Wiadomości Polska Biznes i finanse Zgodnie z nowym badaniem dotyczącym Oracle Database klienci są zadowoleni z obecnych wersji oprogramowania, lecz niepokoją ich koszty oraz pracochłonność i konieczność dokonywania uaktualnień w celu utrzymania obsługi i wsparcia
Biznes i finanse

Zgodnie z nowym badaniem dotyczącym Oracle Database klienci są zadowoleni z obecnych wersji oprogramowania, lecz niepokoją ich koszty oraz pracochłonność i konieczność dokonywania uaktualnień w celu utrzymania obsługi i wsparcia

Trzy główne wyzwania związane z Oracle Database to wysokie opłaty, koszty i wysiłek związany z wdrażaniem poprawek bezpieczeństwa oraz forsowanie uaktualnień w celu zachowania pełnego wsparcia.

Według najnowszego raportu „Forces Driving the Future of Your Oracle Database Road Map” opracowanego przez Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), dostawcę kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania firmowego, istnieje wiele czynników kształtujących przyszłość planu działania w zakresie Oracle Database. Badanie przeprowadzone wśród ponad 100 kierowników i potencjalnych klientów aplikacji Oracle, architektów baz danych, administratorów baz danych i kierownictwa IT wyższego szczebla z organizacji z siedzibą w USA, rzuca nowe światło na przyszłość tej platformy.

Więcej treści oraz multimedia można znaleźć tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20240321500728/pl/

Analiza koncentrowała się na strategiach, podstawowych aspektach zmian oraz wyzwaniach, z którymi borykają się klienci korzystający z Oracle Database. Warto zauważyć, że usługa Premier Support dla wersji 19c zostanie wycofana z końcem kwietnia 2024 r., a usługa Extended Support oferowana przez Oracle będzie dostępna tylko do 2027 r.

Główne wnioski:

1. Obecne wersje oprogramowania Database spełniają potrzeby przedsiębiorstw.

2. Większość ankietowanych zamierza nadal korzystać z Oracle Database (78%).

3. Badanie wykazało, że większość przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań i licznych instancji Oracle – średnio uczestnicy badania wskazali ok. 182 obsługiwanych instancji.

4. W celu utrzymania pełnego zakresu wsparcia Oracle, organizacje muszą dokonywać kosztownych i zasobochłonnych uaktualnień. Mimo że 75% respondentów jest zadowolonych z inwestycji w Oracle Database, nie czują się zmotywowani do uaktualniania oprogramowania.

Wniosek nr 2: Większość klientów korzystających z wersji 19c lub starszych będzie musiała ponieść koszty aktualizacji lub zrezygnować z pełnego wsparcia technicznego w przyszłości

Większość użytkowników (79%) korzysta z wersji oprogramowania Oracle Database 19c lub starszych.

Z danych wynika, że 41% respondentów korzysta z Oracle Database w wersji 19c, a 38% używa starszych wersji. Klienci korzystający z starszych wersji bazy Oracle mogą liczyć tylko na minimalne wsparcie techniczne, a ci korzystający z wersji 19c będą musieli przejść na to wsparcie w 2027 r.

Zgodnie z polityką Oracle, pakiet Sustaining Support nie obejmuje nowych aktualizacji, poprawek danych, nowych alertów bezpieczeństwa, krytycznych aktualizacji eliminujących luki w zabezpieczeniach, nowych skryptów uaktualnień, wytycznych w zakresie całodobowej asysty i odpowiedzi na zgłoszenia serwisowe o Poziomie Ważności 1 oraz innych istotnych funkcji przez cały okres eksploatacji oprogramowania.

Wniosek nr 3: Konieczność kosztownych i zasobochłonnych aktualizacji dla klientów

Trzy główne wyzwania związane z Oracle Database to: wysokie koszty (38%), kosztowne i pracochłonne wdrażanie poprawek bezpieczeństwa (38%) oraz konieczność ciągłych aktualizacji w celu utrzymania pełnego wsparcia (37%).

Wyniki badania wykazały, że większość użytkowników oprogramowania Oracle Database dokonuje personalizacji, a ponad jedna trzecia określiła swoje instancje jako „wysoce spersonalizowane”. Dla przedsiębiorstw oznacza to istotną decyzję strategiczną: czy zainwestować czas i środki finansowe w uaktualnienie, czy też szukać wsparcia u innego dostawcy w celu przedłużenia eksploatacji aktualnej wersji Oracle Database.

Główny wniosek nr 4: zlecanie zarządzania Oracle Database podmiotom zewnętrznym w celu optymalizacji wyników biznesowych

36% respondentów zleca zarządzanie oprogramowaniem Oracle Database podmiotom zewnętrznym w celu poprawy wyników biznesowych.

Ze względu na ograniczone zasoby, ponad 36% respondentów zleca niektóre aspekty zarządzania infrastrukturą Oracle Database dostawcom usług zarządzanych, aby optymalizować wydajność, ograniczyć koszty i umożliwić większą koncentrację na innowacjach.

„Większość klientów Oracle Database korzysta z wersji 19c lub wcześniejszych, które funkcjonują bez zakłóceń, dlatego forsowanie uaktualnień do nowszych wersji nie zapewnia dostatecznego zwrotu z inwestycji, by uzasadniać niezbędne w tym celu wydatki oraz konieczność przeznaczenia zasobów firmy – powiedział Robert Freeman, autor publikacji pt. >>Oracle Database RMAN Backup and Recovery<< i dyrektor wyższego szczebla ds. zarządzania produktami Database i Middleware w Rimini Street. – Coraz więcej kierowników zwiększa kontrolę nad planami działania firmy w zakresie zasobów informatycznych, opierając się zakłóceniom i kosztom uaktualnień, a opowiadając się zamiast tego za wykorzystaniem potencjału pracowników, czasu oraz środków na realizację inicjatyw strategicznych sprzyjających szybszemu rozwojowi i osiąganiu celów dotyczących zwiększenia rentowności”.

Wyzwania związane z Oracle Database to wysokie opłaty, koszty i wysiłek związany z wdrażaniem poprawek bezpieczeństwa oraz forsowanie uaktualnień w celu zachowania pełnego wsparcia.

Rimini Street, Inc., dostawca kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania firmowego, ogłosił wyniki badania Foundry pt. „Forces Driving the Future of Your Oracle Database Road Map” [Czynniki kształtujące przyszłość planu działania w zakresie Oracle Database]. Sponsorowane przez Rimini Street badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 100 kierowników i potencjalnych klientów aplikacji Oracle z siedzibą w USA.

„Pod względem kompleksowego wsparcia i usług informatycznych wysokiej jakości, w tym ochrony przed atakami typu zero-day, istnieje wiele możliwości niewymagających obszernego i kosztownego testowania regresji oraz zapewniających kompleksową obsługę spersonalizowanego środowiska danej organizacji – powiedział Freeman. – Klienci Rimini Street, na przykład Hyundai Motor Group, zamiast płacić ponad 20% kosztów zakupu licencji DBMS w celu obsługi i wsparcia oszczędzają 50% rocznych kosztów asysty, ciesząc się wsparciem w zakresie personalizacji, którego nie oferuje Oracle”.

Wdrażanie poprawek bezpieczeństwa oraz forsowanie uaktualnień w celu zachowania pełnego wsparcia jest trudne i kosztowne dla użytkowników Oracle Database. Rimini Street, Inc. ogłosił wyniki badania Foundry pt. „Forces Driving the Future of Your Oracle Database Road Map”, które analizuje wyzwania i strategie klientów korzystających z Oracle Database. Badanie pokazuje, że większość klientów zamierza nadal korzystać z Oracle Database, ale w związku z wygasaniem wsparcia dla wersji 19c, stają oni przed koniecznością kosztownych uaktualnień lub obniżenia poziomu asysty technicznej. W badaniu respondentom wskazywali wysokie koszty, trudności z wdrażaniem poprawek bezpieczeństwa i konieczność stałego uaktualniania oprogramowania jako największe wyzwania związane z Oracle Database. Dodatkowo, klienci zlecają zarządzanie oprogramowaniem Oracle Database firmom zewnętrznym w celu optymalizacji wyników. Rimini Street oferuje rozwiązania wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP, które pozwalają klientom na oszczędności i wsparcie w obszarze personalizacji niedostępnym w ofercie Oracle.

„Bez względu na wielkość organizacji każdy kierownik IT zawsze napotyka trudności, starając się pogodzić dokonywanie innowacji i wysiłki na rzecz zwiększenia zysków. Aby zwiększyć zwrot z inwestycji i zachować elastyczność, skuteczne plany działania w zakresie zasobów informatycznych opierają się na potrzebach organizacji, a nie żądaniach dostawcy oprogramowania” – wskazuje Freeman.

Możesz znaleźć pełną treść kompleksowego raportu pt. „Forces Driving the Future of Your Oracle Database Road Map” tutaj: link.

O firmie Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) to wiodący dostawca kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym. Firma oferuje usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP, jest partnerem Salesforce i AWS oraz zapewnia kompleksowe rozwiązania do zarządzania firmowymi aplikacjami, bazami danych i oprogramowaniem technologicznym. Ponad 5500 organizacji wybrało Rimini Street jako zaufanego dostawcę rozwiązań z zakresu oprogramowania dla firm. Więcej informacji znajduje się na stronie riministreet.com oraz na profilach Rimini Street w serwisach Twitter, Instagram, Facebook, LinkedIn. (IR-RMNI)

Wypowiedzi prognozujące

Niniejsza informacja prasowa zawiera wypowiedzi prognozujące dotyczące planów, oczekiwań i przyszłych wydarzeń spółki Rimini Street. Słowa takie jak: „spodziewa się”, „wierzy”, „kontynuuje”, „mogłoby”, „obecnie”, „szacuje”, „oczekuje”, „przyszłość”, „zamierza”, „może”, „prognoza”, „planuje”, „możliwe”, „potencjalne”, „przewiduje”, „prognozuje”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „powinien”, „będzie”, „byłoby” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi te obejmują m.in. plany rozwoju, inwestycje, oczekiwania co do przyszłych wydarzeń oraz reakcje na zmiany w otoczeniu biznesowym. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i oczekiwaniach kierownictwa spółki, jednakże faktyczne rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących z powodu czynników ryzyka i niepewności związanych z działalnością spółki Rimini Street. Dalsze informacje na temat czynników ryzyka można znaleźć w dokumentach składanych przez spółkę w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission).

© 2024 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością ich posiadaczy, a spółka Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.

Tekst oryginalny w języku źródłowym jest oficjalną, obowiązującą wersją tego zawiadomienia. Tłumaczenie ma jedynie charakter orientacyjny i zostało przygotowane w celu ułatwienia zrozumienia zawiadomienia. Należy je interpretować w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version