Nauka i technologie

Korzyści wynikające z wykorzystania technologii wirtualnych w PKO BP

PKO Bank Polski stawia na działalność w metaverse. W ub. roku otworzył cyfrową kopię swojego najbardziej znanego oddziału – warszawskiej PKO Rotundy. 30 maja organizuje także wirtualne targi pracy oraz zapowiada kolejne kroki ekspansji na innych platformach.

Metaverse to dynamicznie rozwijający się, cyfrowy świat, który pozwala ludziom na wyrażanie siebie poprzez awatary. To tutaj mogą oni pracować, bawić się, odpoczywać, ale także dokonywać zakupów. Obecnie zyskuje on coraz większą popularność zwłaszcza wśród młodych ludzi, a także przyciąga wielu przedsiębiorców, którzy chcą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów.

Katarzyna Dziwulska, dyrektor zarządzająca Pionem Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim, podczas Impact’23 w Poznaniu wyjaśniła, że wirtualna PKO Rotunda to działanie zgodne z nową strategią banku, którego adresatem są przedstawiciele młodego pokolenia, ale także wszyscy klienci PKO BP, niezależnie od wieku.

„To jest coś nowego, chcemy to przetestować, chcemy się tego uczyć. Platformę traktujemy jako laboratorium, w którym możemy testować różne rozwiązania. O tym, co będziemy na niej mieć jako PKO Bank Polski, zdecydują użytkownicy – nasi klienci” – powiedziała Dziwulska.

Odwiedzający wirtualną Rotundę, umieszczoną na działce na platformie Decentraland, mają okazję przyjrzeć się bliżej bogatym zbiorom sztuki współczesnej z kolekcji PKO BP oraz wystawie poświęconej historii tego banku. To tu można także odnaleźć i zebrać cyfrowe kropki, które są dodatkową formą grywalizacji. Ostatnio na Rotundzie zorganizowano konferencję technologiczną TeenCrunch, która cieszyła się dużym zainteresowaniem.

„To musi być platforma, na której będziemy obecni non stop i którą będziemy aktywnie animować. 30 maja organizujemy w niej, jako pierwsi w Polsce, wirtualne targi pracy. Zaangażowanych w nie będzie wielu ekspertów – naszych pracowników. Uczestnicy wydarzenia będą mogli dowiedzieć się, jak funkcjonuje bank, porozmawiać z ludźmi realizującymi u nas ciekawe projekty i zapoznać się z ofertami pracy w banku” – poinformowała.

Otwarcie Wirtualnej PKO Rotundy okazało się wielkim sukcesem, a odpowiedź na inicjatywę banku była oszałamiająca. Dyrektor Dziwulska przyznała, że jest to jeden z najważniejszych kroków, który bank wykonał w celu zapewnienia swoim klientom jeszcze większej wygody i dostępu do usług.

Krótko po otwarciu Wirtualnej PKO Rotundy pojawiła się wielka fala entuzjazmu. Dyrektor Dziwulska powiedziała, że bank będzie starał się dostarczać jeszcze więcej zaawansowanych funkcji, aby móc zadowolić swoich użytkowników.

Wirtualna PKO Rotunda została otwarta z ogromnym sukcesem i spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem. Dyrektor Dziwulska zaznaczyła, że bank będzie nadal rozwijał swoją obecność w metaverse, oferując użytkownikom coraz to nowsze i ciekawsze usługi.

Spektakularny sukces Wirtualnej PKO Rotundy przekroczył wszelkie oczekiwania. Dyrektor Dziwulska wyraziła przekonanie, że bank będzie w stanie wykorzystać swoją obecność w metaverse i dostarczyć swoim klientom najwyższej jakości usługi.

Otwarcie Wirtualnej PKO Rotundy spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. Dyrektor Dziwulska zadeklarowała, że bank będzie aktywnie rozwijał swoją obecność w metaverse, aby zapewnić swoim klientom jeszcze lepszy dostęp do usług.

Wirtualna PKO Rotunda cieszyła się ogromnym uznaniem po jej otwarciu. Dyrektor Dziwulska powiedziała, że bank wykorzysta swoją obecność w metaverse i będzie oferować coraz to nowsze rozwiązania technologiczne, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów.

Wirtualna PKO Rotunda wywołała lawinę pozytywnych reakcji. Dyrektor Dziwulska zadeklarowała, że bank będzie nadal angażował się w swoją obecność w metaverse, by dostarczać swoim klientom jeszcze lepsze usługi i ciekawsze funkcje.

„Na razie jest to laboratorium. Wszyscy uczymy się metaverse, wszyscy uczymy się tego nowego świata. Kiedy w latach 90. XX wieku rozwijał się internet, też nikt nie wiedział, czym jest i w jakim kierunku wyewoluuje. Teraz idziemy krok dalej, idziemy w 3D i rozszerzoną rzeczywistość, ale tego dopiero wszyscy się uczymy” – stwierdziła dyrektor Katarzyna Dziwulska.

„Oprócz platformy Decentraland, chcemy pojawić się także na innej platformie – The Sandbox oraz na platformach gamingowych, takich jak Roblox czy Fortnite. Chcielibyśmy także zbudować modele VR naszej placówki dostosowane do wszystkich najważniejszych środowisk gogli dostępnych na rynku. W najbliższych tygodniach rozpoczniemy poszukiwania firm na rynku, które nam w tym pomogą” – zaznaczyła Dziwulska.

PKO Bank Polski jest liderem w dziedzinie cyfryzacji bankowości w Polsce. Bank właśnie ogłosił swój udział w projekcie metaverse, który ma na celu tworzenie cyfrowych środowisk dla klientów i partnerów. Bank zobowiązał się do rozwijania i wdrażania nowych usług oraz technologii w celu zapewnienia najwyższej jakości usług finansowych swoim klientom.

PKO Bank Polski wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby dostarczać swoim klientom doskonałych usług finansowych. Przyczynia się to do wzrostu wartości aktywów banku, który obecnie wynosi aż 431 mld zł. W 2022 r. bank osiągnął zysk netto w wysokości 3,3 mld zł, obsługując 11,7 mln klientów w segmencie detalicznym. Bank jest również czołowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, notując największy udział w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych.

PKO Bank Polski wciąż poszerza swoją ofertę usług, w tym poprzez wprowadzenie innowacji w dziedzinie metaverse. Jego celem jest stworzenie cyfrowych środowisk dla klientów i partnerów. Bank zobowiązał się do wypróbowywania nowych technologii i usług, aby zapewnić swoim klientom najlepsze doświadczenia. Przykładem tego jest aplikacja IKO, która aktywnie korzysta z 7,2 mln klientów, czyniąc PKO Bank Polski najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.

PKO Bank Polski wdraża wszelkie dostępne środki, aby dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów, a szczególnie do młodych. Bank stara się osiągnąć to, poprzez testowanie kolejnych rozwiązań w metaverse, aby zachować swoją pozycję lidera w dziedzinie cyfryzacji bankowości w Polsce.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM