Biznes i finanse

Udoskonalanie się za pomocą sztucznej inteligencji: Impactandrsquo;23 jako narzędzie do wspierania rozwoju pracowników

Wojciech Werochowski, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., podczas debaty „Jak AI zmieni sposób, w jaki pracujemy? Czy praca stanie się dobrem luksusowym?” na kongresie Impact’23 w Poznaniu, zaznaczył, że rynek pracy będzie się zmieniał, niezależnie od tego, ile mamy lat, jak jesteśmy wykształceni, powinniśmy stale się rozwijać, aby dostosować się do postępujących zmian.

Wojciech Werochowski nakłania nas do zwrócenia uwagi na sztuczną inteligencję, która obecnie jest tematem dyskusji w wielu branżach. Zamiast się bać, powinniśmy wykorzystać ją do swojego rozwoju.

„Kiedy słyszę o sztucznej inteligencji, myślę, że dobrze byłoby się uczyć czegoś, co będzie unikalne. Rynek pracy będzie się zmieniał, niektóre zawody będą znikały, ale niezależnie od tego, ile mamy lat i jak jesteśmy wykształceni – powinniśmy się uczyć” – przekonywał wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A.

Według badań, sztuczna inteligencja może wpłynąć na koszty prowadzenia działalności. Banki mogą skorzystać z jej zalet, tworząc proste formularze, analizując bazy danych, a także zapewniając systemy identyfikacji klientów.

Kolejnym sposobem wykorzystania sztucznej inteligencji jest automatyzacja procesów. Automatyzacja zapewni bankom zmniejszenie kosztów i zwiększenie efektywności pracy. Sztuczna inteligencja może pomóc w automatyzacji czynności, takich jak raportowanie, weryfikacja, czy też monitorowanie.

Uczestnicy debaty wypowiedzieli się, że AI z pewnością wpłynie na rynek pracy, ale nie będzie ono zastępować człowieka. Eksperci podkreślili, że w wielu branżach, takich jak obsługa klienta, relacje między ludźmi są niezbędne. Zdaniem specjalistów, AI może wesprzeć ludzkie wysiłki, wykonując dla nich czynności, które nie muszą być wykonywane przez ludzi.

„Cieszyłbym się, gdyby AI popracowała tam, gdzie trzeba mieć kontakt z człowiekiem. Bo dziś pracownicy są obłożeni pracą związaną z tzw. back office (red. zaplecze administracyjne). Tymczasem jest potrzeba, żeby rozmawiać, spotykać się. Relacje z klientami są niezwykle istotne w naszej branży” – przekonywał Wojciech Werochowski.

Uczestnicy spotkania mieli jasne przesłanie – sztuczna inteligencja to nie jest trend z ostatnich miesięcy czy lat. Model ChatGPT, który uderzył w świadomość użytkowników swoją „inteligencją” to jedynie wierzchołek góry lodowej. AI było wykorzystywane w biznesie od co najmniej dekady, a nawet i dłużej.

Spotkanie pokazało, że sztuczna inteligencja jest czymś więcej niż tylko modnym zagadnieniem. Model ChatGPT wywołał wiele emocji u użytkowników, ale to jedynie wierzchołek góry lodowej. AI było wykorzystywane w biznesie od dłuższego czasu, przynosząc szereg korzyści firmom, które zdecydowały się na jego wykorzystanie.

„Ona z nami jest od dłuższego czasu, a my nawet o tym nie wiemy. Jest stosowana w obszarach automatyzacji pewnych działań czy kontaktu z klientami, w tym także w usługach bankowych. Gdyby uważnie się przyjrzeć, to idea sztucznej inteligencji znana jest ludziom od lat 60.” – zwracał uwagę Wojciech Werochowski.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM