Niezależne badanie z udziałem ponad 1 tys. respondentów piastujących stanowiska dyrektorów ds. doświadczeń z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Skandynawii i Rady Współpracy Państw Zatoki wskazuje na kontynuację planów inwestycyjnych w zakresie transformacji cyfrowej w 2023 r.
LAS VEGAS–(BUSINESS WIRE)–Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), dostawca usług i wsparcia oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym, wiodący podmiot zewnętrzny świadczący usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partner Salesforce, ogłosił wyniki powszechnego badania nastrojów nabywców „IT Leaders: The Future Outlook Report 2023”, którego celem była analiza strategii, inicjatyw, problemów i priorytetów w dziedzinie IT dyrektorów ds. technologii informacyjnych oraz dyrektorów technicznych. Finansowane przez Rimini Street badanie zostało przeprowadzone w gronie liczącym ponad 1 tys. respondentów z ponad siedmiu branż w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Skandynawii i krajach Zatoki. Wyniki badania wskazują, że kierownicy odpowiedzialni za IT w dalszym ciągu priorytetowo traktują transformację cyfrową i interoperacyjność technologii z myślą o osiągnięciu strategicznych, finansowych i operacyjnych celów biznesowych w 2023 r. W raporcie wskazano również, że respondenci muszą równoważyć inwestycje dokonywane w innowacje cyfrowe z różnymi bieżącymi problemami dotykającymi swoje organizacje, takimi jak niedobory umiejętności, zakłócenia łańcuchów dostaw, inflacja kosztowa w wymiarze makroekonomicznym oraz realia geopolityczne, w tym złożone sankcje o zasięgu ogólnoświatowym i deglobalizacja.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20230117006200/pl/.
Najważniejsze ustalenia na podstawie odpowiedzi respondentów
- 62% ankietowanych wskazało, że transformacja cyfrowa stanowi ważny priorytet na 2023 r., z czego 77% respondentów znajduje się dopiero na etapie planowania projektów, a 56% nie realizuje obecnie żadnych projektów w zakresie transformacji cyfrowej;
- 76% respondentów słyszało o łatwych do dostosowania ERP, przy czym według oczekiwań 84% z nich dokona inwestycji w łatwe do dostosowania ERP w 2023 r.;
- 47% respondentów uznaje, że wzrost kosztów życia uniemożliwia spełnienie oczekiwań płacowych zarówno nowych, jak i obecnych pracowników;
- 67% ankietowanych pragnie ograniczyć koszty wsparcia dotychczasowych aplikacji firmowych dzięki przejściu na wsparcie podmiotów trzecich.
Transformacja cyfrowa w kierunku łatwych do dostosowania ERP
Większość kierowników ds. IT jest zgodna co do tego, że projekty z dziedziny transformacji cyfrowej należą do ich planów w perspektywie krótkoterminowej, jednak panują pod tym względem różne nastroje z uwagi na brak środków finansowych, niedobory umiejętności informatycznych i siły roboczej. Rozważane są również możliwe zagrożenia związane z bezpieczeństwem i wdrażaniem podczas realizacji tego rodzaju przedsięwzięć, na co wskazuje 43% respondentów. Najważniejszym czynnikiem przemawiającym za dokonaniem tych inwestycji w 2023 r. jest zwrot w kierunku większej elastyczności, skalowalności i sprawnego zarządzania organizacją, ze zdecydowanym naciskiem na migrację do chmury w celu umożliwienia dostosowania i zgodności istniejącego zbioru technologii IT i aplikacji firmowych z nowym oprogramowaniem użytkowym odpowiadającym potrzebom przedsiębiorstwa.
Respondenci zdecydowanie uważają, że przyjęcie strategii w zakresie łatwych do dostosowania ERP należy rozpatrywać w kategoriach programu zarządzania zmianami wymagającego poparcia pracowników (47%) oraz że kierownicy ds. IT powinni zaplanować dodatkowe pule talentów i środki finansowe w celu wsparcia nowego ekosystemu technologii (43%).
Dyrektorzy ds. doświadczeń podejmują działania w odpowiedzi na niezadowalające wsparcie świadczone przez dostawców oprogramowania
Choć w nowym roku pula dostępnych środków finansowych firm na IT zwiększy się jedynie nieznacznie, 44% kierowników ds. IT odczuwa dodatkową presję ze strony zarządu, który wymaga od nich wykazania zwiększonego zwrotu z inwestycji w związku z wydatkami na rozwiązania technologiczne. Znaczny udział budżetu na IT jest przeznaczany na firmowe oprogramowanie użytkowe, dlatego dyrektorzy ds. technologii informacyjnych i dyrektorzy techniczni analizują całkowity koszt posiadania związany z zakupem i utrzymaniem firmowych aplikacji, a zwłaszcza zwiększone koszty zaangażowania pracowników wewnętrznych i dodatkowych kontrahentów w celu wyeliminowania luki pod względem niedostatecznej jakości wsparcia ze strony dostawców oprogramowania.
Inne problemy wskazane przez respondentów:
- Związanie obecną umową o dostawę oprogramowania firmowego (20%);
- Wymóg dokonywania zbędnych aktualizacji w celu rozwiązywania problemów (51%);
- Konieczność odtworzenia problemu w celu udowodnienia dostawcy pierwotnej przyczyny przed uzyskaniem wsparcia (40%);
- Większość kierowników ds. IT (67%) dąży do ograniczenia całkowitego kosztu posiadania istniejącego, sprawdzonego oprogramowania firmowego, przechodząc na programy wsparcia podmiotów trzecich. Niemal połowa uczestników badania (48%) zamierza zlecić usługi wsparcia i konserwacji firmie zewnętrznej, aby umożliwić swoim zespołom IT skupienie uwagi na bardziej strategicznych projektach skoncentrowanych na innowacjach.
Niedobory talentów i umiejętności skłaniają do przyjęcia innowacyjnych strategii w zakresie rekrutacji, zatrzymywania pracowników i zmiany kwalifikacji
Organizacje na całym świecie stale borykają się z problemem pokrycia niedoborów talentów i umiejętności, a jednocześnie przeciwdziałania utracie kluczowych pracowników ze względu na wypalenie zawodowe (42%). Zwiększenie nakładu pracy dla pracowników, którzy nie odchodzą z firmy, przekłada się na spadek wydajności, ponieważ podchodzą oni do pracy w coraz bardziej reakcyjny sposób, stawiając czoła problemom zamiast pracować nad projektami optymalizacji i rozwoju kompleksowego programu IT (46%). Ankietowani opowiadają się za nowym środowiskiem pozyskiwania i zatrzymywania talentów, zwiększając elastyczność swoich modeli rekrutacji, w tym poprzez rekrutację utalentowanych pracowników z mniejszym doświadczeniem i zbiorem umiejętności, lecz za to chętnych do nauki (60%). Do innych działań podejmowanych w celu wypełnienia luki pod względem umiejętności należą przekrojowe szkolenia istniejącego personelu (39%), zapewnianie wyjątkowych udogodnień i świadczeń, takich jak 4-dniowy tydzień pracy, oraz korzystanie z usług podmiotów trzecich w celu świadczenia ciągłego lub doraźnego wsparcia, zarządzania aplikacjami lub usług outsourcingu (47%).
Pełny raport z badania „IT Leaders: The Future Outlook Report 2023” jest dostępny tutaj.
Informacje o Rimini Street, Inc.
Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), spółka Russel 2000®, jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultraresponsywne i zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na znaczne oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Jak dotąd ponad 4 900 organizacji sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500, Fortune Global 100, ze środkowego segmentu rynku, sektora publicznego i niemalże z każdej branży wybrało Rimini Street jako zaufanego dostawcę produktów i usług z zakresu oprogramowania dla firm. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.riministreet.com oraz na profilach Rimini Street w serwisach Twitter, Facebook i LinkedIn. (IR-RMNI)
Wypowiedzi prognozujące
Niektóre stwierdzenia w niniejszym komunikacie nie odnoszą się do faktów, lecz stanowią wypowiedzi prognozujące na potrzeby zasad „Safe Harbour” zgodnie z Ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Słowa takie jak „może”, „powinien”, „byłby”, „planuje”, „zamierza”, „przewiduje”, „uważa”, „szacuje”, „prognozuje”, „potencjalny”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „będzie nadal”, „przyszły”, „oczekuje”, „prognozy” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi prognozujące obejmują m.in. wypowiedzi dotyczące oczekiwań spółki względem przyszłych wydarzeń, możliwości, globalnej ekspansji i innych inicjatyw rozwojowych oraz inwestycji spółki w te inicjatywy. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki, nie są prognozami faktycznych wyników ani nie można ich uznać za fakty. Takie wypowiedzi prognozujące podlegają czynnikom ryzyka i niepewności dotyczącym działalności spółki Rimini Street, przy czym rzeczywiste rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących. Ryzyka i niepewności obejmują m.in. ilość i harmonogram odkupów, jeśli będą realizowane, w ramach programu odkupu akcji oraz zdolność do zwiększenia wartości dla akcjonariuszy za pomocą takiego programu; wpływ bieżących zobowiązań w zakresie obsługi zadłużenia w związku z kredytem spółki oraz zobowiązań finansowych i operacyjnych na jej działalność oraz powiązane z tym ryzyko stopy procentowej, w tym niepewność związana z odejściem od LIBOR i przejściem na inne wskaźniki referencyjne stopy procentowej; czas trwania skutków gospodarczych, operacyjnych i finansowych pandemii COVID-19 dla działalności spółki oraz działania podejmowane przez władze rządowe, klientów oraz inne podmioty w odpowiedzi na pandemię; zmiany otoczenia biznesowego, w którym Rimini Street prowadzi działalność, w tym wpływ wszelkich tendencji wywołujących recesję w gospodarce, z uwzględnieniem inflacji, rosnących stóp procentowych i wahań kursów walut, jak również zmiany w ogólnych warunkach finansowych, gospodarczych, regulacyjnych i politycznych wpływających na branżę, w której działa spółka Rimini Street oraz branże jej klientów; ewolucję warunków zarządzania oprogramowaniem biznesowym i wsparcia dla klientów spółki oraz jej perspektywy i zdolność pozyskiwania i utrzymywania klientów oraz dalszego wykorzystania ich bazy; katastrofy, które mogą zaburzyć działalność Rimini Street lub działalność jej obecnych i potencjalnych klientów, w tym akty terroryzmu i działania geopolityczne dotyczące przestrzeni międzynarodowej; niekorzystne rozstrzygnięcia i koszty obrony związane z toczącymi się i przyszłymi postępowaniami sądowymi; konieczność i zdolność do zgromadzenia dodatkowego kapitału lub obsługi zadłużenia na korzystnych warunkach oraz zdolność spółki do generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwalającą na zwiększenie finansowania inicjatyw rozwojowych; wystarczającą ilość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów pozwalającą na spełnienie wymogu zachowania płynności, w tym w ramach instrumentu kredytowania Rimini Street; zdolność spółki do utrzymania skutecznego systemu kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową i jej zdolność do rozwiązywania wszelkich zidentyfikowanych istotnych problemów w zakresie kontroli wewnętrznej; zmiany w przepisach, w tym zmiany w przepisach podatkowych lub niekorzystne skutki interpretacji podatkowych spółki, lub niezdolność do ustanowienia przez nią odpowiednich rezerw na zdarzenia podatkowe; konkurencyjną działalność w zakresie oferty produktowej i jej wyceny; trudności w zarządzaniu rentownością wzrostu; przyjęcie przez klientów produktów i usług spółki, w tym oferty usług zarządzania aplikacjami (AMS) oraz innych produktów i usług, które planuje ona wprowadzić w przyszłości; utratę jednego lub większej liczby członków zespołu kierowniczego Rimini Street; zdolność do pozyskiwania i zatrzymywania wykwalifikowanych pracowników i kluczowego personelu; niepewność co do wartości długoterminowej kapitałowych papierów wartościowych Rimini Street; wpływ trendów sezonowych na wyniki z działalności, w tym cykl przedłużania umów o usługi wsparcia dostawcy oprogramowania i usługi zarządzane; zdolność spółki do zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi do jej systemów informatycznych i innym zagrożeniom dla cyberbezpieczeństwa, ochrony informacji poufnych pracowników i klientów Rimini StreetF oraz zachowania zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych; a także ryzyka omówione w częściach: „Czynniki ryzyka” i „Ostrzeżenie dotyczące wypowiedzi prognozujących” kwartalnego sprawozdania Rimini Street złożonego w dniu 2 listopada 2022 r. na formularzu 10-Q oraz okresowo aktualizowane przez Rimini Street w przyszłych sprawozdaniach rocznych składanych na formularzu 10-K, sprawozdaniach kwartalnych składanych na formularzu 10-Q, sprawozdaniach bieżących składanych na formularzu 8-K oraz innych dokumentach składanych przez Rimini Street do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission). Ponadto wypowiedzi prognozujące zawierają oczekiwania, plany i prognozy przyszłych wydarzeń i opinie aktualne na dzień publikacji niniejszego komunikatu. Rimini Street przewiduje, że kolejne wydarzenia i rozwój sytuacji wpłyną na zmianę oceny spółki Rimini Street. Chociaż Rimini Street może podjąć decyzję o aktualizacji wypowiedzi prognozujących w przyszłości, nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności w tym względzie z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez prawo. Niniejsze wypowiedzi prognozujące nie powinny być traktowane jako rzetelna ocena spółki Rimini Street w terminie po dacie publikacji niniejszego komunikatu prasowego.
© 2023 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, przy czym nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością spółek, które je zarejestrowały, przy czym spółka Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230117006200/pl/
Źródło: Rimini Street, Inc.
KONTAKT:
Janet Ravin
Rimini Street, Inc.
tel. +1.702.285.3532
e-mail: pr@riministreet.com
Źródło informacji: Business Wire
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl