Biznes i finanse

GDDKiA: w 2023 r. udostępnimy kierowcom blisko 260 km dróg

Ułatwiamy podróż, zwiększamy bezpieczeństwo i komfort jazdy

Systematycznie przybliżamy się do połączenia drogami szybkiego ruchu Warszawy z Krakowem. W przyszłym roku udostępnimy kierowcom dwa odcinki drogi ekspresowej S7 – pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem oraz od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Miechowa. Szczególnie ten pierwszy fragment pozwoli skrócić czas przejazdu i zwiększyć bezpieczeństwo podróży. Znacząco ułatwi też wyjazd z Warszawy na południe, a kierowcy będą mieć do dyspozycji ok. 240 km drogi ekspresowej od węzła Warszawa Lotnisko, omijającej Radom i Kielce, do okolic Miechowa w woj. małopolskim.

Domkniemy obwodnicę wokół Łodzi, oddając do ruchu odcinek S14 pomiędzy Aleksandrowem Łódzkim i Słowikiem. Tym samym Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem w ciągu dróg szybkiego ruchu (A1, A2, S8 i S14). Oddamy również do użytku dwa długie fragmenty drogi ekspresowej S11 – blisko 48 km od Koszalina do Bobolic oraz blisko 25-kilometrową obwodnicę Olesna.

Łączymy międzynarodowe szlaki

Polski odcinek szlaku transportowego Via Baltica, łączącego nasz kraj z państwami bałtyckimi, wydłuży się o kolejne blisko 50 km w ciągu drogi ekspresowej S61. Udostępnimy kierowcom odcinek na wysokości Ełku, który połączy się z oddanymi wcześniej sąsiednimi fragmentami, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta. Z kolei realizacja łącznic węzła Łomża Zachód umożliwi udostępnienie kierowcom gotowego już 7-kilometrowego fragmentu trasy S61 do węzła Łomża Południe. Kierowcy otrzymają także połączenie S8 z S61 na węźle Ostrów Mazowiecka Północ i dojadą do węzła Łomża Zachód.

Na przeciwległym krańcu Polski, na obecnej DK18, ukończona zostanie budowa jezdni w kierunku Wrocławia. W tym roku oddaliśmy do ruchu pierwszy z trzech odcinków w woj. lubuskim. Tym samym trasa o długości ok. 70 km, od granicy z Niemcami w Olszynie do Golnic w woj. dolnośląskim, stanie się pełnoprawną autostradą A18.

W 2022 roku na autostradzie A1 udostępniliśmy całą szerokość obu jezdni na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk. Jednak w dalszym ciągu poruszamy się po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną 2023 roku.

W 2023 r. planujemy oddać kierowcom łącznie blisko 260 km nowych dróg:

  • 49,4 km autostrad:
  • A18 granica państwa – Żary (11,7 km);
  • A18 Iłowa – gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km);
  • A18 gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego – Golnice (21,5 km).

192,9 km dróg ekspresowych:

  • S3 Kamienna Góra Północ – Lubawka (ok. 12 km);
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ (14,8 km oraz 2,3 km w obrębie węzła Tarczyn);
  • S7 Moczydło – Miechów (18,7 km);
  • S11 Koszalin Zachód – Zegrze Pomorskie (16,9 km);
  • S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km);
  • S11 Kłanino – Bobolice (11,6 km);
  • S11 obwodnica Olesna (24,8 km);
  • S14 Aleksandrów Łódzki – Słowik (14,5 km);
  • S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – II jezdnia (5,4 km);
  • S52 Węgrzce – Batowice (fragment Północnej Obwodnicy Krakowa, 3 km);
  • S61 Ełk Południe – Kalinowo (22,9 km);
  • S61 Podborze – Śniadowo (19,5 km);
  • S61 Łomża Zachód – Łomża Południe (7,2 km – budowa zakończyła się w 2022 roku, jednak odcinek zostanie dopuszczony do ruchu w 2023 roku po wybudowaniu węzła Łomża Zachód).

14,2 km obwodnic w ciągu dróg krajowych:

  • DK28 obwodnica Chełmca (1,4 km);
  • DK45 obwodnica Praszki (12,8 km).

Źródło informacji: GDDKiA

 


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM