Biznes i finanse

Śląskie inwestycje kolejowe: Odnowa linii E65 wchodzi w nowy etap

Rankingu Miast Polski Związek Firm Deweloperskich po raz trzynasty wybrał samorządy, które są znane z szybkości działania procedur administracyjnych, jak również z jasnych i przejrzystych warunków inwestowania.

Ministerstwo Infrastruktury wraz z PKP PLK SA ogłaszają podpisanie umowy na realizację przebudowy magistrali kolejowej E65 ‎na odcinku ‎Tychy – Most Wisła. Prace budowlane o wartości ponad 960 mln zł przeprowadzi firma Budimex SA, zakończenie planowane jest do 13 października 2023 r.

Przebudowa magistrali E65 to kolejny ważny projekt zrealizowany dla Ministerstwa Infrastruktury. Inwestycja zapewni lepszy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży dla korzystających z niej osób.

Przełomowe dzisiejsze podpisanie umowy to zaczątek wielkiej zmiany, która przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców regionu. Przebudowa magistrali kolejowej E65 na odcinku Tychy – Most Wisła to inwestycja, która obudzi współpracę i integrację, a także usprawni infrastrukturę transportową. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wyraził przekonanie, że ta inwestycja przyniesie wyższy poziom gospodarczy i ułatwi korzystanie z dobrodziejstw transportu.

Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odcinku Tychy – Most Wisła” zakłada modernizację przejazdu kolejowego na magistrali E65. Zakres planowanej inwestycji będzie obejmował budowę i wykonanie projektu wykonawczego oraz zabudowę urządzeń kolejowych, sterowania ruchem kolejowym i sieci telekomunikacyjnych, a także usługi pogwarancyjne dla tych urządzeń.

Modernizacja odcinka linii kolejowej E65 z Tychów do Mostu Wisły wprowadzi szereg usprawnień, w tym zmodernizowane perony na stacjach i przystankach: Tychy Żwaków, Kobiór, Piasek, Pszczyna i Goczałkowice z dostępem dla osób o ograniczonej mobilności. Ponadto planuje się wymianę 56 km sieci trakcyjnej i 48 km torów, co pozwoli zwiększyć prędkość pociągów towarowych do 120 km/h, a pasażerskich do 160 km/h. Przebudowa obejmie również 17 obiektów inżynieryjnych i 7 przejazdów kolejowo-drogowych. Dzięki zrealizowanym inwestycjom trasa z Tychów przez Pszczynę do Goczałkowic-Zdroju stanie się szybsza i bardziej przepustowa.

Zakończenie wszystkich prac związanych z budową odcinka Tychy – Most Wisła zostało zaplanowane na koniec 2027 r.

Wszystkie komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane bez jakichkolwiek zmian w ich treści. Wszelkie odpowiedzialności za treść komunikatu ponosi jego nadawca, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM