Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo Clé de Peau Beauté ogłasza, że Reshma Saujani została laureatką nagrody Power of Radiance 2024
Polityka i społeczeństwo

Clé de Peau Beauté ogłasza, że Reshma Saujani została laureatką nagrody Power of Radiance 2024

Clé de Peau Beauté ma zaszczyt ogłosić, że laureatką nagrody Power of Radiance 2024 została Reshma Saujani z Nowego Jorku (USA), założycielka Girls Who Code. Nagrody te są przyznawane kobietom, które wspierają edukację dziewcząt, zwłaszcza w obszarach STEM, a Reshma Saujani walczy o wyrównanie różnic płci w technologiach.

Od momentu założenia w 2012 r. Girls Who Code zbudowało największą grupę kobiet i osób niebinarnych w branży informatycznej na świecie i pomogło ponad 500 000 osobom w zdobyciu wykształcenia w dziedzinie informatyki i nauk pokrewnych. Dzięki ich innowacyjnym kursom, osoby te mają siedmiokrotnie większe szanse na uzyskanie dyplomów studiów wyższych w tych dziedzinach w porównaniu z przeciętnymi studentami w USA.

Clé de Peau Beauté wierzy, że kluczem do lepszego świata jest uwolnienie potencjału dziewcząt poprzez edukację STEM. Wierzymy, że nagrody Power of Radiance są manifestacją tego przekonania, a nasza długoletnia współpraca z UNICEF w walce z nierównościami płci skupia się na promowaniu STEM w edukacji, zatrudnieniu i programach na rzecz upodmiotowienia dziewcząt. Dziedziny STEM są kluczowe dla rozwiązywania globalnych problemów, a upodmiotowienie dziewcząt i kobiet w tych obszarach jest kluczem do jasnej przyszłości opartej na włączeniu społecznym, innowacjach i postępie niezależnie od płci.

Reshma Saujani, założycielka i dyrektorka generalna Moms First, oraz organizacja Girls Who Code dążą do wyrównania różnic płci na podstawowych stanowiskach w branży technologicznej do roku 2030. Ich ambitny cel wzrostu o 13% od lat 90. ubiegłego wieku jest odpowiedzią na potrzebę zmian kulturowych, dostrzeżoną przez Saujani podczas kampanii do amerykańskiego Kongresu. Odwiedzając lokalne szkoły, zauważyła, że lekcje informatyki głównie uczęszczali chłopcy, podczas gdy dziewczynki były w mniejszości lub w ogóle ich nie było. Od tamtego czasu konsekwentnie dąży do wyrównania nierówności pod względem płci.

Laureatka nagrody Power of Radiance 2024, Reshma Saujani, otrzyma grant, który wesprze jej misję i poszerzy jej zasięg. Wspólnie z Clé de Peau Beauté, Reshma Saujani będzie prowadzić kampanię 20 Under 20, której celem jest zmiana faktu, że większość dziewcząt rezygnuje z nauki informatyki w gimnazjum i szkole średniej [3]. Kampania ma zachęcić dziewczęta do pozostania na ścieżce do kształcenia wyższego i pracy w dziedzinach STEM, a 20 dziewczętom w wieku do 20 lat w USA zapewni wyjątkowe możliwości, takie jak dostęp do zaawansowanych obiektów Clé de Peau Beauté, kontakt ze światem nauki, mentoring oraz granty wspierające ich rozwój w dziedzinach STEM.

Reshma Saujani podkreśliła, że istotne jest pokazywanie dziewczętom atrakcyjności dziedzin STEM i umożliwienie im kontaktu z mentorami, co stanowi główny cel inicjatywy Girls Who Code. Obecnie jedynie 28% stanowisk w branży informatycznej zajmują kobiety, dlatego ważne jest dążenie do wyrównania tej różnicy płci. Nagrody Power of Radiance Clé de Peau Beauté mają przyspieszyć zmiany kulturowe niezbędne do zapewnienia równych szans kobietom i dziewczętom w dziedzinach STEM.

Mizuki Hashimoto, dyrektorka ds. marki Clé de Peau Beauté, wyraziła swoje poparcie dla zaangażowania Reshmy Saujani w upodmiotowienie dziewcząt i kobiet poprzez Girls Who Code. Zaznaczyła, że ich wspólna praca w ramach kampanii 20 Under 20 jest krokiem w stronę równości płci i wyrównania szans dla dziewcząt w dziedzinach STEM, co idealnie wpisuje się w misję marki Clé de Peau Beauté.

Power of Radiance Clé de Peau Beauté wspiera dziewczyny i kobiety na całym świecie w uwolnieniu wewnętrznego blasku, który pozwala osiągnąć pozytywne zmiany. Działalność marki związana ze wspieraniem edukacji rozpoczęła się od marzenia o lepszym świecie, dlatego procent ze sprzedaży produktu The Serum przeznaczany jest na potrzeby tej misji.

Reshma Saujani to założycielka organizacji Girls Who Code i inicjatorka kampanii Moms First, wcześniej znanej jako Marshall Plan for Moms. Poświęciła kilkanaście lat na walkę o równość ekonomiczną kobiet i dziewcząt w sektorze informatycznym, a także na wsparcie matek w dobie pandemii. Jest również autorką bestsellera „Brave, Not Perfect” oraz wygłosiła inspirujący wykład TED talk o potrzebie uczenia dziewcząt odwagi, a nie perfekcjonizmu.

Reshma Saujani rozpoczęła swoją karierę jako adwokatka i działaczka Partii Demokratycznej, a w 2010 roku wystartowała do Kongresu jako pierwsza rdzenna Amerykanka. Jej doświadczenia z kampanii wyborczej zainspirowały ją do założenia organizacji Girls Who Code, która ma na celu zniwelowanie nierówności płci w dziedzinie nauki komputerowej.

Clé de Peau Beauté

Clé de Peau Beauté, marka luksusowa należąca do Shiseido Co. Ltd., powstała w 1982 r. jako połączenie elegancji z najnowszymi osiągnięciami nauki. Jej filozofia polega na uwalnianiu mocy blasku kobiet poprzez innowacyjne technologie kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu z całego świata. Marka jest znana z nowoczesności, czaru i dynamizmu, a jej produkty są dostępne w 26 krajach i regionach na świecie.

Odnośnik do oficjalnej strony internetowej Clé de Peau Beauté znajdziesz pod adresem: https://www.cledepeau-beaute.com/int/powerofradiance-2024.html

Oficjalny profil Clé de Peau Beauté na Instagramie: https://www.instagram.com/cledepeaubeaute/ 

[1][2][3] Źródło: Girls Who Code. https://girlswhocode.com/about-us 

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com /media/2352256/Reshma_Saujani__2024_Award_Recipient_of_the__Power_of_Radiance_Awards.jpg

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2352257/Reshma_Saujani_receiving_Cl__de_Peau_Beaut__s_Power_of_Radiance_Awards_2024.jpg 


Informacja dystrybuowana przez: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version