Wiadomości Polska Biznes i finanse Rezerwacje wizyt w urzędzie skarbowym – sukces usługi `Umów wizytę w urzędzie skarbowym
Biznes i finanse

Rezerwacje wizyt w urzędzie skarbowym – sukces usługi `Umów wizytę w urzędzie skarbowym

Skuteczne narzędzia walki z szarą strefą hazardu

Zdaniem autorów raportu UN Global Compact Network Poland, najskuteczniejszym narzędziem walki z szarą strefą, której rozmiary przekraczają połowę rynku, jest wprowadzenie podatku GGR. Uczestnicy posiedzenia, które odbyło się w Sejmie, zgodnie apelowali do Ministerstwa Finansów o intensyfikację działań w tym zakresie. Aby skutecznie zwalczyć szarą strefę należy:

  • wprowadzić podatek GGR
  • zapewnić podatnikom łatwy i szybki dostęp do usług urzędowych
  • zintensyfikować działania Ministerstwa Finansów
  • wprowadzić jasne i przejrzyste regulacje dotyczące hazardu
  • zorganizować akcje edukacyjne dotyczące szarej strefy

Dzięki wprowadzeniu udogodnień w zakresie załatwiania spraw w urzędzie skarbowym, wizyty w urzędzie są szybsze i bezpieczniejsze. Umożliwia to lepszą kontrolę nad szarą strefą, a także zmniejszenie zjawiska nielegalnych praktyk hazardowych. Środki te będą służyć nie tylko ochronie podatników, ale przede wszystkim umożliwią lepsze wykorzystanie środków publicznych.

Z powyższych względów, należy zaapelować do Ministerstwa Finansów o intensyfikację działań mających na celu ochronę interesu publicznego i zwalczanie szarej strefy w branży hazardowej.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

Dzięki usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” podatnik ma możliwość zaplanowania spotkania w urzędzie nawet 21 dni wcześniej, w konkretnym dniu o wybranej godzinie. Katalog spraw i wyszukiwarka usług ułatwiają wybór właściwej wizyty, a klient ma pewność, że trafi do eksperta w danym obszarze i uzyska informację, której potrzebuje.

Najczęściej załatwiane sprawy

Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że najczęstszym powodem rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym było uzyskanie zaświadczenia (28%), załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi (33%) oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych (13%).

Jak umówić lub odwołać wizytę?

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  • wybór województwa oraz urzędu,
  • wybór sprawy do załatwienia,
  • wybór daty i godziny,
  • podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. Jeśli umawiamy wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymamy dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Rezerwacji wizyty możemy dokonać także telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym. Aby zagwarantować sobie spokojną rozmowę z fachowcem, warto umówić spotkanie z wyprzedzeniem – dzięki temu nie będziemy musieli stać w długich kolejkach.

Odwołanie wizyty w urzędzie skarbowym

Jeśli nie możemy przyjść na umówioną wcześniej wizytę mamy możliwość jej odwołania. Możemy to zrobić telefonicznie dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl podając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być dokładnie takie same, jak dane, które podaliśmy podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty na którą nie możemy przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.

Kiedy nie trzeba umawiać wizyty

Jeśli nie potrzebujemy konsultacji z pracownikiem urzędu, to bez umawiania wizyty możemy:

  • Odebrać zaświadczenie,
  • Dostarczyć opłatę skarbową,
  • Złożyć dokument lub wniosek w punkcie podawczym albo w skrzynce podawczej,
  • Pobrać druki i formularze wniosków.

Podatnicy doceniają nową usługę KAS

Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.

Nowa usługa KAS cieszy się dużym zainteresowaniem wśród podatników, którzy doceniają oszczędność czasu oraz wygodę, jaką daje możliwość umawiania wizyt przez internet.

Krajowa Administracja Skarbowa – ankieta

Zapraszamy do wypełnienia naszej ankiety, dzięki której możemy cały czas podnosić jakość naszych usług. Oto, co masz do zrobienia:

  • Udziel odpowiedzi na wszystkie pytania.
  • Zaznacz odpowiednią opcję.
  • Uzupełnij wszystkie pola.
  • Wyślij ankietę.

Twoja odpowiedź jest dla nas cenna. Twoja opinia pozwoli nam wypracować wysokiej jakości usługi. Dziękujemy za poświęcony czas i wysiłek!


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version