Wiadomości Polska Nauka i technologie Bank Pekao S.A.: skuteczniejsza ochrona przed oszustami udającymi pracowników banku
Nauka i technologie

Bank Pekao S.A.: skuteczniejsza ochrona przed oszustami udającymi pracowników banku

Klienci Banku Pekao S.A. mogą teraz łatwo upewnić się, że osoba kontaktująca się z nimi jest naprawdę przedstawicielem banku. W ten sposób Bank Pekao zapewnia swoim klientom jeszcze większe bezpieczeństwo transakcji i ochronę przed wszelkimi próbami podszywania się pod pracowników banku lub numer infolinii.

Bank Pekao S.A. stale zwiększa poziom bezpieczeństwa i wygody swoich klientów. Dzięki nowemu rozwiązaniu oszuści nie będą już mogli podszywać się pod pracowników banku. Przestępcy często wykorzystują telefony do wyłudzania poufnych danych pod pretekstem zablokowanego przelewu, wzięcia kredytu lub podejrzanego płatności kartą. Bank Pekao S.A. zastosowało mechanizm, który pomoże uniknąć tego rodzaju oszustw.

„Bezpieczeństwo środków naszych klientów to dla nas priorytet. Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay” – wyjaśnia Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao.

Klienci naszej usługi mogą weryfikować tożsamość pracownika banku w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Gdy pracownik banku rozpocznie rozmowę, klient otrzyma powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Po zalogowaniu się, klient będzie miał dostęp do wizytówki pracownika, w której znajdują się szczegółowe dane osobowe. Weryfikując te dane, klient może upewnić się, że rozmawia z pracownikiem banku.

Korzystając z naszej usługi, klienci mogą uzyskać dostęp do wizytówki pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Po wysłaniu powiadomienia push lub informacji przez pracownika banku, klient będzie mógł się zalogować i sprawdzić dane osobowe pracownika. Ma to na celu zabezpieczenie odpowiedzi klienta i potwierdzenie, że rzeczywiście trwa rozmowa z pracownikiem banku.

W celu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa bank wymaga od swoich pracowników, aby poprosili klientów o autoryzację wysłanej im wizytówki. To sprawia, że kontynuacja rozmowy będzie możliwa bez potrzeby weryfikacji dodatkowych informacji. Aby jednak zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, bank wykluczył również korzystanie z wiadomości SMS do weryfikacji tożsamości pracownika.

Bank Pekao oferuje swoim klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa i jakości usług. Wiemy, że dla wielu osób ważne są szybkość i komfort, dlatego proponujemy nowe rozwiązania, aby jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Klienci mają możliwość sprawnego i bezpiecznego przekierowania do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych, wykorzystując kanały zdalne.

Korzystając z aplikacji PeoPay lub usługi Pekao24, klient może łatwo dotrzeć do wybranego miejsca. Wystarczy, że pracownik banku wyśle klientowi powiadomienie push lub przekierowanie, a klient po zalogowaniu szybko uzyska dostęp do interesujących go informacji.

„Wygoda klientów i dostępność oferty banku w kanałach zdalnych jest dla nas bardzo ważna, dlatego od lat rozwijamy serwis internetowy Pekao24 oraz aplikację mobilną PeoPay. Od teraz nasi klienci dzięki przekierowaniom zyskają szybki i bezpośredni dostęp do produktów i usług banku, którymi są zainteresowani. Funkcjonalność jest dostępna zarówno podczas spotkania w oddziale oraz w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem oddziału lub infolinii. Jestem przekonany, że wprowadzone rozwiązania zdecydowanie zwiększą komfort obsługi naszych klientów” – podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych.

Bank Pekao S.A. jest jednym z liderów rynku bankowości elektronicznej. Jego rozwiązania zostały wielokrotnie nagrodzone, w tym w rankingu „Instytucja Roku” w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Dodatkowo aplikacja mobilna PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie w badaniu Digital Banking Maturity 2022 przeprowadzonym przez Deloitte. PeoPay cieszy się wysoką oceną użytkowników, którzy doceniają jego funkcje w zakresie finansów.

Ponadto Bank Pekao S.A. regularnie uczestniczy w najważniejszych wydarzeniach na rynku bankowości elektronicznej, m.in. w konferencjach i warsztatach. Dotychczasowy dorobek w zakresie technologii cyfrowych i innowacji został wielokrotnie wyróżniony licznymi nagrodami, w tym prestiżową Nagrodą Konsumenta.

Bank Pekao S.A. jest jednym z czołowych graczy na rynku bankowości elektronicznej. Pracownicy instytucji otrzymali wiele nagród, w tym w rankingu „Instytucja Roku”, w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” i „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie w badaniu Deloitte Digital Banking Maturity 2022. Użytkownicy doceniają również wysoki poziom bezpieczeństwa i funkcje finansowe aplikacji.

Bank Pekao S.A. regularnie bierze udział w ważnych wydarzeniach na rynku bankowości elektronicznej, m.in. konferencjach i warsztatach. Za jego działania i innowacje w tej dziedzinie otrzymano wiele nagród, w tym prestiżową Nagrodę Konsumenta.


Źródło: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version