Polityka i społeczeństwo

Nowe szanse dla Podkarpacia – nowy tabor kolejowy napędza rozwój regionu

Małgorzata Jarosińska-Jedynak wyraziła swoje zadowolenie z faktu, że sieć transportowa kraju i poszczególnych regionów jest wysoce rozwinięta, a jej istotną częścią jest kolej. Podczas uroczystości na Dworcu Głównym PKP w Rzeszowie wiceminister funduszy podkreśliła, że dobrze działający system transportowy stanowi korzystną podstawę do wygenerowania wzrostu gospodarczego kraju.

„Dobrze rozwinięta sieć transportowa to jeden z najważniejszych czynników stymulujących rozwój gospodarczy kraju i jego poszczególnych regionów. Ważną częścią tego transportowego krwioobiegu jest kolej” – powiedziała wiceminister funduszy Małgorzata Jarosińska-Jedynak podczas uroczystości na Dworcu Głównym PKP w Rzeszowie.

Dzięki wsparciu ze strony Unii Europejskiej, województwo podkarpackie odebrało pierwszy transport szynowy do obsługi regionalnych pociągów. Łącznie zakupiono 8 pojazdów z napędem elektrycznym oraz 4 zespoły trakcyjne, które zwiększą wygodę i wydajność podróży.

Dzięki pozyskanym funduszom unijnym, województwo podkarpackie zostało wyposażone w nowe pojazdy szynowe do obsługi pociągów regionalnych. Zakupiono 8 nowych pojazdów z napędem elektrycznym oraz 4 zespoły trakcyjne, które pozytywnie wpłyną na komfort i bezpieczeństwo podróżujących.

„Inwestycja jest dowodem na to, że władze województwa myślą i dbają o dostępność usług publicznych na najwyższym poziomie. Mieszkańcy zyskają dostęp do szybkich, nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań komunikacji kolejowej” – dodała wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Inwestycja w nowy tabor kolejowy została sfinansowana w wysokości 341 mln zł, w tym 144 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Jest to szansa na zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa podróżnym oraz poprawę dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Nowy tabor kolejowy jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie, zapewniające pasażerom najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wdrożenie tej technologii umożliwiło dostosowanie komunikacji kolejowej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Inwestycja w nowoczesny tabor kolejowy pochłonęła 341 mln zł, z czego 144 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Jest to ogromny krok w stronę poprawy jakości podróżowania, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i uwzględnieniu potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

„Na naszych oczach trwa transformacja kolei w Polsce. Modernizowane są setki kilometrów linii, po torach jeżdżą coraz nowocześniejsze pociągi, zwiększa się komfort i bezpieczeństwo pasażerów, a usługi świadczone przez kolej są coraz bardziej dostępne dla osób z niepełnosprawnościami” – powiedziała Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Minister finansów przypomniała, że resort wspiera finansowo samorządy w ich inwestycjach w transport publiczny, szczególnie w projekty, które sprzyjają ograniczaniu nierówności.

Sekretarz stanu podkreśliła znaczenie inwestycji w lokalne i regionalne sieci kolejowe, by zapobiegać wykluczeniu transportowemu.

Wiceszefowa resortu funduszy i polityki regionalnej zachęcała do wykorzystywania funduszy unijnych na lata 2021-2027, aby zrealizować projekty transportu publicznego.

Minister finansów zapewniła o wsparciu finansowym ze strony rządu dla samorządów w celu realizacji transportu publicznego, szczególnie w projekty, które mają na celu zmniejszenie nierówności.

Sekretarz stanu wskazała na ważność inwestycji w koleje lokalne i regionalne, by przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu.

Wiceszefowa resortu funduszy i polityki regionalnej zachęcała do wykorzystania środków unijnych na lata 2021-2027, aby zapewnić zrównoważony rozwój transportu publicznego.

Minister finansów zadeklarowała wsparcie dla samorządów w realizacji projektów transportu publicznego, które mogą przyczynić się do zmniejszenia nierówności.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM