Wiadomości Polska Biznes i finanse Testowanie skompresowanego tygodnia pracy w Deloitte
Biznes i finanse

Testowanie skompresowanego tygodnia pracy w Deloitte

Dział Doradztwa Podatkowego Deloitte jest w trakcie przeprowadzania rocznego programu pilotażowego w zakresie optymalizacji czasu pracy. Przez ostatnie sześć miesięcy pracownicy testują różne warianty, w tym skompresowany 40-godzinny tydzień pracy, dodatkowe dni wolne oraz 36-godzinny tydzień pracy. Celem tego programu jest wyłonienie rozwiązania, które zapewni zrównoważone łączenie życia zawodowego i prywatnego, oraz pozwoli firmie zachować swoje klientocentryczne podejście. W celu osiągnięcia tego celu Deloitte wybrało do współpracy brytyjską firmę Autonomy, która jest ekspertem w dziedzinie „future of work”.

„Inwestycje wspierają sukces firmy, przy czym bardzo istotne jest inwestowanie w rozwój i dobrostan pracowników. Chcemy zapewnić osobom zatrudnionym w Doradztwie Podatkowym jak najlepsze warunki pracy i właściwie zadbać o zachowanie work-life balance. Wierzymy, że wprowadzone przez nas innowacje mogą przyczynić się do znacznego wzrostu produktywności wśród naszych pracowników, która wpłynie pozytywnie również na jakość świadczonych przez nas usług. Zadowolenie klientów niezmiennie pozostaje naszym priorytetem” – mówi Łukasz Madej, partner zarządzający działem Doradztwa Podatkowego Deloitte w Polsce.

Deloitte Doradztwo Podatkowe wdrożyło program pilotażowy, aby zbadac czy model zoptymalizowanego tygodnia pracy, skrojony na miarę konkretnego stanowiska, może być stosowany skutecznie w polskich realiach.

Jako pierwsza spółka w ramach sieci Deloitte, Doradztwo Podatkowe postanowiło wdrożyć program pilotażowy związany z zoptymalizowanym tygodniem pracy. Obecnie zatrudnia ona tysiąc pracowników w dziewięciu biurach w Polsce.

Firma współpracuje z brytyjską firmą badawczo-konsultingową Autonomy, która jest liderem w zakresie budowania przyszłości pracy. Za jej pośrednictwem Deloitte przeprowadziło szereg warsztatów i ankiet wśród swoich pracowników, w wyniku których stwierdziło, że większość z nich uważa skrócenie tygodnia roboczego za korzystne dla dobrego samopoczucia.

W związku z tym firma wdrożyła kilka rozwiązań dostosowanych do potrzeb pracowników, takich jak: skompresowany tydzień pracy, 4-godzinny dzień w piątek, co drugi piątek wolny oraz dodatkowe dni urlopu w roku. Ważne jest, że żadne z tych rozwiązań nie wiąże się z obniżeniem wynagrodzenia pracowników.

Pilotaż będzie służyć zbadaniu, czy model zoptymalizowanego tygodnia pracy, dostosowanego do konkretnych stanowisk, może być skutecznie wykorzystywany w polskich realiach.

„Sukces całej inicjatywy zależy przede wszystkim od zaangażowania zespołu i współpracy. Z przeprowadzanych przez nas na bieżąco analiz wynika, że niemal wszyscy pracownicy Doradztwa Podatkowego popierają ten projekt, mimo iż uważają, że krótszy lub wolny piątek nie musi być benefitem dla każdego. Wierzymy, że poszukiwanie optymalnych rozwiązań w tym obszarze, przy obecnym rynku, staje się powoli koniecznością i że ten krok może mieć pozytywny wpływ na naszą działalność, także w kontekście naszej efektywności i jakości pracy dla klientów. W przyszłym roku finansowym podejmiemy decyzję, który model lub modele warto testować dalej” – mówi Łukasz Madej.

Firmy starają się dostosować do współczesnych warunków pracy, aby wspierać zadowolenie i produktywność pracowników. Pracodawcy wdrażają coraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne, oferując wsparcie w zakresie planowania, zarządzania wymaganiami i wykorzystania danych.

Zmiana postrzegania zadowolenia pracowników jako kluczowego wskaźnika ich wydajności jest najważniejszym wyzwaniem, z jakim będą musieli zmierzyć się pracodawcy w 2021 roku. Dlatego właśnie wykształcenie, zaangażowanie i dobrostan stały się najbardziej poszukiwanymi cechami wśród pracowników w 2021 roku.

Organizacje coraz częściej wykorzystują narzędzia do monitorowania i poprawy zadowolenia pracowników, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Pracodawcy inwestują w rozwiązania, takie jak narzędzia do zarządzania czasem i wiedzy, aby uczynić pracę przyjemniejszą i bardziej efektywną.

Dożywotnie uczenie się, wsparcie technologiczne i wymiana wiedzy przyczynią się do wzrostu zadowolenia pracowników, a także pozwolą im na bardziej efektywne wykonywanie zadań. Pracodawcy będą musieli zmienić swoje podejście do motywowania pracowników poprzez dostarczanie im wyższej jakości usług wsparcia.

Wyniki badań wskazują, że 95 proc. szefów HR zgadza się, że wypalenie zawodowe przyczynia się do niższej rotacji pracowników. Kiedy pracownicy są szczęśliwi i mają dobre samopoczucie, są bardziej zaangażowani w swoją pracę, co może prowadzić do tego, że chętniej polecą swojego pracodawcę innym.

„Przejęcie odpowiedzialności za dobre samopoczucie pracowników poprzez wprowadzanie podobnych rozwiązań to wielka szansa dla szefów firm na zwiększenie produktywności całego zespołu. Elastyczny tydzień pracy może okazać się niezwykle przyszłościową wizją, która zyska większą popularność u przedsiębiorców w Polsce i na świecie” – mówi Joanna Świerzyńska, liderka zespołu ds. rozwiązań dla pracodawców, Talent Partnerka, Deloitte.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version