Nauka i technologie

Polska hybrydowa społeczność graczy: 2023 raport o graczach i ich 'ukrytych przyjemnościach’

Nowe badania przeprowadzone przez SW Research na zlecenie firmy HP pokazują, że ponad 47% polskich graczy nie chce otwarcie mówić o tym, ile czasu poświęca na grę. Co takiego gracze starają się ukryć i dlaczego nie chcą o tym głośno mówić?

Polacy lubią grać – szacuje się, że w naszym kraju ponad 20 milionów osób uważa się za graczy. Choć stanowią oni różnorodną grupę, od zapalonych graczy po „niedzielnych”, HP postanowiło przyjrzeć się ich preferencjom oraz „guilty pleasures”, czyli tym aspektom zachowań polskich graczy, o których mówi się najmniej. W ten sposób firma stara się złagodzić stereotypy dotyczące graczy – domniemanych samotników, odciętych od rzeczywistości.

Badanie HP ogólnopolskiego grona graczy pozwoliło zdobyć wgląd w ich psychologię. Wyniki wskazują, że gracze są ostrożni w ujawnianiu informacji o swojej pasji. Około połowa z nich nie chce dzielić się odpowiedzią na pytanie, jak dużo czasu poświęcają na grę. Ponadto, ok 42% nie chce opisywać swoich osiągnięć ani strategii. Finanse w grze również zostają w sferze niedopowiedzenia – aż 48,5% nie chce mówić, ile wydaje na gry.

Granie w gry to dla wielu osób nie tylko przyjemność, ale również korzyść. Gracze cenią gry jako doskonałe źródło rozrywki (83,3%) i sposób na ucieczkę od rzeczywistości. Gry stanowią także okazję do rywalizacji z innymi graczami. Ponadto, wiele osób docenia społeczny aspekt gamingu, czyli możliwość interakcji z innymi ludźmi, przynależność do społeczności. Inne korzyści związane z graniem obejmują poprawienie refleksu, znajomość komputera, języka obcego oraz umiejętność hamowania emocji.

„[Dla młodego pokolenia] gry komputerowe stały się niezastąpionym narzędziem rozwoju. To właśnie w grach mają oni możliwość eksperymentowania i popełniania błędów, co prowadzi do nauki wielu cennych umiejętności. To wirtualne środowisko stało się dla nich dość szybko wspaniałą przestrzenią do doskonalenia komunikacji, opanowywania języków, rozwijania umiejętności współpracy, multitaskingu, rozwijania koordynacji czy też koncentracji. Dla młodych ludzi, korzystanie z czasu spędzanego przy komputerze może być cennym przygotowaniem do dorosłości” – dodaje Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI.

Polscy gracze przywiązują dużą wagę do wydajności i wszechstronności komputerów, a także do możliwości personalizacji podzespołów. Są również bardzo świadomi w kwestiach technologicznych, starając się dostosowywać swoje komputery do najnowszych trendów. Jednakże nie tylko do rozrywki, ale także do edukacji, komunikacji i innych form rozrywki, takich jak oglądanie filmów czy słuchanie muzyki.

HP wychodzi naprzeciw potrzebom złożonych polskich graczy, stale udoskonalając swoje portfolio urządzeń. Według Andrzeja Sowińskiego, dyrektora zarządzającego HP Inc Polska: „Chcemy zapewnić wszystkim graczom kompleksowe doświadczenie, dlatego opracowujemy przyjazne dla nich ekosystemy. Co trzeci laptop osobisty sprzedawany w Polsce może zostać zaklasyfikowany jako laptop gamingowy – co świadczy o skuteczności naszych działań. Nasze urządzenia oparte są na rozwiązaniach hybrydowych, aby spełnić oczekiwania polskich konsumentów.”

Polscy gracze rozumieją, że gaming to hobby, które wymaga kompromisu i dyscypliny. Jest to dla nich forma relaksu, która jednocześnie pozwala im realizować się w różnych dziedzinach. Dzięki wszechstronności komputerów i łatwości w posługiwaniu się nimi, mogą rozwijać swoje pasje, zarówno te związane z grami, jak i innymi zainteresowaniami. Co więcej, grając, często uczą się nowych rzeczy, które mogą wykorzystać w innych aspektach swojego życia. Jest to szczególnie widoczne w przypadku tych, którzy szukają nowych sposobów na tworzenie gier, korzystając z najnowszych technologii. Polscy gamerzy są więc świadomi, że gaming jest czymś więcej niż tylko rozrywką, ale stanowi również ważny element ich rozwoju.

Aby uzyskać więcej informacji na temat polskiego gracza, zapoznaj się z naszym raportem „Różne twarze polskiego gracza. Raport 2023”, który dostępny jest pod podanym poniżej linkiem: Różne twarze polskiego gracza. Raport 2023.

HP Inc. stara się dostarczać swoim klientom wyjątkowo innowacyjne i zrównoważone rozwiązania, aby pomóc im w realizacji ich celów. Firma wprowadza nowe produkty i usługi, aby pomóc ludziom w pracy i w ich codziennym życiu. HP Inc. oferuje szeroką gamę produktów i usług, w tym komputery osobiste, drukarki, druk 3D, pracę hybrydową i gaming. HP Inc. dostarcza swoje produkty i usługi w ponad 170 krajach na całym świecie. Więcej informacji na www.hp.pl.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM