Biznes i finanse

Modernizacja trasy z Wrocławia do Lubina – nowe możliwości podróży

PKO Bank Polski przewiduje, że inflacja, która w lutym wynosiła 18 proc., zmniejszy się do poziomu jednocyfrowego w IV kwartale tego roku. Jest to dobra wiadomość dla gospodarstw domowych, które odczują oddech dzięki mniejszemu tempu wzrostu cen – powiedział Piotr Bujak, główny ekonomista PKO BP.

Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z przebudową ok. 60 km dróg krajowych nr 94 i 36, które połączą Wrocław i Lubin. 31 marca 2023 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z warszawską firmą Schuessler-Plan Inżynierzy, która będzie odpowiedzialna za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z Koncepcją programową (STEŚ-R) oraz przygotowanie materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej. Wartość umowy na prace przygotowawcze wynosi ok. 21,5 mln zł, a do ich zrealizowania zaplanowano 60 miesięcy.

Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało modernizację trasy łączącej Wrocław z Lubinem, która zapewni kierowcom bezpieczną i komfortową podróż. Dzięki temu wyeliminowane zostaną korki, a mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż trasy nie będą musieli zmagać się z uciążliwościami związanymi z dużym ruchem samochodów, w tym pojazdów ciężkich – wyjaśnił wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Aby przygotować dokumentację projektową, najpierw przeprowadzimy roczną inwentaryzację przyrodniczą, po czym uzyskamy decyzję środowiskową. Następnie przeprowadzimy na miejscu badania geologiczno-inżynierskie oraz hydrogeologiczne, aby opracować odpowiednią dokumentację. Na koniec przygotujemy elementy Koncepcji Programowej, dzieląc ją na odcinki realizacyjne.

Analiza wariantów trasy drogi obejmie rozbudowę około 60 km, gdzie część trasy będzie prowadzić po istniejącym śladzie, a część będzie w nowym przebiegu, omijając obszary zurbanizowane oraz chronione przyrodniczo. Przekrój trasy będzie zależny od prognozowanego ruchu, z możliwością rozbudowy do 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w standardach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Inwestycja związana z poprawą bezpieczeństwa na DK36 i DK94 obejmuje budowę obwodnic miejscowości, przebudowę istniejących skrzyżowań oraz budowę nowych. Wzrośnie jakość infrastruktury drogowej zarówno dla kierowców, jak i pieszych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych oraz elementy ochrony środowiska, oświetlenia drogowego oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu, a jej konstrukcja do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.

Ponadto, planowane jest wykonanie systemu monitoringu i kontroli ruchu, który wspomoże bezpieczeństwo i płynność komunikacji na DK36 i DK94. System będzie wyposażony w inteligentne sygnalizacje świetlne, czujniki poziomu ruchu oraz zdalne zarządzanie ruchem. Pozwoli to na zapewnienie bezpiecznego i wygodnego przemieszczania się po tych drogach.

Realizacja inwestycji w systemie Projektuj i buduj pozwoli na zwiększenie przepustowości drogi łączącej ośrodki o dużym znaczeniu gospodarczym oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Odciążenie istniejącej sieci dróg przez centra miast i miejscowości oraz podniesienie standardów środowiskowych, obniżenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowanych – to efekty, które można osiągnąć w latach 2028-2032 planowaną realizacją inwestycji.

PAP SA publikuje komunikaty bez jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca odpowiada za ich zawartość zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM