Wiadomości Polska Zdrowie i styl życia Oszustwo w reklamie leku: jak unikać pułapek lekarzy?
Zdrowie i styl życia

Oszustwo w reklamie leku: jak unikać pułapek lekarzy?

Powinniśmy uważać na lekarzy, którzy namawiają do kupowania preparatów leczniczych, nawet jeśli są one polecane przez znany autorytet medyczny. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, że dany lekarz padł ofiarą wykorzystywania wizerunku, a pacjent ma do czynienia z oszustwem. W ostatnim czasie wzrasta liczba tego typu przypadków, jak wynika z raportu Prawo.pl.

Lekarze nie mogą reklamować leków, wyrobów medycznych i suplementów diety. Nawet wizerunek lekarza nie może być wykorzystywany do celów reklamowych. Pamiętajmy, że w przypadku naruszenia tego zakazu grożą surowe kary.

Jednym z najbardziej znanych przypadków wykorzystywania wizerunku lekarza w celach reklamowych było wykorzystanie wizerunku prof. Michała Zembala do reklamy tabletek, które rzekomo cofają zmiany miażdżycowe i wzmacniają serce. Kancelaria prawna Sowisło Topolewski Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych zaznaczyła, że wszelkie materiały sugerujące lub wskazujące, że profesor rekomenduje jakiekolwiek produkty lecznicze, wyroby medyczne lub suplementy diety są nieprawdziwe.

Kancelaria prawna poinformowała o kolejnym przypadku wykorzystania wizerunku lekarza, dr. Michała Sutkowskiego. Przestępcy wykorzystali technologię deep fake tworząc fałszywe wywiady z wykorzystaniem jego wizerunku. W związku z tym, kancelaria złożyła zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

„Znam co najmniej kilku lekarzy, których tożsamość ukradziono i wykorzystano ją w reklamie” – podkreśla na łamach serwisu Prawo.pl. Aneta Sieradzka.

Obecnie Kancelaria Prawna Sieradzka&Partners zajmuje się coraz większą liczbą tego typu przypadków.

Pani Aneta Sieradzka twierdzi, że wzrasta zapotrzebowanie na usługi kancelarii w zakresie problemów związanych z cyberprzestępczością.

Kancelaria Prawna Sieradzka&Partners boryka się z coraz większą liczbą spraw związanych z cyberprzestępczością. Pani Aneta Sieradzka zauważa, że w ciągu ostatnich lat dynamika tego typu zgłoszeń wzrasta.

Jednym z przykładów jest sprawa profesora Ryszarda Grendy, kierownika Kliniki Nefrologii, Transplantacji Nerek i Nadciśnienia Tętniczego w CZD w Warszawie, w której tożsamość profesora Grendy została wykorzystana do utworzenia profilu na Facebooku.

Kancelaria Prawna Sieradzka & Partners zdaje sobie sprawę z tego, że zapotrzebowanie na jej usługi w tym zakresie stale rośnie, dlatego też stara się sprostać wyzwaniom wynikającym z cyberprzestępczości.

Aneta Sieradzka twierdzi, że starsze osoby są wrażliwe na opinie lekarzy przedstawionych w reklamach. Może to wynikać z ich wcześniejszych doświadczeń z autentycznymi lekarzami występującymi w ich kampaniach reklamowych.

Ponadto, zgodnie z artykułem o kradzieży wizerunku lekarza do reklamy leku, opublikowanym na Prawo.pl, jest to wciąż szeroko stosowana praktyka w wielu reklamach. Należy jednak zauważyć, że narusza ona prawa własności intelektualnej lekarzy i może spowodować niepożądane skutki.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version