Biznes i finanse

Koniec modernizacji autostrady A18 – ogłasza Ministerstwo Infrastruktury

XIII Ranking Miast Polski przeprowadzony przez Związek Firm Deweloperskich wyróżnił samorządy, które zapewniają efektywność procedur administracyjnych i klarowne warunki inwestowania swoich terytoriów.

Ministerstwo Infrastruktury Raduje się, że może poinformować o zakończeniu prac związanych z przebudową jezdni południowej DK18 do standardu autostradowego. Prace trwały od granicy Niemiec do węzła Golnice i zostały zakończone 13 października 2023 r. Od tego czasu kierowcy mają do dyspozycji dwujezdniową autostradę A18 o całkowitej długości 70 km.

Polska drogownictwa odnotowała sukces, gdyż udało nam się przebudować południową jezdnię autostrady A18, która powstała w latach 30. ubiegłego wieku. Nasze działania przyczyniły się do poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu podróżowania, a Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewnił, że kierowcy mogą już korzystać z nowej trasy.

Otwarcie A18 dla ruchu w pełnym zakresie, w postaci dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu na odcinku od granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice, oznacza zakończenie II etapu budowy autostrady A18. Głównym jego zamierzeniem było doprowadzenie starej, zużytej jezdni południowej do standardów autostradowych. Prace zrealizowane w latach 2004-2007 obejmowały budowę jezdni północnej zgodnej z wymaganiami autostradowymi, skierowanej w kierunku granicy państwa w Olszynie.

Konsorcjum firm KOBYLARNIA, MIRBUD i BUDPOL wykonało odcinek A18 od granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice, który został zmodernizowany kosztem 260 mln zł. Dostosowano go do obciążenia 11,5 t/oś, wymieniono zdegradowaną nawierzchnię jezdni południowej, a także przebudowano część południową węzła Luboszów wraz z pasami włączenia i wyłączenia, łącznicami i skrzyżowaniem na połączeniu z drogą powiatową. Prace przy węźle Golnice objęły oświetlenie, odwodnienie, a także fragment drogi wojewódzkiej nr 297. Dodatkowo powstało dziewięć nowych obiektów mostowych, w tym pięć górnych przejść dla dużych zwierząt, dwa wiadukty w ciągu autostrady i jeden nad drogą oraz most w ciągu autostrady nad Kwisą.

Ponadto wybudowana została szeroka infrastruktura teletechniczna, obejmująca m.in. drogi serwisowe i wewnętrzne z odpowiednimi zjazdami i przejazdami awaryjnymi, a także dojazdy do zbiorników i urządzeń podczyszczających. Wszystkie te elementy wyposażono w niezbędne urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz zieleń.

Rozpoczęto drugi etap budowy Autostrady A18 na odcinku pomiędzy Olszyną i Golnicami. Celem przebudowy jezdni było dostosowanie układu drogowego do parametrów autostrady. Prace obejmowały wymianę starej nawierzchni na nową betonową o szerokości 11 m, która będzie wytrzymywać obciążenie 11,5 t/oś. Po zdemontowaniu starej nawierzchni, materiał ten został poddany segregacji i obróbce, aby wykorzystać go jako podbudowę nowej drogi.

Aby umożliwić przejazd przez Wrocław od granicy z Niemcami do miasta, realizacja inwestycji drogowej dla południowej jezdni przyszłej drogi ekspresowej A18 rozpoczęła się w 2011 roku. Decyzja Ministra Infrastruktury z sierpnia 2018 roku zapewniła finansowanie potrzebne do realizacji tego zadania w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Wcześniej, w latach 2004 – 2007, została wybudowana jezdnia północna DK18 o parametrach autostradowych.

PAP SA dostarcza komunikaty w oryginalnej formie, bez wprowadzania jakichkolwiek zmian. Osoba lub organizacja nadająca komunikat ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM