Z dniem 1 marca Polska Agencja Prasowa rozpoczyna działalność nowego centralnego Newsroomu, który będzie odpowiedzialny za koordynację głównych serwisów Agencji. Celem tych zmian jest poprawa efektywności pracy redakcji oraz dostarczanie odbiorcom wiarygodnych informacji najwyższej jakości.
Newsroom ma za zadanie koordynację międzydziałową i międzyredakcyjną, planowanie obsługi kluczowych wydarzeń, wspieranie tworzenia własnych tematów oraz przestrzeganie standardów agencji.
Nasza nowa strategia obejmuje precyzyjne zapowiedzi planowanych wydarzeń i materiałów własnych, które znajdą się w serwisach PAP. Chcemy ułatwić redakcjom innych mediów codzienną organizację pracy poprzez klarowne informacje o naszych treściach.
„Nasi odbiorcy będą szczegółowo informowani o tym, co i kiedy znajdzie się w serwisie. Chcemy też lepiej wykorzystać potencjał multimedialny. Przy realizacji tematów będziemy uwzględniać materiały wideo, foto oraz infografiki – mówi Jan Rakoczy, wicenaczelny PAP.
Nowy system zawierać będzie trzy rodzaje zapowiedzi:
- „PAP planuje” – techniczna informacja o planie obsługi najważniejszych wydarzeń i tematach własnych, publikacja o godz. 5.30, 18.00, 21.30,
- „Dziś w kraju i na świecie” – merytoryczna zapowiedź głównych wydarzeń kolejnego dnia, publikacja o godz. 5.30 i 21.30,
- „PAP zapowiada” – szczegółowy plan obsługi wydarzeń dnia, publikacja o godz. 10.30.
Przygotowany zostanie także „Przegląd najważniejszych informacji dnia” o godz. 20.00.
Mariusz Loch został mianowany szefem Newsroomu PAP, który będzie składal się z doświadczonych redaktorów i wydawców. W skład Newsroomu wchodzić będzie również Zespół Monitoringu i Wsparcia Redakcji, który ma na celu śledzenie ważnych informacji z innych mediów – mówi Rakoczy.
„Istotną rolą Newsroomu jest dbanie o agencyjne standardy. W PAP prowadzone są szkolenia i warsztaty dla dziennikarzy i edytorów. Trwają też prace nad nowym Vademecum PAP. Wierzymy, że dzięki temu nasi odbiorcy będą otrzymywali produkt najwyższej jakości” – mówi redaktor naczelny PAP Wojciech Tumidalski.
Polska Agencja Prasowa
PAP S.A. to największa agencja informacyjna w Polsce. Zbiera, opracowuje i przekazuje obiektywne informacje z kraju i ze świata. Przez całą dobę, 7 dni w tygodniu 250 dziennikarzy i 40 fotoreporterów przygotowuje serwisy informacyjne, z których korzystają media, instytucje, urzędy państwowe i przedsiębiorcy.
Źródło: pap-mediaroom.pl