Wiadomości Polska Biznes i finanse Nowy tytuł: S7 Czosnów – Kiełpin: Realizacja projektu ruszyła!
Biznes i finanse

Nowy tytuł: S7 Czosnów – Kiełpin: Realizacja projektu ruszyła!

Ministerstwo Transportu Kolejowego wprowadziło nowatorski projekt, „Poprawa bezpieczeństwa kolejowego poprzez budowę Systemu Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów”. Dzięki temu konsumentom zapewnia się lepszy poziom usług i zwiększa się bezpieczeństwo podczas przejazdu. Innowacyjne rozwiązania umożliwiają pogłębione badania w celu lepszego zrozumienia profesjonalnych maszynistów. To z kolei wpłynie pozytywnie na jakość świadczonych usług w długiej perspektywie.

Ministerstwo Infrastruktury z przyjemnością ogłasza rozpoczęcie prac nad realizacją S7 Czosnów – Kiełpin.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą, którego zadaniem będzie budowa 9 km trasy ekspresowej z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Realizacja tego projektu pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa i poprawę komfortu podróżowania dla mieszkańców oraz turystów korzystających z tej drogi.

Zrealizowanie inwestycji drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy będzie korzystne dla mieszkańców stolicy, ale także okolicznych miejscowości, takich jak Łomianki. Dzięki podpisanej umowie na projekt i budowę trasy mogą oni liczyć na bezpieczną i wygodną infrastrukturę, której oczekiwali od lat. Realizacja tego przedsięwzięcia jest też potwierdzeniem słowa dotrzymywanego przez Ministerstwo Infrastruktury – stwierdził wiceminister Rafał Weber.

Konsorcjum firm Fabe Polska, SP Sine Midas Stroy Kazachstan i Yörük Yapi İnşaat Turcja będzie wykonawcą inwestycji o wartości ok. 536 mln zł, która ma zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy. Ponieważ okresy zimowe są wyłączone z liczenia czasu realizacji, jeśli wszystkie uzgodnienia i decyzje zostaną przygotowane szybko, załoga będzie mogła skorzystać z nowej trasy wiosną 2027 roku.

Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie projektu budowlanego drogi ekspresowej S7, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz budowę ok. 9 km trasy o dwóch jezdniach i trzech pasach ruchu, zastępującej obecną dwujezdniową i dwupasową DK7. Trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa, zostaną wybudowane wraz z dróg równoległych do obsługi ruchu lokalnego, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Odcinek drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy zgodnie z planem zostanie ukończony w 2025 roku. GDDKiA gruntownie pracuje nad zakończeniem budowy z dalszych 57 km trasy do Warszawy, w tym odcinka Płońsk – Czosnów. Poza tym, w październiku 2023 roku GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie ostatniego odcinka północnego wlotu do stolicy, który obejmuje 12,9 km nowego przebiegu drogi ekspresowej, pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8) w Warszawie.

Dzięki staraniom GDDKiA, kierowcy mają do dyspozycji już 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. To pozwala na szybki i bezpieczny dojazd do stolicy. Inwestycja ta z pewnością przyczyni się do rozwoju regionu i podniesienia jakości życia mieszkańców.

Kierowcy, którzy wybierają się na południe Polski, mają teraz szybszą i wygodniejszą drogę dzięki S7 Warszawa – Kraków. Oddanie do użytku w tym roku odcinków Lesznowola – Tarczyn oraz Moczydło – Miechów umożliwiło stworzenie blisko 250 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko aż do Miechowa w woj. małopolskim.

Dzięki budowie nowego odcinka autostrady S7 podróżowanie z Warszawy do Krakowa skróciło się znacznie, dając kierowcom szybszy i wygodniejszy sposób dotarcia do celu.

Kierowcy podróżujący z Warszawy do Krakowa będą mogli skorzystać z ponad 290-kilometrowej trasy do końca 2024 roku. W jej ramach już teraz będą korzystać z odcinka Miechów – Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km), a także 13-kilometrowego fragmentu Szczepanowice – Widoma oraz siedmiokilometrowego odcinka od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4.

Droga ekspresowa, która biegnie od Myślenic do Rabki-Zdroju, ma już ponad 31 km długości i została wyposażona w tunel pod górą Luboń Mały. Inwestycja ta ma na celu stworzenie ok. 35 km dwujezdniowej trasy od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją, co ma być zapewnione przez Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

PAP SA zapewnia, że komunikaty publikowane w serwisie pochodzą bezpośrednio od nadawcy i nie są w żaden sposób zmieniane. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version