Biznes i finanse

Gliwice: Unijne inwestycje 20/20. Z Unią nam po drodze!

20 lat temu Polska przystąpiła do Unii Europejskiej, co otworzyło nowe możliwości dla miasta Gliwice. Dzięki funduszom unijnym, miasto rozpoczęło dynamiczny rozwój i poprawę jakości życia swoich mieszkańców.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat, miasto pozyskało prawie 1,6 mld złotych, które zostały wykorzystane do zrealizowania 350 projektów. Środki te przeznaczono głównie na rozwój transportu i infrastruktury drogowej, co znacząco poprawiło komfort podróżowania do i po Gliwicach.

Od ponad roku po północnej stronie zmodernizowanego gliwickiego dworca znajduje się nowoczesne Centrum Przesiadkowe. To miejsce, które łączy transport kolejowy z liniami autobusowymi, metropolitalnymi, regionalnymi i międzynarodowymi, oraz stacjami Metroroweru. Centrum jest w pełni przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyróżnione nagrodą Lider Dostępności 2023 za jakość zastosowanych rozwiązań. Inwestycja o wartości około 200 mln zł została dofinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dodatkowo, Unia Europejska dofinansowała również budowę obwodnicy Gliwic, aby ułatwić przemieszczanie się pomiędzy dzielnicami miasta.

Drogowa Trasa Średnicowa jest obecnie najważniejszą arterią w górnośląskiej konurbacji, łączącą Gliwice z Zabrzem, Rudą Śląską, Świętochłowicami, Chorzowem i Katowicami. Miasto Gliwice wraz z samorządem województwa śląskiego zrealizowało ją w ubiegłym dziesięcioleciu. Budowa śródmiejskiego odcinka DTŚ kosztem ponad 945 mln zł została dofinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007–2013) na kwotę 443 mln zł. Nazwa „skwer Europejski” upamiętnia wkład wspólnoty w realizację tej inwestycji, nadana efektownie zaaranżowanemu zieleńcowi miejskiemu nad tunelem DTŚ przy ul. Zwycięstwa.

Gliwice od lat korzystają z ogromnych funduszy Unii Europejskiej, które przyczyniają się do rozwoju miasta. Dzięki nim Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała odcinki autostrad A1 i A4, w tym odcinek A4 od Kleszczowa do węzła Gliwice–Sośnica, na który pozyskano 84,2 mln euro z programu ISPA. To największy trzypoziomowy węzeł autostradowy w Polsce. Realizacja tych inwestycji była możliwa dzięki staraniom gliwickiego samorządu.

Nowa wersja paska UE


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM