Wiadomości Polska Biznes i finanse Podłęże: odstartowała nowa era zabawy!
Biznes i finanse

Podłęże: odstartowała nowa era zabawy!

Marek Garniewski, prezes zarządu ORLEN VC, zaznaczył podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, że bezpieczeństwo energetyczne jest niezbędne dla stabilnego funkcjonowania państwa i jego obywateli. Dlatego koncerny multienergetyczne są gwarantem tej stabilności, a ich transformacja energetyczna pozwala skutecznie realizować cele energetyczne państwa.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że ruszyły prace nad wielkim projektem kolejowym, znanym jako „Podłęże – Piekiełko”. Projekt ten obejmuje modernizację istniejącej trasy kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna.

Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że trwa realizacja przedsięwzięcia ogólnokrajowego, zwanego „Podłęże – Piekiełko”. Ma ono na celu modernizację linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna.

Modernizacja linii 104 w regionie daje szanse na rozwój kolei i zwiększenie znaczenia transportu ekologicznego. Dlatego też inwestycja ta jest realizowana etapami, a pierwszymi jej częściami są odcinki Klęczany – Nowy Sącz oraz Chabówka – Rabka Zaryte.

Rozpoczęcie prac budowalnych w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko” to pozytywny krok w kierunku spełnienia naszych deklaracji, a także rozwinięcia tego, o czym mieszkańcy mówili. Dzięki temu nasz kraj zyska możliwość zrównoważonego rozwoju, a mieszkańcy będą czerpać korzyści z lepszego dostępu do komunikacji – stwierdził minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Po długich latach oczekiwania, inwestycja w trasę kolejową przyniesie nowe korzyści dla mieszkańców wielu regionów, w tym Sądecczyzny, Limanowszczyzny, Podhala i innych. Podróżni będą mogli korzystać z wygodnej, szybkiej i nowoczesnej komunikacji.

Warto podkreślić, że inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych SA, które są realizowane w całym kraju, przyczyniają się do poprawy dostępności i jakości komunikacji kolejowej. Rozwój infrastruktury kolejowej, w szczególności w Małopolsce, przekłada się na wyższy komfort i większe bezpieczeństwo podróży. To zaś przekłada się na coraz większą popularność kolei, czego dowodzi wypowiedź prezesa zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusza Merchla – „Obserwujemy wzrost zainteresowania podróżami pociągiem”.

Wykonawca odcinka linii kolejowej Klęczany – Nowy Sącz zakończył przygotowanie terenu budowy. Pod koniec sierpnia rozpoczęła się budowa nowej infrastruktury kolejowej, która zastąpi istniejące elementy torów i obiektów inżynieryjnych. W ramach inwestycji wybudowane zostaną nowe tory, sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Planowana przebudowa stacji Marcinkowice, przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto to ważny krok do zapewnienia większej dostępności i wygody podróżnym. Zostaną wybudowane nowe, wyższe perony, a także przejście podziemne, winda i dojścia do peronów. Dzięki tym udogodnieniom możliwe będzie komfortowe i bezpieczne podróżowanie zarówno po regionie jak i w dalekich trasach.

Na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte są realizowane prace związane z usuwaniem kolizji z sieciami gazową, wodociągową, elektroenergetyczną i teletechniczną. Poza tym trwają także roboty ziemne, wzmacniające drogi i grunt, budowane są przejścia pod torami, mosty oraz przepusty w Rabce Zaryte i Rabce Zdroju.

Realizowane w ramach przedsięwzięcia „Podłęże – Piekiełko” prace na odcinku Klęczany – Nowy Sącz oraz Chabówka – Rabka Zaryte, wycenione są na 1,1 mld zł.

Projekt polega na modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, jak również na budowie 58 km nowej linii Tymbark – Podłęże – Mszana Dolną. Przedsięwzięcie to posiada dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, o wartości 3,9 mld zł, które to dofinansowanie zostało uzgodnione w kwietniu br. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

PAP SA nie wprowadza żadnych zmian do treści komunikatów publikowanych w serwisie. Odpowiedzialność za treść komunikatu ponosi nadawca, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version