Ruszyła uruchomiona przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) Giełda Miejskich Technologii. Firmy technologiczne mogą zamieszczać na stronie internetowej www.gieldamiejskichtechnologii.pl swoje oferty, a samorządy już od 17 października br. mogą aplikować o granty na testy i wdrożenia. W puli jest łącznie 1,5 mln zł.
„Samorządy coraz częściej wykorzystują nowe technologie np. w obszarze zarządzania transportem, oświetleniem, gospodarką odpadami czy energią, a rozwiązania te mogą być szczególnie pomocne w niepewnych czasach.” – przekonuje Paweł Borys, prezes PFR. „Dlatego stworzyliśmy Giełdę Miejskich Technologii – platformę, która w połączeniu z dofinasowaniem ma ułatwić samorządom inwestycje w cyfryzację” – dodaje.
Giełda jest miejscem prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne m.in. inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów, komunikacja z mieszkańcami, zarządzanie transportem publicznym czy automatyzacja procesów administracyjnych. Każda firma IT może bezpłatnie zamieścić na platformie swoje rozwiązania informatyczne w modelu usługowym, których wdrożenie i testowanie jest możliwe w okresie od 6 do 12 miesięcy.
Każda gmina może bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Samorząd może wybrać z katalogu dowolny produkt, który chciałby przetestować i ma szansę zrobić to całkowicie bezpłatnie. Wystarczy złożyć wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik, otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie.
PFR zaplanował pięć naborów wniosków – każdy z pulą 300 tys. zł. Oznacza to, że do samorządów trafi łącznie 1,5 mln zł wsparcia na przyspieszenie procesu cyfryzacji. Pierwszy nabór rozpocznie się już 17 października i potrwa do 30 października. Informacje o kolejnych naborach wniosków będą publikowane na stronie projektu oraz w mediach społecznościowych PFR.
„Zespół ekspertów PFR przez 7 miesięcy pracował nad stworzeniem platformy typu >>marketplace<<, która będzie łatwa w obsłudze, a jednocześnie dostarczy szereg praktycznych funkcjonalności jak np. dopasowanie rozwiązania do potrzeb samorządu na podstawie quizu czy możliwość porównania ofert. Nasze narzędzie pozwala oszczędzić czas, ułatwia procesy decyzyjne oraz daje szansę na pozyskanie bezzwrotnego finansowania” – informuje Paweł Grzegorczyk, p.o. dyrektora Departamentu Rozwoju Innowacji w PFR.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl