Valerie June Jarrett, dyrektor generalna Fundacji Obamy, jest jedną z najbardziej wpływowych postaci w amerykańskiej polityce. W latach 2009-2017 pełniła funkcję głównego doradcy prezydenta Baracka Obamy, a media nazwały ją nawet główną wiceprezydentem Ameryki. Jednak jej działalność w sektorze publicznym i prywatnym to znacznie więcej niż osiem lat w Białym Domu. „Chciałam, aby moja córka była ze mnie dumna” – powiedziała Valerie Jarrett podczas wystąpienia na Kongresie Impact’23. To właśnie ta duma jest motywatorem, dzięki któremu możemy czerpać dalszą inspirację od tej wybitnej kobiety.
Valerie Jarrett, absolwentka psychologii na Uniwersytecie Stanforda i prawa na Uniwersytecie Michigan, spędziła pierwsze pięć lat swojego życia w Iranie, gdzie jej ojciec – specjalista pediatrii i genetyki – prowadził szpital dziecięcy. Kiedy miała sześć lat, rodzina wróciła do Chicago, jednak dzieciństwo spędzone w środowisku, w którym kwestie rasowe były nieobecne, miało głęboki wpływ na jej życie.
Po uzyskaniu dyplomu prawa Jarrett postanowiła założyć własną kancelarię adwokacką w Chicago, jednak w 1987 r. wybrała inny kierunek i podjęła pracę w strukturach władz miasta, w administracji dwóch kolejnych burmistrzów – Harolda Washingtona i Richarda M. Daleya.
„Praca w administracji Harolda Washingtona w wydziale ds. korporacji i rozwoju odmieniła moje życie. Jednak prawdziwym punktem zwrotnym była nominacja na stanowisko zastępcy szefa biura burmistrza Richarda Daleya, tam poznałam Michelle Obamę” – wspominała.
Jarrett przykładała dużą wagę do rekrutacji pracowników do Urzędu Miasta Chicago. Przyciągnęła wzrok na młodą prawniczkę, która ukończyła Uniwersytet Harvarda, i zatrudniła ją w 1991 roku. Michelle Robinson, która w tym czasie była zaręczona z Barackiem Obamą, pozostawiła po sobie trwałe wrażenie w osobie Valerie Jarrett. W 2008 roku Valerie Jarrett dołączyła do zespołu doradców prezydenta Baracka Obamy, dzięki długoletniej znajomości, którą nawiązali wcześniej.
„Zawsze pragnęłam, żeby moja córka była ze mnie dumna. Myślę, że jako Afroamerykance udało mi się osiągnąć w życiu bardzo wiele i chciałabym, żeby to stanowiło inspirację dla kobiet i dziewcząt na całym świecie” – mówiła Valerie Jarrett.
Valerie Jarrett przed dołączeniem do administracji Białego Domu, od 2005 r. zarządzała The Habitat Company w Chicago, spółką deweloperską tworzącą osiedla mieszkaniowe dla osób o różnych dochodach. Wcześniej była ona członkiem zarządu Chicago Stock Exchange oraz wiceprezesem rady nadzorczej Centrum Medycznego na Uniwersytecie w Chicago. Następnie, w Białym Domu, pełniła funkcję dyrektora Biura Zaangażowania Publicznego i Spraw Międzyrządowych, a także przewodniczyła Radzie Białego Domu ds. Kobiet i Dziewcząt.
„Moje życie zawodowe to praca zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Poznałam ich dobre i złe strony, dzięki temu mogę teraz, w Fundacji Obamy, wykorzystać doświadczenie do pracy z młodymi ludźmi na kilku kontynentach” – podkreśliła.
„Pracujemy lokalnie, blisko ludzi, którzy podzielają nasze przekonania. Skupiamy się na tym, by wydobyć z nich talenty i umiejętności i zapewnić im jak najlepszą praktykę w przywództwie” – zaznaczyła.
Valerie Jarrett jest dyrektorem wykonawczym Fundacji Obamy, której celem jest wychowanie kolejnej generacji liderów na całym świecie. Fundacja skupia się na pracy w Stanach Zjednoczonych, Europie, Azji i Afryce.
Jarrett otrzymała wiele nagród i tytułów honorowych, a także została uznana przez magazyn Time jako jedna z 100 najbardziej wpływowych osób. Uważa, że najważniejsze jest wyważenie obowiązków z życiem prywatnym, a także umiejętność delegowania zadań.
Jarrett pracuje nad edukacją przyszłych liderów, którzy będą w stanie skutecznie wykorzystywać swoje zasoby, aby wywrzeć wpływ na otaczający ich świat.
Jarrett wierzy, że kluczem do osiągnięcia sukcesu jest równowaga między pracą a życiem prywatnym oraz umiejętność akceptacji i delegowania obowiązków.
„W życiu robiłam wiele rzeczy i wciąż zależy mi na różnych sprawach, ale to niekoniecznie oznacza, że powinnam im poświęcić cały swój czas. Częścią równowagi nie jest robienie wszystkiego samemu, ale stworzenie wokół siebie zespołu, któremu możesz zaufać i wiesz, że podziela twoje wartości, priorytety i etykę pracy” – stwierdziła Valerie Jarrett.
Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl