Biznes i finanse

Utrzymanie zaufania publicznego w niestabilnych czasach: Impactandrsquo;23

Krajowe banki odgrywają bardzo ważną rolę w tych trudnych czasach, pomagając firmom i społeczeństwu przetrwać globalne wstrząsy. Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A, twierdzi, że banki zaczęły pełnić funkcję „strażników bezpieczeństwa i stabilności”, stając się częścią rozwiązania problemów, w miejsce pozostawania ich źródłem.

Mieszkańcy regionu Europy Środkowo-Wschodniej mieli powód do dumy, gdy przedstawicielka jednej z największych instytucji finansowych w regionie oraz drugiego co do wielkości banku uniwersalnego w Polsce wzięła udział w prestiżowym kongresie IMPACT’23 w Poznaniu. Uczestnicy – łącznie setki ekonomistów, naukowców, samorządowców i polityków – przez dwa dni wymieniali się wiedzą i doświadczeniami dotyczącymi najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat.

„Pandemia, wojna, inflacja – w kontekście tych trzech, najmocniej uderzających w całe gospodarki i indywidualnych obywateli kryzysów – banki naprawdę zdały i wciąż zdają egzamin. Zamiast generować problemy, jak kilkanaście lat temu za oceanem, zajmujemy się ich rozwiązywaniem, czego modelowym przykładem było sprawne wdrożenie i obsługa tzw. tarcz antykryzysowych” – zauważyła Magdalena Zmitrowicz.

Dzisiaj sektor bankowy jest wysoce wyczulony na nastroje konsumenckie. Poprzez codzienny kontakt z milionami klientów, banki są w stanie dokładnie prześledzić aktualną sytuację gospodarczą i przewidzieć co przyniesie przyszłość. Dzięki temu mają wgląd w niezbędne informacje i mogą być wykorzystywane jako wskaźnik koniunktury.

„Nasza sytuacja jest lepsza, niż mogłoby się wydawać: cieszy niskie bezrobocie, a w rozmowach z nami przedsiębiorcy przyznają, że aktywnie poszukują nowych pracowników. Polskie firmy, zwłaszcza te małe i średnie, przestały koncentrować się jedynie na rynku wewnętrznym, coraz śmielej wychodząc poza granice kraju, w czym aktywnie je wspomagamy m.in. poprzez atrakcyjne finansowanie” – powiedziała wiceprezes Banku Pekao S.A.

Winston Churchill powiedział kiedyś, że nie możemy pozwolić na to, by kryzys się zmarnował. Ekspertka przestrzegła, że banki i ich klienci powinni wykorzystać to doświadczenie, aby uczyć się elastyczności i stawiać na innowacje, by lepiej przygotować się na zmieniającą się rzeczywistość.

Doświadczenie kryzysu jest cennym źródłem wiedzy, jak podkreślił Winston Churchill, gdy powiedział, że nie możemy pozwolić, by dobry kryzys się zmarnował. Ekspertka wyjaśniła, że banki i ich klienci mogą skorzystać z tego doświadczenia, aby uczyć się elastyczności i wdrażać innowacje, by lepiej przygotować się na dynamiczne zmiany.

„Polscy przedsiębiorcy wciąż nie boją się inwestować, co znajduje odzwierciedlenie w ciągle rosnącym zainteresowaniu ofertą banku, chociażby w segmencie kredytowym. Z drugiej strony, również my jako instytucje finansowe, w ostatnich latach uczyniliśmy wiele postępów, np. w obszarze otwartości na zmieniające się oczekiwania naszych klientów i wsłuchiwania się w ich postulaty” – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz podczas IMPACT’23.

Bank Pekao S.A. działa obecnie na rynku polskim od ponad 25 lat, zapewniając usługi finansowe ponad 6,4 mln klientom, w tym przedsiębiorstwom z całej Polski. Bank Pekao jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie i uczestniczy w wielu indeksach, w tym WIG20, WIG, MSCI EM, Stoxx Europe 600 i FTSE Developed.


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM