Wiadomości Polska Biznes i finanse MI: Przyspieszmy Projekt w Podłężu – Piekiełko!
Biznes i finanse

MI: Przyspieszmy Projekt w Podłężu – Piekiełko!

Po raz kolejny, XIII edycja Rankingu Miast Polski Związku Firm Deweloperskich udowodniła, że zdecydowana większość samorządów w kraju stawia na szybkość i przejrzystość procedur administracyjnych oraz jasne warunki inwestowania na swoich terenach.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że 13 października 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA zawarły umowę wartą prawie 430 mln zł na modernizację linii kolejowej nr 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Projekt Podłęże – Piekiełko obejmuje remont Chabówki – Rabki Zaryte oraz Klęczan – Nowego Sącza. Oprócz tego ogłoszono także przetarg na wybór wykonawcy dla inwestycji w stacji Limanowa.

Realizacja poszczególnych etapów modernizacji linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz zapewni mieszkańcom dostępność do kolei. Wykonanie kolejnego kontraktu jest istotnym krokiem w procesie modernizacji, aby zrealizować całość przedsięwzięcia i reaktywować tę trasę.

Realizując nasz cel, jakim jest dostępniejsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza kolej, inwestujemy w ramach Krajowego Programu Kolejowego, co przynosi widoczne efekty. Przykładem jest podpisanie kontraktu i wygranie przetargu na modernizację ważnej dla Małopolski trasy Chabówka – Nowy Sącz. To potwierdza skuteczność naszych działań – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dzięki finansowemu wsparciu rządu, PKP Polskie Linie Kolejowe SA kontynuują realizację projektu Podłęże – Piekiełko, co przyniesie szereg korzyści dla mieszkańców. Dzięki tym inicjatywom ich dostęp do kolei zostanie znacznie ułatwiony – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Nowe inwestycje między Rabką Zarytą a Mszaną Dolną zapewnią podróżującym wygodę i bezpieczeństwo. Planowane są przebudowy przystanków i stacji, w tym budowa wyższych peronów, z wiatami, ławkami, informacją i oznakowaniem. Specjalne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych obejmują oznakowanie ścieżek i windę na stacji Mszana Dolna. Wszystko to pozwoli na komfortową i bezpieczną podróż lokalną.

Jak ważna jest przebudowa obiektów inżynieryjnych w Mszanie Dolnej, świadczyć może fakt, że obejmuje ona cztery mosty nad rzekami Rabą i Mszanką oraz trzy wiadukty. Prace te zapewnią nie tylko sprawny i bezpieczny ruch kolejowy, ale także poprawią bezpieczeństwo na torach i w komunikacji drogowej, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych i budowie dróg równoległych.

Podróżni z pewnością docenią wprowadzenie nowych udogodnień na stacji Limanowa. Przedsięwzięcie na lk nr 104 ma na celu unowocześnienie obiektu i ułatwienie podróżnym dostępu do niego. Ogłoszono postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy, który wykona m.in. budowę torów, peronów, przejść, dwóch wiaduktów oraz trzech mostów. Ponadto przewidziano również zmiany w sieci trakcyjnej, automatyce i sterowaniu ruchem kolejowym, a wszystko po to, by stacja posiadała wszelkie udogodnienia dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności pozwala na finansowanie kolejnych odcinków linii nr 104. Modernizacja ta część większego projektu PLK SA, nazwanego Podłęże – Piekiełko, zakłada m.in. elektryfikację 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, oraz budowę nowej linii łączącej Podłęże z Mszaną Dolną i Tymbarkiem.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe, komunikaty publikowane w serwisie PAP pozostają nienaruszone w treści i formie dostarczonej przez nadawcę. Odpowiedzialność za zawarte w nich treści ponosi wyłącznie nadawca.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version