Biznes i finanse

Masowo płacimy za subskrypcje, z których nie korzystamy

Niemal połowa mieszkańców Polski (46%) korzysta z różnego rodzaju subskrypcji – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Najczęściej wybieranymi subskrypcjami są te na treści wideo, muzykę, gry, książki i audiobooki. Coraz popularniejsze stają się subskrypcje na usługi e-commerce i narzędzia AI.

Większość użytkowników korzysta z kilku subskrypcji, płacąc za nie średnio 150 zł miesięcznie. Subskrypcje są cenione ze względu na wygodę, dostęp do ekskluzywnych treści oraz niższe koszty korzystania z produktów i usług, w porównaniu do ich jednorazowego opłacania.

Analiza wieku wskazuje na zróżnicowanie preferencji dotyczących subskrypcji. Najmłodsi respondenci (18-24 lata) korzystają z nich dwukrotnie częściej niż najstarsza badana grupa (45-60 lat). Wybór subskrypcji różni się w zależności od wieku: młodsi preferują subskrypcje narzędzi IT i rozwiązań AI, podczas gdy konsumenci w wieku 45-60 lat preferują subskrypcje na czasopisma. Z kolei wśród osób korzystających z subskrypcji aż 75% deklaruje, że korzysta z platform streamingowych z wideo.

Większość subskrybentów zależy na kontroli wydatków na subskrypcje, przyznaje się do tego 84% badanych. Jednocześnie 38% z nich przyznaje, że co najmniej raz opłaciło subskrypcję, z której nie korzystało.

„Badania wskazują, że subskrypcje seriali, muzyki lub platform gamingowych stanowią stały element naszych miesięcznych wydatków. Korzysta z nich już blisko połowa Polaków, ale aż 38 proc. zdarzyło się opłacać usługi, których nie używają. Nie dziwi więc, że ponad 80 proc. badanych chce kontrolować wydatki na subskrypcje. ING daje teraz taką możliwość – w aplikacji Moje ING, w jednym miejscu, można nie tylko zobaczyć wszystkie swoje subskrypcje, ale zablokować płatności, za te, z których nie korzystamy. To kolejne rozwiązanie w ramach kampanii >>ING. Twój asystent<<, które pomaga mieć większą kontrolę nad codziennymi finansami” – powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Usługa bankowa ING umożliwia klientom monitorowanie regularnych obciążeń konta z poziomu aplikacji mobilnej. Dzięki prognozom płatności kartą bankową, użytkownicy mogą śledzić aktywne serwisy oraz wartość wydatków miesięcznych.

Użytkownicy aplikacji bankowej mogą teraz łatwo zablokować cykliczne płatności z tytułu subskrypcji i abonamentu, co daje im czas na podjęcie decyzji dotyczącej dalszych kroków. Zablokowanie płatności nie oznacza automatycznie zerwania umowy na subskrypcję, ale może wymagać dodatkowych kroków, takich jak procedura zerwania umowy w przypadku niektórych dostawców.

W lutym 2024 roku ING Bank Śląski zlecił badanie na panelu Ariadna, które przeprowadzono za pomocą metody CAWI. Ankietę wypełniło 1054 respondentów w wieku od 18 do 60 lat, reprezentujących całą Polskę.

ING Bank Śląski

ING Bank Śląski to jeden z największych banków w Polsce, oferujący kompleksową gamę usług finansowych dla klientów indywidualnych i firm. Bank zapewnia wielokanałowy dostęp do kont osobistych i biznesowych poprzez nowoczesne placówki bankowe rozlokowane w całym kraju. W ramach grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego znajdują się również spółki oferujące usługi leasingowe i faktoringowe.


Źródło informacji: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM