Ludzie i kultura

Dobiega końca cykl koncertów JAZZ PO POLSKU „Live Sessions”

W ramach JAZZ PO POLSKU „Live Sessions for China & Korea 2022” odbyło się 25 koncertów w klubach BARdzo Bardzo i Jassmine w Warszawie. Zostały one zarejestrowane w formie audio i video, i zgodnie z założeniem projektu, zostaną wkrótce wydane na azjatyckich platformach streamingowych. Nagrań można także posłuchać na antenie Radia Nowy Świat, gdzie są retransmitowane w nocy z soboty na niedzielę. 26 grudnia w klubie BARdzo Bardzo (ul. Nowogrodzka 11) odbędzie się ostatni koncert cyklu. Klubowy „house band” wykona repertuar świąteczny, a poprowadzi go perkusista – Gniewomir Tomczyk.

Fundacja JAZZ PO POLSKU od początku września do końca grudnia zaprezentowała warszawskiej publiczności 25 zespołów. Zaproszeni artyści pokazali wysoki poziom artystyczny, wykonując najróżniejsze spektra jazzu i muzyki aktualnej. Wzięła w nich udział niemal setka artystów z wielu zakątków kraju. Zgodnie z ideą Fundacji, postawiono głównie na artystów młodych, którym w wielu przypadkach plany koncertowe poza granicami kraju pokrzyżowała pandemia. Zaplanowane, azjatyckie trasy koncertowe JAZZ PO POLSKU w wykonaniu zespołów: Tomasz Chyła Quintet, JAH Trio, Marcin Pater Trio, Franciszek Pospieszalski Trio, Unleashed Cooperation, Ignacy Wiśniewski Trio, zostały bowiem wstrzymane. W zamian jednak publiczność w Warszawie mogła zobaczyć i usłyszeć muzykę tych i wielu innych zespołów na żywo. W ramach projektu wystąpili także debiutanci – Kuba Kotowicz Quartet, Jakub Mizeracki Trio, G-Squad, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w branży i nie wydali jeszcze studyjnego debiutu. W trakcie trwania cyklu znalazło się również miejsce dla nazwisk uznanych, jak choćby Piotr Budniak, Aga Derlak, Grzech Piotrowski, Rafał Sarnecki, Piotr Schmidt, Stanisław Słowiński. Siła wspomnianego cyklu była różnorodność, którą artyści zaprezentowali, czerpiąc inspirację nie tylko z klasyki gatunku, ale także rocka (Imagination Quartet), elektroniki (Gniewomir Tomczyk), drum and bass (The Flash!), muzyki improwizowanej (Warsaw Improvisers Orchestra), czy swingu (Franciszek Pospieszalski Trio).

„Bycie częścią tego projektu to czysta przyjemność. Wszyscy, którzy doświadczyli koncertów spod szyldu JAZZ PO POLSKU nie mieli powodów do pielęgnowania naszej narodowej tradycji, czyli narzekań, a jestem wręcz przekonany, że z każdym kolejnym występem nabierali coraz to większego apetytu na polski jazz. Wynikiem tego, była coraz większa ilość ludzi, którzy przychodzili na koncerty. Podczas ostatnich kilku występów bardzo trudno było dostać bilety, co pozytywnie świadczy o kondycji polskiego jazzu i jego zainteresowaniu wśród odbiorców” – podsumowuje projekt Mikołaj Tyczyński, dziennikarz Radia Nowy Świat, który wziął udział we wszystkich wydarzeniach, oraz przeprowadził wywiady z liderami wszystkich formacji. Zarówno rozmów, jak i koncertów można wysłuchać w formie podcastów na stronie internetowej radia.

Projekt „Live Sessions for China & Korea 2022” powstał w czasie pandemii Covid-19. Jednym z powodów jego organizacji w Warszawie, jest zmiana profilu działalności JAZZ PO POLSKU, która polegała na organizacji tras koncertowych dla polskich artystów poza granicami kraju, głównie w Azji. W ramach tej inicjatywy w ciągu 10 lat odbyło się ponad 300 koncertów. Nasi muzycy odwiedzili 15 krajów, głównie Chiny i Koreę oraz dalekie zakątki Azji Południowo-Wschodniej i Centralnej, jak również kraje europejskie.

Projekt JAZZ PO POLSKU „Live Sessions for China and Korea 2022” został zorganizowany przez Fundację JAZZ PO POLSKU i dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego pochodzących z „Funduszu Promocji Kultury”.

Źródło informacji: Fundacja JAZZ PO POLSKU

 


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM