Wiadomości Polska Biznes i finanse Ponowne otwarcie Morza Czarnego jest mile widzianym krokiem, a podczas gdy sytuacja na Ukrainie jest nadal niestabilna, najnowsze dane wykazały, że branża się przystosowuje
Biznes i finanse

Ponowne otwarcie Morza Czarnego jest mile widzianym krokiem, a podczas gdy sytuacja na Ukrainie jest nadal niestabilna, najnowsze dane wykazały, że branża się przystosowuje

AMSTERDAM–(BUSINESS WIRE)– W związku z ogłoszoną w ubiegłym tygodniu informacją o porozumieniu ONZ w sprawie ponownego otwarcia Morza Czarnego, skutkującego odblokowaniem transportu ukraińskiego zboża drogą morska, FourKites®, dostawca wiodącej na świecie platformy zapewniającej widoczność łańcucha dostaw, opublikował nowe dane wykazujące, że przewoźnicy charakteryzujący się zwinnością znajdują sposoby na radzenie sobie w tej niestabilnej sytuacji.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji znajduje się na stronie: https://www.businesswire.com/news/home/20220728005468/en/ 

Po zawarciu porozumienia w sprawie transportu zboża pomiędzy Ukrainą a Rosją w ubiegły piątek, FourKites oczekuje, że wysyłka zboża z portów Morza Czarnego zostanie wznowiona. To samo porozumienie umożliwia Rosji eksport nawozów i innych produktów, które nie zostały objęte międzynarodowymi sankcjami.

„Mam nadzieję, że porozumienie to da dużym przedsiębiorstwom transportowym pewność, która umożliwi im wznowienie działalności w tym regionie – powiedział Philippe Salles, wiceprezes ds. rozwiązań strategicznych (w transporcie morskim) w FourKites. – Najbliższe kilka tygodni będzie decydujące. Jeśli wszytko pójdzie dobrze, porozumienie to może odegrać kluczową rolę w walce ze światowym kryzysem żywnościowym. A pomimo ostatnich ataków rakietowych na port w Odessie, co wskazuje na niestabilną sytuację w tym regionie, nasze dane wskazują, że firmy transportowe są przygotowane na każdą ewentualność”.

W sprzyjających okolicznościach Ukraina wysyłała miliony ton zboża drogą morską z portów Morza Czarnego do takich krajów jak Egipt, Indonezja, czy Bangladesz. Wojna skutecznie zamknęła te trasy, a największe firmy transportowe stwierdziły, że działalność na Morzu Czarnym jest zbyt niebezpieczna. Obecnie pojawiła się nadzieja, że przynajmniej część dostaw może zostać wznowiona.

„Nasze dane z ostatnich kilku tygodni pokazały, że operatorzy usług logistycznych już dostosowywali się do sytuacji w Ukrainie – powiedział Salles. – Ukraińskie firmy transportowe przechodzą na transport drogowy i kolejowy w celu przewiezienia zboża do portów morskich poza krajem, w szczególności do Polski lub przez Bałkany do portów na Morzu Adriatyckim, takich jak Triest i Rijeka”.

Dostawy do różnych krajów graniczących z Rosją i Ukrainą utrzymują się na dobrym poziomie w porównaniu z pozostałą częścią Europy, gdzie średni czternastodniowy volumen towarów wzrósł o 20% w porównaniu z danymi z 21 lutego, w momencie rozpoczęcia inwazji. Jednocześnie opóźnienia transportu ładunków drobnicowych (LTL – less than truckload) do Europy Wschodniej obniżyły się w minionych kilku tygodniach, przy czym opóźnienia ładunków LTL są obecnie tylko o 15% wyższe niż w momencie wybuchu konfliktu. Oznacza to spadek o 48% miesiąc do miesiąca w porównaniu z połową czerwca, gdzie opóźnienia ładunków LTL były o 33% wyższe niż z w momencie rozpoczęcia wojny.

Przed porozumieniem ONZ, setki tysięcy ton zboża przeznaczono do transportu dłuższymi trasami lądowymi, co wywołało obawy o to, czy dostępne są wystarczające zasoby, aby zapewnić tysiące dodatkowych koniecznych kursów pojazdów ciężarowych.

„Ukraińscy przewoźnicy wykorzystują wszystkie swoje moce, aby eksportować zboże i odbudować wzrost gospodarczy kraju – skomentował Maciej Maćkowiak, dyrektor ds. marketingu usług przewozowych na Europę w FourKites, mieszkający w Polsce. – Obserwujemy już duże zagęszczenie ruchu na granicy polsko-ukraińskiej ponieważ od połowy lipca Unia Europejska umożliwiła realizację dostaw bez pozwoleń przez ukraińskie firmy działające w branży transportu drogowego”.

Ogólnie, przewóz towarów do i z Ukrainy jest nadal trudny. Wolumeny towarów przewożonych do Ukrainy nieznacznie wzrosły od momentu osiągniecia najniższych wskaźników w marcu, lecz nadal są o 65% niższe w porównaniu z okresem przed wybuchem wojny.

FourKites

FourKites®, najlepsza platforma zapewniająca widoczność łańcucha dostaw na świecie, obejmuje swoim zasięgiem transport na place składowe, do magazynów, sklepów i wiele więcej. Śledząc ponad 2,5 mln ładunków dziennie przewożonych drogą lądową, kolejową, morską i lotniczą, paczek i przesyłek kurierskich, i docierając do ponad 200 krajów, FourKites łączy dane gromadzone w czasie rzeczywistym i ogromny potencjał uczenia maszynowego w celu wsparcia firm w ich drodze do cyfryzacji całego łańcucha dostaw. Ponad 1000 najbardziej uznanych na świecie marek, w tym 9 z listy 10 największych marek pakowanych produktów konsumenckich i 18 z listy 20 największych firm oferujących produkty żywnościowe i napoje, zaufało FourKites powierzając tej firmie transformację ich działalności i stworzenie bardziej zwinnego, wydajnego i zrównoważanego łańcucha dostaw. Więcej informacji znajduje się na stronie https://www.fourkites.com/ .

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220728005468/en/ 

Źródło: FourKites

KONTAKT:
Scott Johnston
dyrektor działu PR na Europę, FourKites
tel: +31 62 147 8442
e-mail: scott.johnston@fourkites.com 

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version