Wiadomości Polska Biznes i finanse Otwarcie obwodnicy Przecławia i Warzymic – przyspiesz swoją podróż!
Biznes i finanse

Otwarcie obwodnicy Przecławia i Warzymic – przyspiesz swoją podróż!

Wojewódzki Sąd Administracyjny zdecydował o zawieszeniu postępowania dotyczącego skarg niemieckich, czeskich i polskich organizacji ekologicznych oraz miasta Zittau, dotyczących zmiany decyzji środowiskowej dla Kopalni Turów. Zawieszenie jest spowodowane wystąpieniem kwestii proceduralnych, które uniemożliwiają zakończenie postępowania. Kopalnia Turów przeznaczyła dotychczas 42 mln zł na wdrożenie zapisów decyzji środowiskowej.

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło dzisiaj, że ponad 6 miesięcy przed zaplanowanym terminem ukończono budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic, czyli pierwszego etapu trasy drogi krajowej nr 13 z granicy polsko-niemieckiej do Szczecina. GDDKiA trwale przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na wykonanie II etapu tej obwodnicy oraz obwodnicy Kołbaskowa.

Oprócz budowy drogi ekspresowej S3, kluczowej dla połączenia portów Szczecin-Świnoujście z południem Polski oraz Zachodniej Obwodnicy Szczecina, rząd zachodniopomorskiego wprowadza kolejną inwestycję w postaci budowy trasy Obwodnicy Przecławia i Warzymic. To kolejny krok w stronę rozwoju sieci nowoczesnych połączeń drogowych, który wpłynie nie tylko na gospodarkę regionu, ale również poprawi komfort życia i podróżowania mieszkańców Szczecina i okolic – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Obwodnica Przecławia i Warzymic o długości 4,2 km to dwujezdniowa droga klasy GP, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Pobocza są utwardzone i szerokie na 1,5 m. Zostały wybudowane także dwa wiadukty drogowe nad trasą. Na południowym końcu trasy powstało rondo łączące ją z DK13. Obwodnica jest wygrodzona, a na jej terenie obowiązuje prędkość maksymalna 100 km/h. Niestety, rowerzyści, pojazdy wolnobieżne oraz piesi nie mają dostępu do tej trasy.

Oddana do użytku dwujezdniowa obwodnica rozpoczyna się od zmodernizowanego ronda Hakena w Szczecinie i ciągnie się aż do włączenia w obecną DK13 na południe od Przecławia. Inwestycja ta skutecznie odseparowała ruch tranzytowy od lokalnego, zaś komunikację lokalną ułatwiły nowo wybudowane drogi przez Gminę Kołbaskowo, wszystkie te inwestycje oddano do użytku w tym samym czasie.

Firma Budimex wykonała inwestycję o wartości 85,9 mln zł zgodnie z ustalonym kontraktowo terminem końcowym na koniec marca 2024 r. Jednak dzięki starannemu i dokładnemu podejściu do prac inwestycyjnych, firma zdołała ukończyć je już w połowie września 2023 r., zapewniając wczesne oddanie obwodnicy do ruchu.

GDDKiA ogłosiła wkrótce przetarg na realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic, wraz z budową obwodnicy Kołbaskowa. Inwestycja ta zostanie połączona z A6, co umożliwi bezpośrednie połączenie Szczecina z granicą polsko-niemiecką. Budowa drogi krajowej DK13 jest ważnym elementem Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030.

Realizacja tego projektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróży, a także zmniejszy natężenie ruchu na istniejących drogach. Jednocześnie przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców regionu, a także do rozwoju gospodarczego.

Ukończenie drugiego etapu budowy obwodnicy Przecławia i Warzyminów w ramach drogi krajowej DK13 o długości 2,3 km przyczyni się do powstania wspólnego przebiegu drogi ekspresowej S6, zwanej Zachodnią Obwodnicą Szczecina. W efekcie tego fragment drogi będzie miał parametry zbliżone do parametrów drogi ekspresowej.

W ramach tego zadania powstaną dwa węzły drogowe: węzeł Siadło Górne, położony na zakończeniu dzisiaj oddanego do ruchu odcinka, łączący DK13 z przyszłą drogą S6 oraz węzeł Szczecin Zachód na skrzyżowaniu z A6. Ponadto, rejon przyszłego węzła zostanie przebudowany na odcinku autostrady A6. W sumie, w ramach inwestycji przewiduje się budowę 10 wiaduktów.

Inwestycja, jaką jest budowa obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13, ma za zadanie ograniczyć ruch tranzytowy na drogach lokalnych, ułatwić bezpieczny dojazd do węzła Szczecin Zachód oraz stworzyć dogodne skomunikowanie tego obszaru z pozostałą częścią miasta. Trasa będzie miała długość ok. 5,6 km i będzie wytyczona jako jednojezdniowa droga klasy GP. Planuje się także wybudowanie trzech rond, które ułatwią komunikację lokalną. Inwestycja będzie realizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe, PAP SA przekazuje komunikaty bez wprowadzania żadnych zmian w ich treści. Odpowiedzialność za treść komunikatu ponosi jego nadawca i PAP SA nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jego treść.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version