Przemysław Miliński, członek zarządu studia gamingowego Hyperstrange, udzielił wywiadu Dorocie Maleckiej z redakcji Capital24.tv, w którym opowiedział o historii firmy i jej planach na przyszłość.
W ciągu kilku miesięcy po premierze „Elderborn” wszystko zmieniło się diametralnie. Nasza firma, która wcześniej zajmowała się tworzeniem gier dla wymagających graczy, stała się międzynarodowym studiem gamingowym. Naszym celem jest tworzenie gier, które łączą w sobie solidne mechaniki, głęboką narrację i zaawansowane technologicznie środowiska. Postanowiliśmy też szukać nowych i innowacyjnych sposobów tworzenia gier, aby cały czas się rozwijać i ulepszać nasze produkty.
Następnie zdecydowaliśmy się wydać kolejną grę – „Ansila”, osadzoną w świecie fantasy. Praca nad nią trwała dłużej niż przewidywaliśmy, ale udało nam się ją ukończyć i wydać w styczniu 2023 roku. Gra cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem i została bardzo dobrze przyjęta przez graczy.
Następnie postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w tworzeniu gier wydając nasz najnowszy projekt – „The Battle of the Ages”. Gra osadzona w realiach historycznych, została wydana w lutym 2024 roku. Umożliwiła nam ona pozyskanie grona stałych fanów i osiągnęła ogólnoświatowy sukces.
Ostatnim naszym projektem jest „Gwiezdny Patrol”, wydany w marcu 2025 roku. Jest to gra akcji z elementami sci-fi, dzięki której udało nam się zaistnieć w świecie gier komputerowych jeszcze bardziej. Również ta gra spotkała się z dużym uznaniem graczy i przyniosła nam wiele satysfakcji.
Jednym z naszych największych sukcesów w pierwszym kwartale tego roku było wydanie gry „Postal: Brain Damaged”, która znalazła się w czołówce gier FPS na platformie Steam, prześcigając swojego głównego konkurenta. Docenili ją zarówno gracze, jak i krytycy gier.
Kolejnym uznanym projektem były gry RPG, które zdobyły wysokie noty wśród graczy i recenzentów. Te gry wykorzystały oryginalny silnik Unreal 4, który pozwolił nam osiągnąć znacznie lepszą jakość grafiki i grywalności.
Przemysław Miliński: W bieżącym roku udało nam się osiągnąć wiele sukcesów w budowaniu naszego katalogu, optymalizacji sprzedaży i zwiększeniu rozpoznawalności naszej marki. Jednym z najnowszych tytułów jest „Hordes of Hunger”, ekscytująca gra akcji, osadzona w estetyce gothic horror. Nasza produkcja łączy mechaniki action/RPG ze współczesnym motywem „time survival”, a wszystko to w znakomitej grafice, opracowanej w technologii Unreal 5 Engine. Gra zostanie wydana w I kwartale 2024 roku.
Dorota Malecka: Jakie są najważniejsze cechy tych tytułów?
Przemysław Miliński: Wszystkie nasze gry łączą w sobie realistyczną, taktyczną rozgrywkę z ekscytującymi wyzwaniami i dynamiczną akcją. W „Hordes of Hunger” gracze walczą o przetrwanie w świecie wypełnionym potworami i niebezpieczeństwami. W „Strategic Mind” gracze mają za zadanie dowodzić swoją armią i wybrać odpowiednie taktyki, aby wygrać bitwę. W „NecroGolf” gracze wcielają się w śmierć, która musi wygrać turniej golfowy. „1000 Rogues” to z kolei gra typu roguelike, gdzie gracze próbują przetrwać 1000 poziomów pełnych zwierząt i potworów.
Dorota Malecka: Jakie są wasze plany na dalszą przyszłość?
Przemysław Miliński: Naszym głównym celem jest wprowadzanie innowacji do branży gier komputerowych. Chcemy tworzyć oryginalne i wysokiej jakości produkcje, które będą odznaczać się na tle innych. Pragniemy także rozszerzyć naszą działalność na nowe obszary, takie jak sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość. Jesteśmy również zaangażowani w pozyskiwanie odpowiednich talentów, którzy będą w stanie wspierać rozwój firmy.
Dorota Malecka: Jakie są wasze plany na dalszą przyszłość?
Przemysław Miliński: Chcemy być liderem w branży gier komputerowych, tworząc innowacyjne i wyjątkowe produkcje. Naszym celem jest także zwiększenie naszych działań w obszarach, takich jak sztuczna inteligencja czy wirtualna rzeczywistość. Zależy nam także na pozyskiwaniu odpowiednich ludzi o wspólnych z nami zainteresowaniach, którzy będą w stanie wnieść w nasze działania swój wkład.
Źródło: pap-mediaroom.pl