Wiadomości Polska Biznes i finanse #GPWInnovationDay: Grupa Pracuj liderem HR Tech w naszym regionie Europy
Biznes i finanse

#GPWInnovationDay: Grupa Pracuj liderem HR Tech w naszym regionie Europy

„Misją naszej organizacji jest łączenie dwóch stron – kandydatów i pracodawców. Jesteśmy przywiązani do nowoczesnych, najbardziej efektywnych technologii. Jesteśmy też firmą opartą na wartościach: klient w centrum uwagi, szacunek, odpowiedzialność, radość i odwagę – dla nas są to elementy bardzo głęboko zakorzenione w całej organizacji – począwszy od rekrutacji poprzez rozwój i edukację naszych pracowników” – przedstawiał kierowaną przez siebie firmę Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy Pracuj.

Grupa Pracuj prowadzi następujące marki: pracuj.pl – największy polski serwis rekrutacyjny, z którego miesięcznie korzysta 4,9 mln użytkowników i ma 57,7 tys. aktywnych klientów-pracodawców, którzy skorzystali z niego w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Drugim serwisem rekrutacyjnym Grupy jest ukraińska robota.ua, który mimo wojny w Ukrainie, ma 3 mln użytkowników miesięcznie i 33,5 tys. miesięcznie korzystających z niego pracodawców.

„Serwisy rekrutacyjne to jest pierwszy obszar naszej działalności, drugim obszarem, w którym się rozwijamy, są rozwiązania HR Tech w modelu SaaS (ang. Software as a Service) – wyjaśniał Przemysław Gacek i dodał, że od 2009 roku, czyli już od 13 lat, Grupa Pracuj rozwija platformę do zarządzania procesami rekrutacji pod nazwa eRecruter. Ma ona już 1770 klientów w Polsce.

Kolejnym brandem Grupy w tym obszarze jest softgarden – kompleksowe rozwiązanie z obszaru Talent Acquisition Systems (TAS) – jeden z liderów branży technologii dla HR w Niemczech – ma on ponad 1400 klientów w modelu SaaS.

„Jest to biznes, który kupiliśmy w czerwcu tego roku – mówił prezes Grupy Pracuj. – Rynek TAS w Niemczech jest wysoce strategicznym kierunkiem rozwoju, zwłaszcza wśród MŚP” – wskazywał.

Grupa Pracuj kieruje do pracodawców, korzystających z jej usług, nie tylko możliwość zamieszczania ofert pracy, ale też cały obszar employer branding – budowania wizerunku pracodawcy, w tym tworzenie profilów pracodawców, wirtualne targi pracy Jobicon oraz mnóstwo różnego rodzaju narzędzi, które powodują, że osoby poszukujące zatrudnienia, aplikują właśnie do danych organizacji.

Z kolei kandydaci mogą liczyć na: liczne oferty zamieszczane przez pracodawców, możliwość porównywania wynagrodzeń, swoje indywidualne konto, kreator CV i profilu, porady dotyczące rozmów kwalifikacyjnych, usługę – aplikacja jednym kliknięciem.

„Jest to model, który pozwala wykorzystywać efekt skali – im więcej kandydatów zachęcimy do wejścia na pracuj pl., tym więcej nawiążą oni kontaktów z potencjalnymi pracodawcami. A im więcej takich kontaktów, tym bardziej pracodawcy są zadowoleni i jeszcze chętniej zamieszczają dodatkowe oferty pracy” – tłumaczył prezes Grupy Pracuj.

Grupa wdraża też kolejne innowacyjne rozwiązania, jak np. rozwój serwisu Pracuj 3.0., opartego na danych i efektywnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji do budowania wartości dodanej, zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy.

„Około 20 proc. użytkowników już z tego nowego serwisu korzysta, 100 proc. będzie miało tę możliwość na początku przyszłego roku” – informował Przemysław Gacek. Dodał, że rośnie też znaczenie aplikacji mobilnej dla każdego z rozwiązań proponowanych przez Grupę, która w przyszłym roku zamierza mocno inwestować w rozwiązania mobilne.

Pierwsze trzy kwartały 2022 roku to dla spółki mocny, dwucyfrowy wzrost przychodów z umów z klientami – na poziomie 464 mln zł, czyli o 35 proc. więcej w stosunku rok do roku. Skorygowany zysk netto Grupy (bez uwzględnienia wpływu przeszacowania wartości Beamery Inc. W 2021 r.) to 155 mln zł, czyli o 9 proc. więcej r/r. Marża skorygowana EBIDTA była na poziomie 50 proc.

„Jesteśmy w dosyć ciekawym momencie, w którym nie wiemy, gdzie ten rynek będzie podążał, bo nadchodzi spowolnienie gospodarcze i są różne opinie na temat tego, jak długo ono potrwa – mówił Przemysław Gacek i dodał, że historycznie, kiedy następuje kryzys, to serwisy rekrutacyjne odnotowują spadek przychodów, wynikający z mniejszego zapotrzebowania na pracowników. – Może tak być w przyszłym roku, pytanie tylko, jaka to będzie skala? W takich trudniejszych latach biznesy Software as a Service, czyli takie jak eRecruter i softgarden, są w stanie dale rosnąć w swoim tempie. I myślę, że softgarden będzie wówczas dla nas głównym motorem wzrostu” – podsumował.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 


Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version