Wiadomości Polska Biznes i finanse Grupa eSky z rekordowym wynikiem EBITDA za trzy kwartały 2022
Biznes i finanse

Grupa eSky z rekordowym wynikiem EBITDA za trzy kwartały 2022

Wartość sprzedaży Grupy eSky za pierwsze trzy kwartały br. wyrażona w TTV (ang. Total Transaction Value) wzrosła o 88% w porównaniu do identycznego okresu w ubiegłym roku i wyniosła 2,1 mld PLN. Warto zaznaczyć, że wynik ten jest lepszy od przedpandemicznego 2019 roku – wzrost o 11%. Zysk EBITDA za trzy kwartały 2022 roku wzrósł o 70% vs 2021 i wyniósł 74 mln PLN.

zysk

„Kolejny raz w tym roku możemy pochwalić się rewelacyjnymi wynikami. Jako jedni z nielicznych w branży turystycznej zamknęliśmy ubiegły rok z rekordowym w historii firmy zyskiem EBITDA. Na tym się nie zatrzymaliśmy, a obecny wynik za pierwsze trzy kwartały br. to potwierdza. Jest on nie tylko lepszy niż w poprzednim roku, lecz jest większy o 17% niż za cały zeszły rok (74 vs 63 mln PLN). Konsekwentnie wdrażamy naszą nową strategię, opierającą się na czterech filarach, które przybliżą nas do naszego celu – objęcie pozycji platformy pierwszego wyboru do organizacji podróży w regionie CEE” – mówi Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky.

W trzech kwartałach br. Europa kontynentalna odpowiada za zdecydowaną większość przychodów firmy – prawie 70% (1,4 mld PLN). W podziale na regiony, to w Europie Zachodniej firma wygenerowała 38% przychodów wyrażonych w TTV, a w Europie Środkowo-Wschodniej 32%. Z kolei udział sprzedaży w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych wyniósł odpowiednio 19% (404 mln PLN) i 9% (197 mln PLN). Pozostałe rynki, w tym kraje Afryki oraz regionu APAC wygenerowały niecałe 2%.

Sprzedaż oferty pakietowej w górę

Grupa eSky od kilku lat prowadzi intensywne prace w zakresie oferty dynamicznych pakietów z lotem i noclegiem w ramach jednej rezerwacji. Na początku br. wzmocnienie oferty pakietowej znalazło się w nowej długoterminowej strategii firmy jako jeden ze strategicznych filarów. W trzech kwartałach br. sprzedaż pakietów wzrosła o 46% względem identycznego okresu w 2021.

„Osiągnięcie tak znakomitych wyników jest potwierdzeniem tego, że klienci coraz częściej sięgają po nasze usługi – nie tylko loty, lecz także oferty pakietowe City Break oraz Wakacje, które łączą w sobie lot z noclegiem. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tego produktu i już przygotowujemy ofertę na przyszłoroczną wiosnę i okres wakacyjny. Zakładamy, że w przyszłym roku liczba sprzedanych pakietów wzrośnie dwukrotnie” – dodaje Łukasz Habaj.

Źródło informacji: Grupa eSky

 


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version