Platforma SEA, oparta o nowoczesne technologie, na której powstaje polski samochód elektryczny Izera, to coś więcej niż konstrukcja i mechanika. To skomplikowany system, który pozwala użytkownikom cieszyć się z jazdy, dzięki swojej zdolności do przyspieszania, hamowania, bezpieczeństwa i komfortu – mówi ElectroMobility Poland, właściciel marki Izera.
Geely Holding, chiński potentat motoryzacyjny, jest autorem innowacyjnego rozwiązania technologicznego zwanego Platformą SEA. Już teraz jej produkty, takie jak ZEEKR, trafiają na europejski rynek, a Geely jest właścicielem Volvo i współwłaścicielem Smarta. W celu wykorzystania Platformy SEA do projektu samochodów elektrycznych, firma ElectroMobility Poland podpisała w ubiegłym roku licencyjną umowę z Geely Holding.
„SEA to >>Sustainable Experience Architecture<<. Cechuje się modułowością, elastycznością i trwałością. Głównym celem tego projektu było zapewnienie możliwości budowania pozytywnego doświadczenia u użytkowników, bez kompromisów” – mówi Yang Yu, Director of iVAC (intelligent vehicle architecture), Zeekr Intelligent Technology.
Platforma Geely skonstruowana została w taki sposób, aby zapewnić maksimum bezpieczeństwa, pewności prowadzenia oraz wygody użytkownikom. Yang Yu podkreślił, że technologia ta wyposażona jest w liczne funkcje, w tym redukcję drgań i hałasów w kabinie.
Innowacyjna platforma Geely skupia się na zapewnieniu komfortu, bezpieczeństwa i precyzyjnego prowadzenia pojazdów. Yang Yu wyjaśnił, że technologia ta jest wyposażona w zaawansowane mechanizmy, które eliminują wibracje i hałas w środku samochodu.
Platforma Geely opracowana przez firmę jako odpowiedź na dynamicznie zmieniające się potrzeby użytkowników zapewnia zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, stabilności jazdy i komfortu. Yang Yu wspomniał, że technologia ta wyposażona jest w rozwiązania, które skutecznie redukują wibracje i hałas dochodzące do wnętrza pojazdu.
„Naszym celem jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno użytkowników samochodów budowanych z wykorzystaniem naszej architektury, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego” – dodaje Yang Yu.
„To cały zespół zależności technicznych i know-how, które kryje się w komponentach często niewidocznych bezpośrednio dla finalnego użytkownika, ale dających odczucie prawdziwej jakości, radości z użytkowania samochodu, jego zdolności do przyspieszania, hamowania, bezpieczeństwa, komfortu, przestrzeni etc.” – mówi Marek Kapuściński.
Marek Kapuściński uważa, że technologia SEA to więcej niż tylko płyta podłogowa i towarzyszące jej układy. Skalowalność platformy pozwala na wykorzystanie jej w pojazdach z segmentu A, E i dostawczych, jednocześnie minimalizując inwestycje w oprogramowanie. Platforma zapewnia także możliwość dostosowania rozstawu osi w szerokim zakresie, w zależności od potrzeb.
SEA dostarcza także szereg innych funkcji, w tym możliwość zastąpienia tradycyjnych elementów mechanicznych czujnikami, co pozwala na lepszą ochronę środowiska poprzez wyeliminowanie konieczności stosowania oleju i smaru. Ponadto, technologia SEA obejmuje różnorodne układy wspomagające, w tym systemy bezpieczeństwa, autonomiczną jazdę, systemy rozpoznawania obrazu i wiele innych.
Platforma SEA łączy w sobie wszystkie cechy wymagane do tworzenia nowoczesnych pojazdów. Nie tylko zapewnia szerokie możliwości dostosowania rozstawu osi, ale także wykorzystuje technologie wspomagające w celu zmniejszenia zużycia energii i poprawy efektywności ekologicznej.
„Za chwilę pojawi się SMART #3 i ZEEKR X. Są to samochody, które mają unikalne charaktery, w percepcji klienta są zupełnie inne, a wykorzystują te same rozwiązania techniczne. I tak będzie też z Izerą” – mówi Tomasz Mydłowski, kierownik integracji pojazdu ElectroMobility Poland.
„Główne różnice między nimi będą polegały na takich parametrach jak zwis tylny (dający większą przestrzeń), czy wysokość samochodu” – mówi Marek Kapuściński.
Izera – platforma SEA, stanowi solidny fundament dla przyszłych modeli samochodów elektrycznych produkowanych przez ElectroMobility Poland.
Kolejnym rynkiem, który zostanie objęty zasięgiem nowego Volvo EX30, będzie rynek europejski, w którym widoczne będą korzyści przy wykorzystaniu technologii dostarczonej przez architekturę SEA.
Platforma SEA, z której powstanie samochód Volvo EX30, jest wykorzystywana do budowy trzech różnych modeli jednostek napędowych – SUV-a, hatchbacka i kombi (SW).
Technologia, zapewniona przez architekturę SEA używaną przez ElectroMobility Poland, jest i będzie konkurencyjna na rynku w ciągu kilku następnych lat, zarówno w czasie wdrażania samochodu do produkcji, jak i późniejszym okresie.
Ponadto, Izera jest solidnym fundamentem dla podążających za trendem elektryfikacji samochodów wytwarzanych przez ElectroMobility Poland.
Poprzez wprowadzenie nowego Volvo EX30 na rynek europejski, technologia SEA zostanie w pełni wykorzystana i przyniesie szereg korzyści.
„Założenie jest takie, żeby samochód był konkurencyjny w każdym momencie jego istnienia na rynku. Mówimy tutaj nie tylko o takich systemach jak układ napędowy, ze szczególnym uwzględnieniem baterii, ale też możliwościach oferowanych przez elektronikę pokładową” – podkreśla Marek Kapuściński.
Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl