Czytanie książek to jeden z najbardziej wartościowych sposobów na rozwój wyobraźni, poszerzenie wiedzy i kształtowanie osobowości. Instytut Książki wspólnie z ludźmi z całej Polski przeprowadził eksperyment społeczny w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”, którego celem było odpowiedzenie na pytanie: czy książka może połączyć dorosłych i dzieci oraz wspomóc budowanie międzyludzkich relacji?
Instytut Książki przeprowadził badanie, którego celem było przyjrzenie się różnym sposobom, w jakie czytelnicy odbierają te same książki. Do badania zaproszono 16 uczestników o zróżnicowanych zainteresowaniach, wieku i podejściu do czytania. Każdy z uczestników został przydzielony do pary i wspólnie przeczytał tę samą książkę, nie wiedząc jaka jest cel badania.
Czy chcesz wiedzieć, jak wypadł ten eksperyment? Śledź kampanię „Mała książka – wielki człowiek” przez następne 8 tygodni, aby poznać wyniki. Odcinki będą pojawiać się na kanale YouTube Instytutu Książki oraz profilu kampanii na Facebooku. Pierwszy odcinek już czeka!
Kampania „Mała książka – wielki człowiek” skupia się na propagowaniu korzyści, jakie daje rodzinne czytanie już od pierwszych miesięcy życia dziecka. W ramach projektu Instytut Książki od 2017 roku dostarczył do domów polskich rodzin aż 4 miliony pozycji! Program podzielony jest na trzy etapy, obejmujące niemowlęta, przedszkolaków oraz uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej. Wyprawki Czytelnicze, stworzone z myślą o najmłodszych, zostały wysłane do szpitali położniczych, bibliotek publicznych z oddziałami dziecięcymi, a nawet do szkół podstawowych w całej Polsce.
Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl