Biznes i finanse

American Express ujawnia dominujące trendy podróżne w 2024 roku

PLL LOT opublikowały kolejne wideo zdradzające tajniki pracy stewardesy. O swojej profesji opowiada Dorota, bohaterka kampanii „Ważne, z kim podróżujesz”. W drugiej części filmu Dorota przedstawia obowiązki personelu pokładowego przed rozpoczęciem boardingu.

Dzisiaj firma American Express Travel ® opublikowała swój globalny raport o trendach podróżnych w 2024 roku [1], który ujawnia inspiracje i trendy, decydujące o rezerwacjach podróżnych na całym świecie w tym roku.

Więcej informacji oraz multimedia dostępne są pod tym linkiem: https://www.businesswire.com/news/home/20240312886980/pl/

Badanie przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Indiach, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii wykazało, że aż 84% uczestników planuje w 2024 roku wydać na podróże tyle samo lub więcej niż w poprzednim roku. Co więcej, dla 77% respondentów pozytywne doświadczenia z podróży są ważniejsze niż jej koszt.

Rezerwacje podróży są często motywowane przez cztery trendy:

– Pasja sportowa: wielbiciele planują podróże wokół wydarzeń sportowych związanych z ich ulubioną dyscypliną, drużyną lub międzynarodowymi zawodami,

Podróże marzeń: odwiedzanie miejsc takich jak Wyspy Galapagos czy trekking w siedliskach goryli to niezapomniane przygody, które mogą zmienić całe życie podróżników.

– Samotne podróże: cieszące się popularnością dzięki możliwości łatwego planowania i swobodnego kształtowania trasy zgodnie z własnymi preferencjami,

– Pod wpływem impulsu: W obliczu znormalizowanego życia, podróżujący szukają elastyczności i chcą mieć swobodę podejmowania spontanicznych decyzji.

„Podróżujący koncentrują się na tworzeniu właściwych planów podróżnych i nabywaniu wspomnień, co może oznaczać podróż, której celem jest zobaczenie ulubionej drużyny w akcji, albo przygoda życia, jaką jest udział w niepowtarzalnej ekspedycji – wyjaśnia Audrey Hendley, prezes American Express Travel. – Nasz globalny raport o trendach podróżnych rzuca światło na czynniki wpływające na decyzje o rezerwacjach w skali globalnej i dostarcza inspiracji tym, którzy szukają kolejnego celu. Nasi konsultanci American Express Travel pomogą w zaplanowaniu każdej podróży”.

Najważniejsze wnioski płynące z globalnego raportu American Express Travel o trendach podróżnych w 2024 roku:

– Pragnienie, by zobaczyć na żywo wydarzenia sportowe i osobiście zobaczyć w akcji ukochane drużyny i ulubionych graczy, decyduje o tym, gdzie udadzą się podróżujący i co będą robić na miejscu.

Większość millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z, aż 67% (w porównaniu z 58% wszystkich ankietowanych), wyraziła zainteresowanie podróżami w celu uczestnictwa w wydarzeniach sportowych w 2024 roku.

W 2024 roku 58% osób wybierających się na wydarzenia sportowe preferuje piłkę nożną, koszykówkę lub wyścigi Formuły 1.

Celem podróży kibiców w tym roku są Nowy Jork, Miami i Paryż.

– Wielu podróżników marzy o niepowtarzalnych wyprawach, takich jak wycieczka na Wyspy Galapagos lub przemierzanie Antarktydy pieszo, które mogą zmienić całe życie. Młodsi z nich chcieliby uzyskać porady ekspertów przy planowaniu takich wyjazdów.

Większość respondentów wykazała większe zainteresowanie planowaniem większej wyprawy w roku 2024 niż w poprzednich latach.

Ponad 70% ankietowanych preferuje oszczędzanie pieniędzy na większą wycieczkę niż na wyjścia ze znajomymi, a ponad połowa planuje oszczędzać na poważniejszą podróż przez okres od 6 miesięcy do 2 lat.

58% millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z preferuje korzystanie z pomocy agenta biura podróży lub zaufanego doradcy przy rezerwacji większej wyprawy w tym roku.

55% respondentów, którzy planują większą wyprawę, rozważa odwiedzenie wielu krajów w danym regionie.

– Łatwość planowania i możliwość podążania trasą idealnie dopasowaną do preferencji skłania zwłaszcza młodszych podróżników do samotnego podróżowania.

76% millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z planuje podróżować w pojedynkę w 2024 roku, w porównaniu z 69% wszystkich respondentów.

74% ankietowanych mężczyzn i 63% kobiet planuje podróżować w pojedynkę w 2024 roku.

66% respondentów planujących samotną podróż zamierza zrobić sobie w ten sposób przyjemność.

60% ankietowanych planujących samotne podróżowanie zamierza odbyć dwie lub więcej wycieczek w pojedynkę w tym roku.

– Podróżujący wolą elastyczne planowanie, pozostawiające miejsce na spontaniczność i poznawanie miejscowej kultury podczas podróży.

78% twierdzi, że podobają im się spontaniczne podróże.

77% millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z zarezerwowało dotąd wycieczkę typu „last minute”, w porównaniu z 65% przedstawicieli generacji X i 52% przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego.

Większość respondentów, aż 68%, przyznaje, że podczas podróży zostawia sobie czas na spontaniczne odkrywanie lokalnej kultury i atrakcji.

57% osób ankietowanych preferuje spontaniczne wypady w nieodległe miejsca niż dalekie podróże planowane z wyprzedzeniem.

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie podróżami w 2024 roku, American Express oferuje posiadaczom kart dostęp do ponad 1400 poczekalni lotniskowych poprzez Global Lounge Collection®, wsparcie fachowych konsultantów podróżnych, rezerwacje w restauracjach dzięki usłudze Resy, korzyści podczas imprez sportowych na całym świecie, oraz wybór z ponad 2 tys. hoteli na całym świecie dzięki usługom Fine Hotels + Resorts® i The Hotel Collection, a także ponad 1000 ofert wynajmu wakacyjnego na platformie Select Homes + Retreats TM.

Jeśli jesteś ciekawy najnowszych trendów podróżnych na rok 2024, koniecznie sprawdź globalny raport American Express Travel, który jest dostępny tutaj: link.

American Express jest globalną firmą zajmującą się obsługą płatności, która umożliwia klientom dostęp do produktów, wiedzy i doświadczeń, które wzbogacają ich życie i wspierają rozwój biznesu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej americanexpress.com oraz na naszych profilach na mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Threads, TikTok, LinkedIn, Twitter i YouTube.

W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór produktów, usług i informacji dotyczących zrównoważonej działalności korporacyjnej, w tym karty osobiste, wizytówki i usługi dla firm, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Business Blueprint, Resy, karty firmowe, podróże biznesowe, zróżnicowanie i inkluzywność, zrównoważoną działalność korporacyjną oraz sprawozdania środowiskowe, społeczne i dotyczące zarządzania.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 31 stycznia do 8 lutego 2024 roku na próbie 2005 dorosłych osób w Stanach Zjednoczonych, 1007 dorosłych osób w Australii, 1002 osób w Kanadzie, 1002 dorosłych osób w Wielkiej Brytanii, 1002 dorosłych osób w Japonii, 1006 dorosłych osób w Meksyku i 1005 dorosłych osób w Indiach, dysponujących dochodem powyżej 50 tys. USD i zazwyczaj podróżujących raz w roku. Wywiady zostały przeprowadzone online. Margines błędu dla wyników całej ankiety wynosi około 2-4 punkty procentowe. W przypadku niektórych regionów wyliczenia mogą uwzględniać mniej zmiennych w zależności od dostępności lokalnych danych spisowych.

Określenia „millenialsi” i „pokolenie Z” odnoszą się do respondentów urodzonych w latach 1981-2012.

Określenie „generacja X” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1965-1980.

Określenie „wyż powojenny” odnosi się do respondentów urodzonych w latach 1946-1964.

Podmiot sprzedający usługi podróżne

American Express Travel Related Services Company, Inc. prowadzi działalność wyłącznie jako agent sprzedaży dostawców usług turystycznych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tychże dostawców. Niektórzy usługodawcy płacą nam prowizję i innego rodzaju premie za osiągnięcie celów sprzedażowych lub innych celów i mogą świadczyć premie naszym konsultantom podróżnym. Więcej informacji na stronie www.americanexpress.com/travelterms.

Kalifornia CST#1022318; Waszyngton UBI#600-469-694

Informacje pochodzą z American Express Company

Niniejsze zawiadomienie ma charakter oficjalny i obowiązujący w języku źródłowym. Tłumaczenie służy jedynie celom orientacyjnym i należy je interpretować w odniesieniu do tekstu oryginalnego, który ma skutki prawne.


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM