Wiadomości Polska Polityka i społeczeństwo MC: pamiętaj, przedłuż ważność swojego profilu zaufanego (komunikat)
Polityka i społeczeństwo

MC: pamiętaj, przedłuż ważność swojego profilu zaufanego (komunikat)

Profil zaufany to szybki i bezpieczny sposób kontaktu z urzędami, wykorzystywany już przez ponad 14 milionów mieszkańców. Jego ważność trwa 3 lata, ale łatwo można ją przedłużyć na kolejne 3 lata. Dzięki profilowi zaufanemu można korzystać z wszystkich e-usług publicznych, czyli załatwiać sprawy urzędowe online z dowolnego miejsca z dostępem do internetu, bez konieczności drukowania, podpisywania ręcznego i wysyłania dokumentów pocztą.

Przedłużenie ważności profilu zaufanego

Profil zaufany jest ważny przez 3 lata od jego potwierdzenia. Aby przedłużyć jego ważność, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

Aby przedłużyć ważność profilu zaufanego, zaloguj się na stronie pz.gov.pl i przejdź do panelu Profil zaufany. Następnie wybierz opcję Przedłuż ważność lub zmień dane. Po przedłużeniu ważności profilu zaufanego w bankowości elektronicznej, jego powiązanie z kontem bankowym zostanie usunięte. Metoda autoryzacji przy składaniu podpisu zaufanego i logowaniu się profilem zaufanym zmieni się na SMS z jednorazowym kodem lub push w aplikacji mObywatel, jeśli była wcześniej używana. Jeśli chcesz ponownie powiązać swój profil zaufany ze swoim bankiem, wybierz opcję Zmień dostawcę tożsamości na bank w zakładce Szczegóły profilu.

Jeśli nie pamiętasz hasła:

– wejdź na stronę pz.gov.pl, wybierz opcję Zaloguj się, a następnie kliknij w odnośnik Nie pamiętam hasła, który znajduje się pod polem do wpisania hasła,

– postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zresetować swoje hasło lub odzyskać login.

2. Za pomocą profilu ePUAP – jeśli masz już profil na ePUAP, możesz w łatwy sposób przekształcić go w profil zaufany. Wystarczy zalogować się na ePUAP, wybrać opcję Ustawienia konta, a następnie Profil Zaufany i postępować zgodnie z instrukcjami.

3. Osobiście, w punkcie obsługi klienta Urzędu Skarbowego – jeśli wolisz osobiście załatwić sprawę, możesz udać się do odpowiedniego urzędu skarbowego i złożyć wniosek o założenie profilu zaufanego.

4. Przez wysłanie listownie wniosku o założenie profilu zaufanego – jeśli nie masz możliwości skorzystania z innych sposobów, możesz napisać listownie wniosek o założenie profilu zaufanego i wysłać go na adres urzędu skarbowego.

Wybierz sposób, który najbardziej Ci odpowiada i załóż profil zaufany, aby mieć szybki i wygodny dostęp do usług online!

2. Wypełniając formularz online i umawiając się na wideokonferencję z urzędnikiem.

3. Potwierdzając profil zaufany za pomocą elektronicznego dowodu osobistego.

4. Wypełniając formularz online i w następnym kroku –

a. potwierdzając Profil Zaufany osobiście w jednym z ponad 2000 punktów potwierdzających w Polsce i za granicą,

b. po zalogowaniu się na stronie pz.gov.pl samodzielnie podpisując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym (ten sposób jest dostępny tylko dla osób, które mają w kwalifikowanym certyfikacie wpisany numer PESEL).

Bez względu na wybraną opcję, proces założenia profilu zaufanego jest łatwy. Szczegółowe instrukcje dotyczące każdej metody założenia PZ znajdziesz na stronie pz.gov.pl w sekcji POMOC.

Jeśli napotkałeś trudności z działaniem profilu zaufanego lub masz pytania na temat usługi, skontaktuj się z nami:

– telefon: + 48 (42) 253 54 50 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:00 – 18:00)

– e-mail: pz-pomoc@coi.gov.pl

Aby umożliwić szybkie i sprawne załatwienie twojej sprawy, sprawdź, co powinien zawierać Twój email:

1. temat wiadomości: Profil zaufany,

2. numer zgłoszenia (jeśli sprawa była już wcześniej zgłaszana),

3. dane kontaktowe (imię, nazwisko i/lub nazwa instytucji, adres e-mail, numer telefonu),

4. login użytkownika np. „użytkownik_pz”,

5. nazwa systemu operacyjnego i jego wersja,

6. nazwa przeglądarki internetowej, jej wersja oraz ustawienia językowe,

7. dzień i godzina wystąpienia błędu,

8. miejsce wystąpienia błędu lub szczegółowy opis zagadnienia, np. kliknięcie Zaloguj > przejście do Profil zaufany > następnie Wyszukiwanie wniosków > (dalszy opis zagadnienia),

9. Zrzut ekranu z błędem (Print Screen).

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version