Wiadomości Polska Biznes i finanse PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym dla leasingu roku
Biznes i finanse

PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym dla leasingu roku

W 2023 roku Grupa PKO Leasing udzieliła klientom finansowania na 13,6 mld zł, co oznacza 16,6 proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Utrzymała również swoją pozycję lidera branży, z 13,3 proc. udziałem w rynku. Firma, która obchodzi w tym roku 25-lecie, skupia się na realizacji celów zapisanych na lata 2023-2025 w strategii „Cyfrowa Era Leasingu 2.0”. Kluczowe obszary rozwoju PKO Leasing obejmują dalszą digitalizację usług, współpracę z podmiotami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego w realizacji cyfrowych projektów, rozbudowę Automarketu, zwiększenie inwestycji w architekturę IT oraz usprawnianie procesów sprzedażowych w tradycyjnych kanałach.

Branża leasingowa odnotowała rekordowy udział finansowania w wysokości 102,5 mld zł w ubiegłym roku, co oznacza wzrost o 16,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

W 2023 roku Grupa PKO Leasing utrzymała swoją pozycję lidera na krajowym rynku leasingu, osiągając udział w wysokości 13,3 proc. Firma odnotowała wzrost na poziomie +16,6 proc. r/r i sfinansowała przedmioty o wartości blisko 13,6 mld zł, co stanowiło wyraźne przekroczenie zakładanych celów.

Wzrosty w segmencie pojazdów

Grupa PKO Leasing odnotowała znaczący wzrost o ponad 26 proc. r/r w segmencie nowych i używanych samochodów osobowych. Wyniki w kategorii pojazdów premium przyczyniły się w dużym stopniu do tego sukcesu. Firmy także zanotowała dwucyfrowe wzrosty w finansowaniu pojazdów innych rodzajów, takich jak ciągniki siodłowe (+10,8 proc. r/r) i autobusy (+17,3 proc. r/r), oraz przedmiotów poza kategorią motoryzacyjną, takich jak maszyny i urządzenia oraz sprzęt IT – odpowiednio +2,1 proc. i +17,1 proc.

„Nasze zeszłoroczne wyniki i całego rynku bardzo mnie cieszą. Stanowią dowód na dobrą kondycję całej branży i proinwestycyjne nastroje wśród klientów, ale też potwierdzają niezachwianą pozycję PKO Leasing jako lidera w swojej kategorii biznesowej. Dla naszej organizacji ma to szczególne znaczenie, bo w 2024 roku obchodzimy jubileusz 25-lecia działalności. Współtworzymy rynek leasingu w Polsce właściwie od jego początków. Mamy za sobą lata intensywnego rozwoju i mądre decyzje, które przy silnym wsparciu PKO Banku Polskiego doprowadziły nas do obecnych sukcesów” – mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing. „Aktualnie skupiamy się m.in. na realizacji założeń wpisanych w strategię >>Cyfrowa Era Leasing 2.0<< na lata 2023-2025, co oznacza wspieranie technologią i stabilną kontynuację naszych głównych sprzedażowo obszarów oraz wzmacnianie kompetencji w nowych obszarach” – mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing.

Cyfryzacja i ESG – kluczowe kierunki na lata 2023-2025

Grupa PKO Leasing skupia się na cyfrowej transformacji poprzez rozwój platformy samochodowej Automarket, która w zeszłym roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 4,7 tys. samochodów (+25 proc. wzrostu r/r). Dodatkowo, firma integruje różne kanały komunikacji i sprzedaży w modelu omnichannel oraz inwestuje w architekturę IT w celu optymalizacji biznesu. Wszystkie te inicjatywy są realizowane we współpracy z pozostałymi podmiotami Grupy Kapitałowej, przede wszystkim PKO Bankiem Polskim oraz Masterlease.

„Optymalizujemy, upraszczamy i integrujemy procesy sprzedażowe i obsługowe. Wspólnie z PKO Bankiem Polskim oferujemy klientom leasing na samochody w serwisie iPKO. Budujemy rozwiązania omnikanałowe. Wychodzimy z ofertą Automarketu poza kanał sprzedaży w sieci i akcentujemy swoją obecność w świecie offline, uruchamiając sprzedaż stacjonarną. Oprócz poszerzenia dostępnych kanałów sprzedaży i pracy nad zwiększeniem rozpoznawalności platformy, rozwijamy współpracę z dealerami. Automarket jest silną marką, zaś stały jego rozwój, wdrażanie kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwala nam wierzyć, że obecny rok będzie dla Automarketu rekordowy” – mówi Paweł Pach z PKO Leasing. „Nieustannie pracujemy też nad ofertą. To ważne, bo finansowanie pewnych kategorii przedmiotów nabiera dużego znaczenia i musimy mieć know-how, żeby poprawiać naszą konkurencyjność. Poprzez doradztwo oraz dostępność finansowania – również w ramach programów dopłat unijnych – pomagamy klientom sprawnie przeprowadzać ich biznes przez proces energetycznej transformacji. Staramy się wyznaczać w tym zakresie trendy, m.in. oferując tzw. samospłatę inwestycji z oszczędności wygenerowanych dzięki energii ze źródeł odnawialnych, np. słonecznej pozyskiwanej z paneli PV” – dodaje.

W roku jubileuszu firma stawia sobie za cel utrzymanie dwucyfrowego wzrostu oraz pozycji lidera na rynku. Kluczową rolę w osiągnięciu tych celów będą odgrywać strategiczne projekty technologiczne.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version