Biznes i finanse

Polska ogranicza wjazd pojazdów zarejestrowanych w Rosji: Komunikat Ministerstwa Infrastruktury

Dbając o finanse, zarządzanie domowym budżetem może być trudne, szczególnie w obecnych czasach, w których ceny są wysokie, a dochody rosną wolniej. Oszczędzanie pieniędzy to nie tylko konieczność, ale również sztuka, którą można się nauczyć. Jeśli chcesz wiedzieć, jak zapanować nad swoimi finansami i poznać skuteczne sposoby na oszczędzanie, poznaj pięć pomocnych strategii.

Ministerstwo Infrastruktury informuje, że Rada Unii Europejskiej w dniu 23 czerwca 2023 r. przyjęła 11. pakiet sankcji wobec Federacji Rosyjskiej.

Sankcje te zakazują wjazdu do Unii Europejskiej przyczep i naczep, które zostały zarejestrowane w Federacji Rosyjskiej.

11. pakiet sankcji UE został rozszerzony o nowe zakazy związane z transportem drogowym. Wprowadzenie tych sankcji ma na celu wzmocnienie uczciwej konkurencji na rynku przewozów drogowych, zminimalizowanie aktywności przewoźników rosyjskich w UE oraz ograniczenie dochodów tej branży, która wspiera potencjał gospodarczy agresora. Wszystkie szczegóły dotyczące tego pakietu sankcji znajdują się na stronie https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=OJ:L:2023:159I:FULL.

Polska wnioskowała o zaostrzenie sankcji UE w zakresie transportu drogowego, aby zapobiec nieuczciwej konkurencji na tym polu. To ma zapewnić bezpieczeństwo i stabilność gospodarczą w UE, jednocześnie ograniczając finansowy wsparcie dla agresora.

Od kwietnia 2022 r. przedsiębiorstwa transportu drogowego będą musiały powstrzymać się od wykonywania transportu towarów na terytorium Unii Europejskiej z wykorzystaniem pojazdów zarejestrowanych w Rosji, włącznie z przyczepami lub naczepami, nawet jeśli będą one ciągnięte przez samochody ciężarowe zarejestrowane w innych państwach niż Federacja Rosyjska. Wymóg ten wynika z nowych, szerokich regulacji 11. pakietu sankcji.

Państwa członkowskie mogą udzielić zgody na transport towarów przez przedsiębiorstwo transportu drogowego z siedzibą w Rosji, bądź innym kraju, jeżeli jest to uzasadnione. Przyczepy lub naczepy powinny być zarejestrowane w Rosji, a samochody ciężarowe – w innych krajach, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie niepotrzebnych przeszkód administracyjnych.

Polska nie ustanowiła jednostki odpowiedzialnej za wydawanie tego rodzaju zezwoleń, dlatego też nie są one wydawane. W takim przypadku, gdy pojazd jest zarejestrowany w Rosji, jedyną możliwą opcją jest przejazd tranzytem przez terytorium RP do innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, na podstawie zezwolenia wydanego przez to państwo.

Serwis PAP publikuje komunikaty w oryginalnej formie, bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w treści. Za treść komunikatu odpowiedzialność ponosi nadawca, zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM