Wiadomości Polska Biznes i finanse Oddanie do użytku S7 Moczydło-Miechów – Nowe Możliwości w Regionie Małopolskim
Biznes i finanse

Oddanie do użytku S7 Moczydło-Miechów – Nowe Możliwości w Regionie Małopolskim

I choć Polska nie plasuje się wysoko w rankingu spożycia alkoholu w Europie, branża spirytusowa stanowi ważny element polskiej gospodarki. Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, twierdzi, że w 2022 podatek akcyzowy z tej branży będzie wynosić aż 10,47 mld zł.

Ministerstwo Infrastruktury raduje się, że kierowcy mogą korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S7 o długości 19 kilometrów między Moczydłem a Miechowem w województwie małopolskim. Trasa powstała zgodnie z historycznym śladem z początku XIX wieku, ale tym razem po wschodniej stronie starego traktu krakowskiego.

Kierowcy mogą więc teraz cieszyć się z szybkiego i wygodnego przejazdu w tej części województwa.

Nowa trasa S7 naprawdę zmienia życie wielu mieszkańców Polski. Jeszcze w tym roku połączy ona dawną i obecną stolicę naszego kraju. Zwiększające się bezpieczeństwo podróży i skracanie czasu przejazdu między Krakowem i Warszawą to niewątpliwe korzyści dla wszystkich kierowców. Mieszkańcy małych miasteczek, przez które teraz przebiega droga krajowa, zyskają także poprawę jakości życia. Prezydent RP Andrzej Duda zapewnia, że ta inwestycja ma służyć wszystkim obywatelom Polski.

Wybudowanie kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7 oznacza, że podróżni pomiędzy Krakowem a Warszawą będą mogli doświadczyć szybszej i bezpieczniejszej podróży. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wyraził swoje zadowolenie z inwestycji i stwierdził, że wkrótce polskie drogi staną się jeszcze piękniejsze i nowocześniejsze.

Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 od Moczydła do Miechowa biegnie przez urokliwe, rolnicze tereny Wyżyny Miechowskiej. Aby zminimalizować różnicę wysokości, trasa została czasami wytyczona w wykopach, a w innych miejscach na nasypach. Najbardziej imponującym obiektem inżynieryjnym na tej trasie jest 400-metrowy wiadukt w Małoszowie, który przecina rzekę Nidzicę i w najwyższym miejscu ma prawie 20 m wysokości. Cała trasa składa się z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku oraz dodatkowych 24 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty i estakada. Wjazd na odcinek S7 jest możliwy dzięki dwóm węzłom – Książ oraz Miechów. Dodatkowo, na trasie powstały dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Małoszów i Tochołów, a także kilkadziesiąt przejść dla zwierząt. W przypadku przyszłej potrzeby, istnieje możliwość budowy trzeciego pasa ruchu.

Firma INTERCOR wywiązała się ze zlecenia, dzięki czemu powstał nowy odcinek S7. Wartość inwestycji wyniosła 1051 mln zł, w tym 860 mln zł to koszty prac budowlanych. Co więcej, projekt otrzymał znaczną część dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – aż 586 mln zł.

Po uruchomieniu odcinków Moczydło – Miechów oraz Szczepanowice – Widoma, długość całej trasy ekspresowej na północ od Krakowa wzrosła do 31,8 km. Wciąż pozostaje jeszcze do zrealizowania 23,6 km, ale w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się zakończenia budowy całej trasy.

Realizacja trasy ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą a Krakowem postępuje zgodnie z planem. Rozpoczęcie prac planowane jest na II połowę 2024 roku. Zostanie wówczas oddany do użytku fragment trasy o długości 5,3 km między węzłami Miechów i Szczepanowice, jak również 18,3 km od Widomej do węzła Kraków Nowa Huta.

Dzięki realizacji tego projektu czas podróży pomiędzy stolicą i Krakowem ulegnie skróceniu do niespełna 3 godzin, co oznacza prawie dwukrotne skrócenie czasu w stosunku do obecnego połączenia DK7.

Inwestycja ta będzie miała niebagatelny wpływ na rozwój gospodarczy oraz komunikacyjny regionu, a także poprawi warunki bezpieczeństwa na trasie.

Komunikaty publikowane w serwisie PAP pozostają bez zmian w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version