Wiadomości Polska Biznes i finanse Nextbike: w szczycie sezonu udostępnimy niemal 20 tys. rowerów publicznych
Biznes i finanse

Nextbike: w szczycie sezonu udostępnimy niemal 20 tys. rowerów publicznych

Od 1 marca Nextbike udostępnił rowery publiczne w Chełmie, Kołobrzegu, Piasecznie, Wolsztynie oraz w Warszawie. W tym samym czasie do ulic Wrocławia trafiła pełna flota rowerowa licząca ponad 2400 jednośladów. Firma szacuje, że w szczycie sezonu będzie można skorzystać z prawie 20 tys. rowerów publicznych w Polsce, co stanowi kilkadziesiąt procent więcej niż rok wcześniej.

Na początek tegorocznego sezonu rowerowego planuje się udostępnienie około 9000 rowerów i ponad 1000 samoobsługowych stacji wypożyczeń dla mieszkańców polskich miast. Jest to jednak tylko część floty największego operatora kompleksowych systemów rowerów publicznych. W kwietniu sezon rowerowy rozpocznie się także w kolejnych miastach, a w sierpniu Nextbike wypuści na ulice 31 gmin Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pełną flotę 7000 żółtych jednośladów w ramach systemu Metrorower. Dodatkowo, w 2023 i na początku 2024 roku firma uczestniczyła w postępowaniach przetargowych lub zawarła umowy na uruchomienie bądź kontynuację systemów rowerów publicznych m.in w Koszalinie, Ciechanowie, Częstochowie, Koninie, Białymstoku, Zielonej Górze, Żyrardowie, Tarnowie.

„W tym sezonie walczymy także o powrót do Łodzi, gdzie nasze rowery funkcjonowały w latach 2016-2019, generując wówczas łącznie 6 mln wypożyczeń. Jako jedyni złożyliśmy obecnie ofertę na stworzenie nowego systemu liczącego 1200 rowerów 4. generacji. Po zakończeniu wszelkich wymaganych formalności Łódzki Rower Publiczny w nowej odsłonie będzie mógł ruszyć już 2 kwietnia” – komentuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Zarządu Grupy.

Od 1 marca rowery publiczne Nextbike są dostępne w Chełmie, Kołobrzegu, Piasecznie, Wolsztynie oraz w Warszawie. Wrocław może pochwalić się pełną flotą liczącą ponad 2400 rowerów, a w całej Polsce w szczycie sezonu będzie prawie 20 tys. rowerów publicznych, o kilkadziesiąt procent więcej niż rok wcześniej.

Na start tegorocznego sezonu rowerowego w Polsce będą dostępne około 9000 rowerów i ponad 1000 samoobsługowych stacji wypożyczeń. Firma planuje także wypuścić pełną flotę 7000 żółtych jednośladów w ramach systemu Metrorower w 31 gminach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Nextbike ma również plany rozszerzenia swojej działalności na kolejne miasta w Polsce w ciągu najbliższych lat.

„Cały czas prowadzimy rozmowy z kolejnymi miastami, by w 2024 jeszcze więcej Polek i Polaków miało łatwy i swobodny dostęp do rowerów publicznych. Szacujemy, że w szczycie sezonu oddamy w ręce użytkowników oraz potencjalnych klientów biznesowych niemal 20 tys. rowerów, co stanowić będzie wzrost o kilkadziesiąt procent względem zeszłego roku. To dla nas bardzo ważne zobowiązanie. Nasze rowery od wielu sezonów są nie tylko atrakcyjnym środkiem transportu, ale kluczowym elementem zintegrowanego systemu miejskiej mobilności” – dodaje Wojtkiewicz.

W tym roku Nextbike będzie miał możliwość udostępnienia klientom biznesowym niemal 40 tys. powierzchni reklamowych, które mają potencjał dotarcia do kilkunastu milionów polskich konsumentów w dużych i małych miastach, z zachowaniem zasad ekologii.

„Każde działanie firmy ma wpływ na społeczeństwo czy środowisko – produkcja, logistyka, obsługa klienta. Nie inaczej jest w przypadku promocji i marketingu. Branża reklamowa coraz mocniej stara się oczywiście uwzględniać kwestie zrównoważonego rozwoju w swoich strategiach, stosując bardziej ekologiczne praktyki i technologie, np. energooszczędne formaty cyfrowe DOOH. Sami w Nextbike kładziemy duży nacisk, by nasze działania reklamowe pomagały firmom ograniczać reklamowy ślad węglowy, a tym samym wspierały realizację celów klimatycznych, które przed biznesem stawiają wymogi ESG” – tłumaczy Marcin Sałański, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

Nextbike osiąga cele zrównoważonego rozwoju według Organizacji Narodów Zjednoczonych dzięki swojemu zrównoważonemu modelowi biznesowemu w dziedzinie mikromobilności. Niezależna agencja ratingowa IMUG (Institut für Umwelt-Markt-Gesellschaft) z siedzibą w Hanowerze potwierdziła, że firma spełnia cele dotyczące zdrowia, jakości życia, wzrostu gospodarczego, godnej pracy, zrównoważonego rozwoju miast i społeczeństwa oraz działań w dziedzinie klimatu.

Poprzez zrównoważony model biznesowy w dziedzinie mikromobilności, Nextbike realizuje cele zrównoważonego rozwoju zgodnie z wytycznymi Organizacji Narodów Zjednoczonych. Firma została doceniona przez niezależną agencję ratingową IMUG (Institut für Umwelt-Markt-Gesellschaft) z siedzibą w Hanowerze, która potwierdziła, że spełnia cele dotyczące zdrowia, jakości życia, wzrostu gospodarczego, godnej pracy, zrównoważonego rozwoju miast i społeczeństwa oraz działań w dziedzinie klimatu.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version