Biznes i finanse

) „Leasing samochodów osobowych w oczekiwaniu na końcówkę roku

W ciągu 3 kwartałów PKO Leasing odnotował nadzwyczajny wzrost dynamiki sprzedaży w segmencie leasingu samochodów osobowych – liczba transakcji wzrosła o ponad 30%. Przyczyny tego wzrostu to zarówno poprawa dostępności aut u dealerów, jak i wyższa dynamika w finansowaniu samochodów premium, których PKO Leasing się specjalizuje. Eksperci zakładają, że koniec 2023 roku przyniesie utrzymanie wysokiego poziomu podaży oraz powrót wyprzedaży po kilku trudnych latach. Największych promocji należy spodziewać się w segmencie aut premium – rabaty sięgające nawet 20%.

Po 9 miesiącach PKO Leasing może pochwalić się wyraźnym wzrostem dynamiki finansowania samochodów osobowych na poziomie ponad 30 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wyniki branży leasingowej oraz ogólna sprzedaż samochodów w Polsce (ponad 350 tys. nowych rejestracji pojazdów od stycznia do września 2020 r., co stanowi wzrost o 10,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego – dane: IBRM Samar) również potwierdzają wyraźne odbicie rynku samochodów osobowych.

„Prognozujemy, że wzrosty zostaną z nami do końca tego roku. To w dużej mierze zasługa klientów instytucjonalnych, którzy odblokowali wstrzymane w zeszłym roku inwestycje i obecnie wymieniają firmowe floty. Poza tym wyraźnie poprawiła się dostępność samochodów. Nie tylko nowych, bo obserwujemy zwiększony ruch także w pojazdach pokontraktowych. Jesteśmy rynkowym liderem w obszarze aut używanych i stanowi on mocny punkt naszego tegorocznego wyniku. Co również istotne, utrzymuje się popyt na marki premium – luksusowe samochody świetnie radziły sobie w kryzysowych latach i to się w tym roku nie zmienia. W tym obszarze także należymy do rynkowej czołówki, a w ostatnich miesiącach kładziemy na niego wyjątkowo silny nacisk” – mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.

Dla kupujących pojawia się więcej możliwości wyboru. Zwiększyła się liczba nowo wprowadzanych modeli samochodów, które są dostępne przez cały rok. Ponadto, dealerzy samochodów oferują inne bonusy, takie jak bezpłatne usługi serwisowe i gwarancje na okres do dwóch lat.

Klienci mogą teraz liczyć na atrakcyjne oferty cenowe i dodatkowe bonusy, dzięki czemu zakup samochodu staje się bardziej opłacalny. Wielu dealerów oferuje teraz także szereg usług dodatkowych, takich jak darmowe przeglądy samochodów, naprawy i wymiany części, a także możliwość skorzystania z kredytu bez oprocentowania.

Rynek samochodowy w 2023 r. jest bardziej przyjazny dla klientów, ponieważ wybór samochodów, oferty cenowe i dodatkowe bonusy, jakie oferują dealerzy samochodów, znacznie się poprawiły. Klienci mogą teraz cieszyć się szerszym wyborem pojazdów, korzystniejszymi cenami i lepszymi usługami, co pozwala im zaoszczędzić czas i pieniądze.

Rozszerzony asortyment samochodów, powrót do wyprzedaży roczników i zwiększona liczba bonusów dla kupujących samochody sprawiają, że zakup samochodu staje się bardziej opłacalny niż kiedykolwiek wcześniej. Dealerzy samochodów oferują teraz szeroki wybór pojazdów, w tym nowych i używanych, a także bogaty wybór usług dodatkowych. Klienci są w stanie wynegocjować atrakcyjne ceny, a także skorzystać z dodatkowych bonusów i usług, co czyni zakup samochodu jeszcze bardziej korzystnym niż wcześniej.

„Widzimy, że na ostatniej prostej 2023 r. dealerzy chętnie sięgają po zgromadzone na placach zapasy i są otwarci na intensyfikację sprzedaży. Nawet jeżeli – jak wynika z danych IBRM Samar – średnia cena nowego samochodu osobowego wzrosła w pierwszych trzech kwartałach o 12 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem, to dzięki kilkunastoprocentowym rabatom klienci są w stanie tę różnicę „zbić”. Poza tym ceny wielu popularnych marek segmentów B i C rosną poniżej wspomnianego wzrostu, na który w dużej mierze wpływają wysokie ceny coraz popularniejszych elektryków oraz aut luksusowych. Myślę, że klienci pozytywnie odbiorą rabaty, zwłaszcza że widać, jak po niepewnym 2022 r. znów chętniej decydują się na finansowanie pojazdów leasingiem” – zauważa Maciej Matelski z PKO Leasing.

Mimo wszystko ostatni kwartał tego roku powinien być bardzo udany dla sektora premium. Oczekuje się, że w tym okresie wzrośnie zainteresowanie autami z wyższej półki. Wynika to zarówno z rozwoju gospodarczego, jak i wzrostu zamożności nabywców. Wyższe dochody pozwalają im na zaspokojenie wyższych potrzeb, co czyni segment premium bardziej atrakcyjnym. Co więcej, wyższy poziom konkurencji na tym rynku wpłynie na dalsze obniżki cen. Efektem tego będą niższe ceny i lepsze warunki finansowania, co sprawi, że klienci będą bardziej skłonni do zakupu aut premium.

Wnioskując, końcówka roku będzie korzystna dla rynku aut luksusowych. Wzrost zamożności, większa konkurencja i przystępniejsze ceny sprawią, że segment premium będzie miał się dobrze. Przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej powinni wykorzystać okazję i zaprezentować swoje produkty przyszłym klientom. Ostatecznie, wyższa świadomość i lepsze warunki finansowe otworzą nowe możliwości dla sektora premium.

Według ekspertów, w miarę upływu roku, segment premium będzie cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Zamożność nabywców i szeroka gama produktów będą miały kluczowe znaczenie dla wzrostu popularności aut luksusowych. Przedsiębiorcy będą mieli możliwość wykorzystania tej szansy i zaprezentowania swoich ofert nabywcom, dzięki czemu segment premium będzie miał się dobrze.

Eksperci oceniają, że koniec roku będzie korzystny dla rynku aut premium. Silny popyt, niższe ceny i zwiększona świadomość klientów będą miały kluczowe znaczenie dla uzyskania przez segment premium wymiernych korzyści. Dealerzy i producenci z tego sektora będą w stanie zapewnić swoim klientom lepsze warunki finansowania i szerszy wybór produktów, co zwiększy ich zadowolenie.

„W naszym portfelu marki premium przyrastają szybciej w porównaniu z rynkiem. Specjalizujemy się w finansowaniu aut z tego segmentu i ostatnie miesiące poświęciliśmy na jego odważny rozwój, co przekłada się na nasze bardzo dobre wyniki. Po trzecim kwartale 2023 r., w głównych markach premium, odnotowaliśmy wzrost dynamiki finansowania o ponad 40 proc. r/r. Zwiększyliśmy również nasze udziały rynkowe z ponad 10 proc. w 2022 r. do ponad 16 proc. w 2023 r. Przykładem dobrych decyzji biznesowych jest nasze partnerstwo z firmą Inchcape JLR Poland. W ramach współpracy oferujemy jej klientom finansowanie luksusowych marek: Jaguar, Range Rover, Defender i Discovery – mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing. Rynek samochodów luksusowych suchą stopą przeszedł przez trudne ostatnie lata i nie zanosi się, żeby ta sytuacja miała się zmienić. Także na ostatniej prostej 2023 r. spodziewamy się dużego ruchu w tym obszarze” – podkreśla ekspert PKO Leasing.


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM