Wiadomości Polska Nauka i technologie 24/7 dostępność – klucz do zdobycia serc polskich internautów
Nauka i technologie

24/7 dostępność – klucz do zdobycia serc polskich internautów

Stabilność serwisów internetowych ma ogromny wpływ na zadowolenie i lojalność użytkowników i klientów. 68% użytkowników w Polsce rezygnuje z korzystania ze strony internetowej, jeśli jest ona niestabilna i cierpi na częste przerwy w działaniu. Dlatego ważne jest, aby zapewnić optymalne działanie stron internetowych, ponieważ to wpływa na zadowolenie klientów i utrzymanie ich lojalności.

Niedostępność strony internetowej jest szczególnie szkodliwa dla sklepów internetowych. Przerwy w działaniu i błędy mogą sprawić, że kupujący zrezygnuje z zakupów, co oznacza, że właściciel strony traci potencjalnych klientów. Dlatego ważne jest, aby właściciele sklepów internetowych zadbali o to, aby zapewnić swoim użytkownikom jak najwyższą jakość usług.

Należy pamiętać, że niedostępność strony internetowej jest bardzo szkodliwa dla właścicieli stron internetowych. Przerwy w działaniu i błędy mogą znacznie zmniejszyć zaufanie i lojalność użytkowników, prowadząc do tego, że potencjalni klienci rezygnują z korzystania z usług. Właściciele stron internetowych i sklepów powinni zatem wziąć pod uwagę wyniki badań i zapewnić stabilne działanie swoich serwisów, aby zminimalizować straty wynikające z niedostępności.

Dobry hosting jest jednym z kluczowych czynników wpływających na stabilność działania strony internetowej. Właściciele witryn i sklepów powinni zatem dbać o to, aby wybrać odpowiedniego dostawcę usług hostingowych, oferującego niezawodne środowisko dla ich witryn, zapewniającego maksymalną dostępność i wydajność.

“Problemy techniczne, z którymi internauci się zmagają, są różnorodne – od błędów czy awarii po stronie hostingu, przez problemy z ładowaniem stron, aż po całkowitą niedostępność serwisu”. – mówi Mateusz Mazurek, autor serwisu Jak Wybrać Hosting? – “Wszystko to składa się na obraz strony, który w oczach użytkowników może stać się negatywny, jeśli awarie będą występować zbyt często” – dodaje.

Cierpliwość użytkowników ma swoje granice – ponad jedna trzecia (37%) przyznaje, że jeśli strona nie działa przez dłuższy czas, czują się zirytowane. Co więcej, jedna piąta (20%) przyznaje, że w takiej sytuacji szuka innej strony z podobnymi usługami lub produktami.

Czas jest najważniejszym czynnikiem dla użytkowników podczas korzystania z internetu. Aby zapewnić użytkownikom bezproblemową przygodę, firmy muszą zminimalizować przerwy w działaniu strony. Przerwy w działaniu strony są frustrujące dla użytkowników, którzy wolą szybkie i łatwe doświadczenia w Internecie.

Utrzymanie i zapewnienie niezawodnego działania stron internetowych jest kluczowym czynnikiem pozwalającym utrzymać lojalność użytkownika. Aby to osiągnąć, firmy muszą stale monitorować swoje systemy, aby upewnić się, że ich strona internetowa jest zawsze dostępna i działa w sposób, który pozwoli na szybkie i łatwe korzystanie z niej.

Chociaż większość użytkowników jest skłonna poczekać na działanie strony internetowej, cierpliwość ma swoje granice. Nieprawidłowo działająca strona może szybko wypłoszyć użytkowników, którzy szukają innych stron z podobnymi usługami lub produktami. Dlatego ważne jest, aby firmy zapewniały wysoką jakość i niezawodność, aby zadowolić i utrzymać lojalność użytkowników.

Aby zapewnić użytkownikom najlepsze doświadczenia, firmy muszą stale monitorować swoje systemy, aby upewnić się, że ich strona internetowa jest dostępna i działa bez zakłóceń. Regularne aktualizacje są również ważne, aby zapobiec awariom i zapewnić szybkie i łatwe doświadczenia w Internecie. W ten sposób firmy mogą utrzymać lojalność użytkowników, którzy nie mają cierpliwości do awarii.

Dobrze zaprojektowane strony internetowe mają wiele zalet – szybkie wczytywanie stron, łatwy dostęp do informacji, przyjazne interfejsy użytkownika itp. Istnieje jednak jeden kluczowy czynnik, który decyduje o powodzeniu strony – jej niezawodność. Niezawodność strony internetowej jest niezbędna, aby zapewnić użytkownikom czas przetwarzania i działania, który zaspokoi ich oczekiwania.

