Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:
W wyniku porozumienia z samorządem, tor wodny do portu w Elblągu zostanie pogłębiony, co umożliwi wpłynięcie pierwszych statków za półtora roku – zapewnia minister Infrastruktury Dariusz Klimczak. Ostatni odcinek drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga zostanie dostosowany, aby umożliwić bezproblemowy dostęp do elbląskiego portu.
Deklaracje ministra Klimczaka są efektem dziś zawartego porozumienia w sprawie współpracy, które przyspieszy budowę ostatniego odcinka toru wodnego na rzece Elbląg.
Porozumienie, które zostało osiągnięte, otwiera nowe perspektywy dla rozwoju gospodarczego miasta i regionu dzięki wykorzystaniu potencjału wybudowanego kanału przez Mierzeję Wiślaną.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak ogłosił nowy etap funkcjonowania portu w Elblągu, zapowiadając powstanie portu morskiego obsługującego statki morskie. Ministerstwo Infrastruktury zleciło Urzędowi Morskiemu w Gdyni wykonanie niezbędnych działań w celu stworzenia infrastruktury doprowadzającej drogę wodną do Elbląga, co ma przyczynić się do rozwoju gospodarczego regionu. Planowane jest wprowadzenie funkcjonalności gospodarczej, aby służyć przedsiębiorcom, a pierwszy statek morski ma przybyć za półtora roku.
Obecnie trwają prace nad dokumentacją i koncepcją. Przygotowywane są także zmiany w programie wieloletnim, które umożliwią rządowi przeznaczenie środków na pogłębienie ostatniego odcinka toru wodnego, co zapewni funkcjonalność i rozwój portu w Elblągu.
Poprzedni rząd wydał już prawie 2 miliardy złotych na przekop, który jest praktycznie nieużyteczny. Jednak obecna inwestycja ma na celu umożliwienie duży statków o długości 100 metrów i zanurzeniu 4,5 metra wpływających do Elbląga. Trwają prace pogłębiarskie na rzece Elbląg na odcinku o długości 10 km, a Urząd Morski prowadzi badania dna drogi wodnej do portu, aby ukończyć ostatni odcinek i uczynić tę inwestycję sensowną” – powiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło plan zmiany programu, mający na celu zabezpieczenie funduszy na pogłębienie krótkiego odcinka toru wodnego. Szacuje się, że koszt tych prac wyniesie około 30-35 mln złotych, a Ministerstwo zapewni niezbędne środki na ich realizację w najbliższym czasie.
Przekazane komunikaty publikowane są w serwisie PAP w niezmienionej formie, zgodnie z treścią dostarczoną przez nadawcę. Nadawca jest odpowiedzialny za treść komunikatu zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl