Alior Bank stawia sobie za cel bycie cyfrowym liderem wrażliwym społecznie i podejmuje działania takie jak promocja zdrowia i rozwoju osobistego czy wolontariat skierowane do swoich pracowników – powiedział Marek Bednarczyk, dyrektor zarządzający pionem HR w Alior Banku. Instytucja została uhonorowana w tym roku licznymi nagrodami, w tym tytułem „Pracodawcy godnego zaufania”, „Wizjonera Zdrowia” oraz „Top Employer Polska 2023”.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że minister Dariusz Klimczak odbył rozmowę z europejską komisarz ds. transportu Adiną Vălean w sprawie funkcjonowania umowy między Unią Europejską a Ukrainą dotyczącej transportu drogowego towarów.
Minister Klimczak omawiał kwestie związane z implementacją umowy oraz współpracę między stronami w zakresie transportu drogowego towarów.
Umowa między Unią Europejską a Ukrainą w sprawie transportu drogowego, podpisana 29 czerwca 2022 r., miała na celu wsparcie gospodarki Ukrainy, która została zaatakowana przez Rosję. Jednak po półtora roku funkcjonowania, liberalizacja transportu i zniesienie zezwoleń na przewozy dwustronne i tranzytowe przez przewoźników ukraińskich doprowadziły do zakłócenia równowagi na rynku unijnych przewozów drogowych. Efektem tego było rozpoczęcie protestu polskich przewoźników drogowych w listopadzie 2023 r. Jednym z punktów porozumienia z 16 stycznia 2024 r., który doprowadził do zawieszenia protestów, było dążenie strony polskiej do zmian w umowie UE–Ukraina. Ministerstwo Infrastruktury podejmuje działania na wielu płaszczyznach w tej kwestii, włączając w to rozmowę ministra Dariusza Klimczaka z komisarz Vălean.
Minister Dariusz Klimczak podczas spotkania podkreślił zdecydowanie rządu polskiego w kwestii wypracowania konstruktywnych rozwiązań we współpracy z Komisją Europejską oraz Ukrainą, mających na celu ochronę rynku transportowego państw członkowskich UE oraz udzielanie pomocy Ukrainie. Minister podkreślił, że propozycje zmian w umowie UE–Ukraina zostały przesłane do Komisji Europejskiej przez stronę polską 16 stycznia 2024 r.
Dariusz Klimczak wyraził nadzieję, że postulowane zmiany do umowy UE-Ukraina wejdą w życie 1 lipca 2024 roku. Podkreślił, że celem jest wspieranie Ukrainy w walce z rosyjską agresją, jednocześnie nie dopuszczając do szkody dla polskiej branży transportowej.
Minister przedstawił komisarzowi Vălean propozycje zmian do umowy, opierając się na danych pochodzących zarówno z informacji polskiej straży granicznej, jak i zarejestrowanych przez system eTOLL. Analiza tych danych wskazuje na zauważalny wzrost udziału przewoźników z Ukrainy w rynku przewozów drogowych w relacji Polska–Ukraina oraz zwiększenie liczby przejechanych kilometrów po płatnych odcinkach polskich dróg, co sugeruje zwiększoną aktywność w zakresie przewozów kabotażowych. Minister zwrócił także uwagę na znaczną liczbę pustych ciężarówek wjeżdżających na teren Unii Europejskiej od strony ukraińskiej, co jest sprzeczne z głównym celem umowy, jakim miało być ułatwienie wywozu towarów z Ukrainy.
W trakcie rozmowy komisarz Adina Vălean wyraziła gotowość do rozważenia propozycji zmian do umowy UE–Ukraina ze strony Polski, jednakże podkreśliła, że wszelkie zmiany muszą uzyskać akceptację wszystkich państw członkowskich.
Informujemy, że komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA w likwidacji jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl