Wiadomości Polska Biznes i finanse Pierwszy debiut na Głównym Rynku w 2024 roku „na zielono” – rosną akcje Bloober Team S.A
Biznes i finanse

Pierwszy debiut na Głównym Rynku w 2024 roku „na zielono” – rosną akcje Bloober Team S.A

Bloober Team, polskie studio gamingowe specjalizujące się w artystycznym horrorze psychologicznym, dołączyło do grona spółek notowanych na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w środę 10 stycznia. Był to pierwszy debiut oraz pierwsze przejście z alternatywnego rynku NewConnect w 2024 roku.

Studio gamingowe Bloober Team S.A. odnosi globalny sukces, oferując graczom możliwość konfrontacji z własnymi lękami i podejmowania decyzji moralnych w swoich produkcjach. Współpracując z ekspertami w dziedzinie psychologii, psychiatrii i nauk społecznych już na etapie tworzenia scenariuszy, firma udowadnia, że kontrolowanie strachu ma nie tylko podstawy pierwotne, ale także doskonały potencjał biznesowy.

„Pierwszy tegoroczny debiutant na Głównym Rynku GPW do perfekcji opanował sztukę operowania strachem, a wyspecjalizowanie się w gatunku horroru uczyniło z niego unikalnego oraz rozpoznawalnego na całym świecie producenta i wydawcę gier. Bloober Team prowadzi także aktywną działalność badawczo-rozwojową, której efektem jest szereg nowych technologii zmieniających świat globalnego gamingu” – powiedziała Monika Gorgoń, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 

W środę notowania akcji Bloober Teamu wzrosły o 1,1 proc., osiągając 27,5 zł, co dało wycenę rynkową spółki na poziomie około 550 mln złotych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy notowania krakowskiego studia wzrosły o ponad 32 punkty procentowe.

„Z pełną odpowiedzialnością mogę dziś zaświadczyć, że jesteśmy dojrzałą, świadomą swojego potencjału spółką, której znakiem firmowym jest >>dowożenie<< obiecanych produktów, a nawet przerastanie oczekiwań fanów czy inwestorów” – podkreślał Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team S.A.

Bloober Team, studio gamingowe z Krakowa, jest obecnie jednym z kluczowych graczy na rynku gier w konwencji horroru psychologicznego. Ich gry, takie jak „Observer” czy „Blair Witch”, zdobywają uznanie nie tylko ze względu na doskonałą jakość i złożoną fabułę, ale także za bezpośrednie nawiązania do klasyków grozy. W „Observerze” udział wziął sam Rutger Hauer, znany z roli Roya Battiego w filmie „Łowca androidów”, a „Blair Witch” to swoisty kontynuator kultowej serii filmów stylizowanych na paradokumenty.

Twórczość Bloober Team, krakowskiego studia gamingowego, cieszy się obecnie uznaniem wśród miłośników gier w konwencji horroru psychologicznego na całym świecie. Ich produkcje, takie jak „Observer” czy „Blair Witch”, zyskują popularność nie tylko dzięki wysokiej jakości i skomplikowanej fabule, lecz także za bezpośrednie nawiązania do klasyków horroru. W „Observerze” wystąpił sam Rutger Hauer, znany z roli Roya Battiego w filmie „Łowca androidów”, a „Blair Witch” to swoista kontynuacja kultowej serii filmów stylizowanych na paradokumenty.

„To, czego jako ludzie boimy się najbardziej, to jest to co nieznane – a misją naszego zespołu jest właśnie walka z lękiem przez stymulację strachem. Nie tworzymy projektu na najbliższe kwartały, lecz na lata: zamiast >>atrakcyjnych pomysłów<< na kolejną grę proponujemy naszym fanom oraz potencjalnym inwestorom długoterminową, przemyślaną strategię, którą wdrażamy nie w świetle mediów, lecz w zaciszach naszych biur” – tłumaczył Piotr Babieno.

Spółka obecnie skupia się na dwóch głównych projektach: remake’u kultowej gry „Silent Hill 2” oraz produkcji opartej o własne IP we współpracy z Private Division o roboczej nazwie „Projekt C”. Dodatkowo, pod koniec zeszłego roku Bloober Team podpisał umowę licencyjno-wydawniczą z amerykańską firmą Skybound, planując premierę wspólnego projektu na 2025 rok.

Od 2011 roku Bloober Team S.A. było notowane na NewConnect, co uczyniło je doświadczonym graczem na warszawskiej giełdzie. Rozwój krakowskiego studia przyniósł mu pozycję jednego z największych podmiotów na rynku alternatywnym, co skłoniło zarząd firmy do przeniesienia notowań na główny parkiet, w miarę jak odnosiło kolejne sukcesy i zwiększało swój globalny zasięg.

„Przykład spółki Bloober Team po raz kolejny dowodzi, że nasz >>mały rynek<< to doskonała przestrzeń dla firm, zwłaszcza tych innowacyjnych, aby mogły umocnić swoją pozycję rynkową i zdobyć rozpoznawalność wśród inwestorów. Studio Bloober Team optymalnie wykorzystało ten czas, stając się jednym z ambasadorów polskiego gamingu na świecie” – zauważyła przedstawicielka Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version