We wtorek wicemarszałek Podkarpacia, Piotr Pilch, poinformował o postępie prac związanych z modernizacją starego mostu kolejowego w Przemyślu. Inwestycja ta, finansowana z funduszy UE, zwiększy bezpieczeństwo oraz usprawni podróże pociągiem, a jej całkowity koszt wyniesie 60 mln zł.
Zmodernizowany przemyski most kolejowy ma kosztować ponad 60 mln zł. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe będzie jego inwestorem, którego wsparcie finansowe uzyskało ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”.
„Powstanie nowego mostu kolejowego w Przemyślu usprawni transport kolejowy nie tylko w ruchu regionalnym, czy krajowym, ale również w międzynarodowym. Podróżowanie stanie się szybsze i sprawniejsze. Przebudowane zostaną również drogi pod mostem, co usprawni ruch w mieście i wyeliminuje korkowanie się ulic w tym obszarze” – powiedział wicemarszałek Pilch.
Nowy stalowy most kolejowy będzie miał imponującą długość aż 200 metrów. Jego konstrukcja będzie łączyć w sobie funkcje komunikacyjną, rekreacyjną i muzealną. Przęsła starego mostu kolejowego zostaną rozsunięte, a trzy z nich przeznaczone do budowy ścieżki pieszo-rowerowej, która połączy dwie części Przemyśla. Pozostałe przęsła zostaną wykorzystane jako elementy wystawy plenerowej Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej.
Nowoczesny most kolejowy będzie wyposażony w długości aż 200 metrów. Jego konstrukcja będzie łączyć w sobie cechy praktyczne i estetyczne. Przęsła starego mostu kolejowego zostaną rozsunięte, a trzy z nich wykorzystane do budowy ścieżki pieszo-rowerowej, która łączyć będzie dwie części Przemyśla. Pozostałe przęsła służyć będą jako część wystawy plenerowej Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej.
Most w Przemyślu wybudowano w połowie XIX wieku, jako część linii kolejowej między Wiedniem a Lwowem. Później, w roku 1891, został zmodernizowany, i aż do 1941 roku pełnił funkcję graniczną między III Rzeszą a Związkiem Radzieckim.
Źródło: pap-mediaroom.pl