energy Solution Wrocław.

„Jako największy producent baterii litowo-jonowych w Europie, z dumą wspieramy inicjatywy promujące elektromobilność. Dowodem na to jest znaczna liczba zgromadzonych na Torze Modlin pojazdów posiadająca akumulatory trakcyjne naszej produkcji. To właśnie nasze zeroemisyjne pojazdy otwierały i zamykały paradę aut elektrycznych podczas zlotu na Torze w Modlinie” – dodaje.

Jednym z kluczowych punktów EV Experience powered by LG Energy Solution było uroczyste przekazanie spółce AstraZeneca 41 samochodów elektrycznych (Hyundai IONIQ), w ramach wynajmu długoterminowego, przez firmę LeasePlan. Wymiana floty przez czołowy koncern farmaceutyczny na bardziej ekonomiczną i przyjazną środowisku pokazuje, że wybór elektromobilności stanowi obecnie element strategii rozwojowej największych globalnych marek.

„W AstraZeneca dostrzegamy bezpośrednią zależność między zdrowiem ludzi a stanem środowiska. Włączenie kolejnych 41 aut elektrycznych do naszej floty jest krokiem w stronę spełnienia celu posiadania w stu procentach elektrycznej floty do końca 2025 roku” – powiedział Michał Janik, Site Senior Director AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.

Elektromobilność staje się jednym z kół zamachowych innowacyjnej gospodarki. To istotne zwłaszcza w kontekście przegłosowanej niedawno uchwały Parlamentu Europejskiego, z której wynika, że od 2035 r. na rynkach UE nowe samochody osobowe i dostawcze będzie można sprzedawać wyłącznie z napędem w pełni elektrycznym. Jak przekonuje dyrektor zarządzający PSPA, w tym globalnym wyścigu ku zeroemisyjności wygrają te przedsiębiorstwa i społeczeństwa, które przystąpią do niego na jak najwcześniejszym etapie.

„Sektor motoryzacyjny w Polsce to ponad 20 mln pojazdów, z czego póki co 23 tys. to te czysto elektryczne, co ilustruje skalę stojącego przed nami wyzwania. Co więcej, branża związana z produkcją i serwisem samochodów tworzy ok. 400 tys. miejsc pracy i generuje pokaźne wpływy do budżetu państwa, dlatego jej zwrot w kierunku elektromobilności stanowi swoistą polską rację stanu” – wyjaśnia Maciej Mazur.

Postulaty branży zeroemisyjnej motoryzacji w Polsce pozostają niezmienne – to przede wszystkim stworzenie stabilnych ram prawnych przygotowujących grunt pod rozwój elektromobilności liczonej docelowo w setkach tysięcy czy nawet milionach pojazdów. Poza tym nasz kraj wciąż boryka się w brakami w infrastrukturze – w ciągu ostatnich dwóch lat liczba osobowych EV przypadających na jedną stację ładowania wzrosła ponaddwukrotnie: z 10 do 21. Rozbudowa sieci ładowarek do poziomu umożliwiającego elektryfikację floty samochodowej na skalę masową jest projektem długoterminowym, dlatego administracja publiczna powinna wdrożyć niezbędne zmiany już teraz. W pierwszej kolejności konieczne jest skrócenie procedur przyłączeniowych oraz rozwój niezbędnych sieci dystrybucyjnych.

„Nasza branża jest już rozpędzona i technologicznie gotowa, aby w olbrzymiej skali dostarczać na rynek przyjazne środowisku, ekonomiczne pojazdy. Rewolucja motoryzacyjna spotyka się również z rosnącą aprobatą i entuzjazmem konsumentów. Aktualnie wszystko zależy od administracji i politycznych decydentów, abyśmy mogli stać się jednym z czołowych graczy na globalnym rynku elektromobilności” – deklaruje ekspert PSPA.

Organizatorami wydarzenia byli: Fundacja EV klub Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), WP Autokult, zaś partnerem tytularnym: LG Energy Solution Wrocław.

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version