Wiadomości Polska Biznes i finanse Inteligentne roboty a digitalizacja usług bankowych w PKO Banku Polskim
Biznes i finanse

Inteligentne roboty a digitalizacja usług bankowych w PKO Banku Polskim

W ciągu ostatniego roku roboty w PKO Banku Polskim wykonały już ponad 220 mln zadań, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z latami poprzednimi. Przyśpieszenie robotyzacji umożliwia szybszą i sprawniejszą obsługę klientów w ramach programu wakacje kredytowe, a także tworzenie i udostępnianie nowych produktów i usług.

W maju PKO Bank Polski odnotował ogromny wzrost liczby zrobotyzowanych zadań, osiągając liczbę 220 mln przetworzonych zadań w 270 procesach. To znaczące przyspieszenie wynika głównie z zastosowania nowoczesnej technologii RPA (Robotic Process Automation).

„Technologia RPA pozwala nam realizować powtarzalne zadania o dużej skali w szybszy i łatwiejszy sposób, byśmy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Robotyzacja wpływa na poprawę obsługi i doświadczeń klientów, a także zwiększa konkurencyjność” – mówi Arkadiusz Szot, dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.

Dzięki wdrożeniu technologii automatyzacji PKO BP w ciągu 2019-2021 roku wykonało ponad 100 mln zadań. W celu jeszcze lepszego dostosowania się do zmieniających się potrzeb klientów, bank stosuje coraz więcej skomplikowanych procesów za pomocą low code, no code, big data i sztucznej inteligencji. Automatyzacja ta pozwala na realizację 185 procesów w szybszy i bardziej wydajny sposób.

„Dzięki niej możemy zapewniać sprawniejszą obsługę, gdy dane czynności muszą się zadziać w określonym czasie. Podnosi także efektywność pracy i znacząco obniża koszty. Hiperautomatyzacja sprawia również, że uwalniamy zasoby ludzkie, a nasi pracownicy mogą realizować bardziej twórcze i wymagające zadania” – podkreśla Szot.

Aby zwiększyć efektywność swoich działań, PKO Bank Polski postanowił w ciągu roku wprowadzić nowe rozwiązania w zakresie hiperautomatyzacji procesów. Pracownicy cyfrowi zostali wyposażeni w roboty, które wsparły bank w procesie zawieszania i przywracania kredytu hipotecznego. Dzięki nim zadania manualne zostały ograniczone do minimum, a bank mógł skupić się na optymalizacji jakości procesów.

Bank korzysta z nowoczesnych technologii informacyjnych, aby ułatwić projektowanie i modelowanie procesów i przepływów danych. Automatyzacja przepływów informacji z jednego systemu do drugiego eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania danych. To z kolei sprawia, że operacje są bardziej wydajne, dokładne i szybsze – co pozwala bankowi szybciej reagować na zmiany biznesowe, a nawet przewidywać przyszłe trendy.

Aby wspomóc pracowników w procesie zrobotyzowania ich codziennej pracy, PKO Bank Polski uruchomił w kwietniu Akademię Robotyzacji. Uczestnicy mają szansę zdobyć wiedzę potrzebną do samodzielnego wykorzystywania narzędzi bezkodowych, które pozwalają na automatyzację prostszych zadań.

„Roboty mają być rękami i oczami sztucznej inteligencji. Dzięki temu połączeniu chcemy być jeszcze bardziej efektywni. Odpowiednio dobrany model machine learning sam sprawdzi dane i konkretną czynność np. monitoring produktu wykona automatycznie. Jest on w dużej mierze samowystarczalny, bo obsługa staje się autonomiczna, a cały proces jest przez pracowników tylko nadzorowany” – wyjaśnia Arkadiusz Szot.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version