Wiadomości Polska Biznes i finanse Nowy tytuł: S3 Kamienna Góra – Lubawka Gotowa do Użytku!
Biznes i finanse

Nowy tytuł: S3 Kamienna Góra – Lubawka Gotowa do Użytku!

28 września 2023 r. Prezes Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Marek Zagórski odwiedził Cukrownię Dobrzelin, aby przedstawić tamtejszym pracownikom spółki plany dotyczące segmentu cukrowego.

Ministerstwo Infrastruktury z przyjemnością informuje, że kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Kamienna Góra Północ i Lubawka. Jest to kolejny ważny etap w budowie drogi wzdłuż zachodniej granicy Polski. Na dzień dzisiejszy kierowcy mają do dyspozycji ponad 420 km trasy S3, która biegnie od Troszyna w woj. zachodniopomorskim, przez woj. lubuskie aż do Bolkowa na Dolnym Śląsku.

„Kontynuujemy budowę spójnej sieci dróg w całej Polsce, aby umożliwić wszystkim jej mieszkańcom wygodne i szybkie poruszanie się. W 2020 roku osiągnęliśmy kolejny kamień milowy, wybudowując drogę S3 aż do samej granicy polsko-czeskiej. Dzięki temu działaniu Polska staje się coraz bardziej dostępna dla wszystkich, a w przyszłym roku zapewnimy więcej swobody w podróżowaniu, otwierając tunel między Bolkowem a Kamienną Górą” – oświadczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Na całym 15-kilometrowym odcinku od Kamiennej Góry do granicy państwa została zrealizowana inwestycja. Do ruchu został udostępniony odcinek S3 o długości 12 km pomiędzy węzłami Kamienna Góra Północ i Lubawka. Reszta trasy, 3 km, od węzła Lubawka do granicy państwa, zostanie udostępniona po zakończeniu prac po stronie czeskiej – planowany termin to 2025 rok.

S3 między Kamienną Górą a granicą państwa została zaprojektowana jako dwujezdniowa droga, posiadająca dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny. By umożliwić sprawny przemieszczanie się po drodze, powstały trzy węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka. Ponadto, inwestycja zahaczyła o przebudowę 6 km dróg poprzecznych, wybudowanie 16 km dróg serwisowych, a także 4,5 km ciągów pieszo-rowerowych. Ponadto, na całej 15-kilometrowej trasie znajduje się 21 mostów i wiaduktów, których łączna długość wynosi prawie 4,5 km, stanowiąc przy tym blisko 30 proc. długości całego odcinka. Do tego dochodzą 13 przejść dla zwierząt małych i średnich, a 11 z największych wiaduktów mieści jednocześnie dolne przejścia dla zwierząt dużych. Kolejnymi elementami inwestycji są około 9,3 km ekranów akustycznych oraz ponad 10 km ogrodzeń dla płazów.

Realizacja czterech odcinków S3 od Legnicy do Lubawki pochłonęła ponad 3,7 mld zł, z czego 818 mln zł stanowiło dofinansowanie z Unii Europejskiej. Obejmowało to koszty opracowań projektowych, nadzoru, badań archeologicznych, wykupu gruntów oraz samej realizacji robót. Kamiennej Góry do Lubawki zostało dofinansowane z tego budżetu, wynoszącego 1,1 mld zł.

Połączenie północ-południe w kraju będzie zupełnie nowe po zakończeniu budowy 50 km drogi ekspresowej S3. Odcinki te połączą porty w Świnoujściu i Szczecinie, aż po granicę z Czechami. Przejazd całą trasą zajmie nieco ponad 4 godziny, po czym będzie można dojechać do Pragi dzięki dogodnemu połączeniu z D11.

Realizacja tej inwestycji umożliwi międzynarodowy transport drogowy, a także zapewni lepszą komunikację z terenami przygranicznymi. Dzięki autostradom A2, A4 i A6 oraz sieci dróg ekspresowych, osoby mieszkające i pracujące w tych regionach będą mogły swobodnie podróżować po całej Polsce.

Serwis PAP publikuje komunikaty w oryginalnej formie, bez dokonywania jakichkolwiek zmian. Za treść komunikatów odpowiedzialność ponosi ich nadawca, zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version