Wiadomości Polska Biznes i finanse DELVE Partners i PBS publikują pierwszy w Polsce raport i ranking najbardziej przyjaznych cyfrowo marek konsumenckich: Digital Friendly Brand Index
Biznes i finanse

DELVE Partners i PBS publikują pierwszy w Polsce raport i ranking najbardziej przyjaznych cyfrowo marek konsumenckich: Digital Friendly Brand Index

Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów – oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. Jak pozyskiwać wartościowe dane o klientach w dzisiejszym krajobrazie cyfrowym naznaczonym zapowiedzią wyłączenia opcji śledzenia aktywności internautów przez Google? Najlepiej poprzez włączenie w swoje strategie danych własnych, czyli first-party data. To główne wnioski płynące z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.

Kluczowe liczby raportu:

– 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.

– 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.

– Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.

– 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.

– Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej niż 4 kontakty w tygodniu.

– Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.

“Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek. Słowo >>umiejętne<< ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej” – podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners.

“Dane uzyskane w badaniu Digital Friendly Brand Index pozwoliły nam sformułować szereg wniosków i obserwacji, a także wiele cennych wskazówek dla szefów marketingu w Polsce w kontekście m.in. strategii pozyskiwania i aktywacji danych w marketingu, dywersyfikacji i optymalizacji budżetów marketingowych czy budowania strategii skutecznej personalizacji. Praktyków branży powinien zainteresować także pierwszy w swoim rodzaju ranking marek Digital Friendly w naszym kraju, który wzbogaciliśmy komentarzami liderów marketingu najbardziej przyjaznych marek digitalowych w Polsce” – dodaje Greg Sobiech, CEO & Founder DELVE Partners.

Metodologia badania

Badanie Digital Friendly Brand Index: “Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego?” zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie 2000 ankietowanych podzielonych na dwie grupy po 1000 osób, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce.

Każdy spośród 2000 respondentów biorących udział w badaniu został poproszony o uszeregowanie marek, które kojarzy z pozytywnej komunikacji marketingowej w sieci, zaczynając od tych, które odbiera w sposób najbardziej pozytywny. W badaniu testowano niezależnie odbiór największych marek w dziesięciu odrębnych kategoriach: supermarkety, dyskonty i sklepy convenience, drogerie, sklepy z meblami i wyposażeniem wnętrz, banki, firmy ubezpieczeniowe, restauracje i kawiarnie, sklepy z odzieżą i obuwiem, operatorzy komórkowi/dostawcy usług telekomunikacyjnych i internetowych, sklepy z AGD, RTV i elektroniką oraz markety budowlane.

O firmie DELVE Partners

DELVE Partners to globalna firma konsultingowa z branży digital marketingu, która na co dzień pomaga firmom konsumenckim w transformacji działań marketingowych w oparciu o dane i technologie.

DELVE Partners cieszy się zaufaniem marek na całym świecie. Na liście klientów firmy znajdują się tak uznane marki jak UNICEF, AT&T, Avaya, Virgin Voyages, Gerber Life Insurance, a w Polsce Hebe, Orange, UPC. Firma była wielokrotnie wyróżniana na forum międzynarodowym, zdobywająca takie nagrody jak tytuł najlepszego wdrożeniowca Cloud for Marketing – Partner of the Year – Google Cloud czy za najlepszą strategię aktywacji danych własnych w marketingu „Best First-Party Data Strategy 2021” przez amerykański AdExchanger.

Więcej informacji o firmie: https://delvedeeper.com/
 
O Agencji Badawczej PBS

PBS to największa agencja badawcza z polskim kapitałem, świadcząca kompleksowe usługi badawcze i konsultingowe w zakresie badań rynkowych i społecznych.

Więcej informacji o firmie: https://pbs.pl/

Źródło informacji: DELVE Partners


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version