Badania wskazują, że 19% użytkowników przechodzi na inny serwis lub stronę w przypadku nieprawidłowości technicznych, co oznacza, że ich wytrzymałość jest ograniczona. Dodatkowo, 16% z nich całkowicie rezygnuje z korzystania z tej witryny po jednorazowym incydencie.

“Przy wyborze usług hostingowych, niezwykle ważnym parametrem, który wymaga szczegółowej analizy, jest SLA (Service Level Agreement). Jest to umowa, która precyzuje standard oraz poziom świadczonych usług, a w przypadku serwerów, zazwyczaj jest wyrażona w procentach dostępności. – mówi Mateusz Mazurek – Przykładowo, SLA na poziomie 99,90% w praktyce oznacza, że maksymalny czas niedostępności usług nie przekroczy 43 minut i 12 sekund w ciągu miesiąca”.

W związku z tym, użytkownicy powinni być świadomi możliwych zagrożeń, jakie niesie za sobą awaria strony internetowej. Przedsiębiorstwa powinny zadbać o odpowiednie zabezpieczenia danych, aby zminimalizować ryzyko ich utraty. Ponadto, firmy powinny zapewnić użytkownikom wystarczające informacje o tym, jakie dane są gromadzone i jak są one przechowywane.

Regularne monitorowanie systemów i wsparcie techniczne mogą pomóc w zapobieganiu i skutecznym reagowaniu na awarie stron internetowych, a także zapewnić użytkownikom poczucie bezpieczeństwa. Przedsiębiorstwa powinny wdrożyć systemy zabezpieczające w celu zapobiegania nieautoryzowanym dostępom i zminimalizować ryzyko wycieku danych. Dodatkowo, powinny oni regularnie informować swoich użytkowników o stosowanych procedurach i zabezpieczeniach, aby wzmocnić ich zaufanie.

“Znikniecie z dnia na dzień firmy hostingowej 2be z danymi klientów w 2016 roku czy pożar w serwerowni OVH w Strasburgu w marcu 2021 r. pokazują też, że oprócz sprawdzonego partnera hostingowego z wysokim SLA, wato dbać także o własne, niezależne kopie zapasowe danych, dzięki którym możliwe będzie przywrócenie do działania stron WWW w przypadku nawet największych awarii”. – mówi Mateusz Mazurek.

Badanie wykazało, że tylko 5% badanych wierzy, że ich dane są bezpieczne w przypadku problemów technicznych z dostępem do strony internetowej. To pokazuje, że potrzebny jest większy nacisk na edukację użytkowników internetu w zakresie bezpieczeństwa online.

Tylko 8% respondentów stwierdziło, że ich dane są bezpieczne przy wystąpieniu problemów technicznych. To pokazuje, że należy zintensyfikować edukację użytkowników internetu na temat bezpieczeństwa online.

Nasze badanie wykazało, że tylko 8% ankietowanych uważa, że ich dane są bezpieczne nawet w sytuacji problemów technicznych. To oznacza, że istnieje pilna potrzeba zwiększenia edukacji użytkowników internetu na temat bezpieczeństwa online.

SW Research zleciło przeprowadzenie badania na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 16 lat (N=808) w październiku 2023 roku, aby udzielić odpowiedzi na pytania zadane przez serwis JakWybraćHosting.pl techniką CAWI.

Jeśli szukasz najlepszego, dostosowanego do Twoich potrzeb hostingu stron internetowych, to zapraszamy do odwiedzenia strony Jak Wybrać Hosting?. Znajdziesz tam wyniki naszych badań wydajności, porównania usług hostingowych oraz poradniki i instrukcje dotyczące tworzenia i zarządzania stronami WWW. Sprawdź szczegóły naszych badań na https://jakwybrachosting.pl/badanie-awarie-stron/ 

Jeśli masz dosyć szukania najlepszego hostingu dla swojej strony internetowej, to serwis Jak Wybrać Hosting? to idealne miejsce dla Ciebie. Znajdziesz tam szczegółowe wyniki naszych badań, porównania usług hostingowych, jak i poradniki i instrukcje dotyczące tworzenia i zarządzania stronami WWW. Sprawdź wyniki naszych badań na https://jakwybrachosting.pl/badanie-awarie-stron/ 


Źródło: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version