Biznes i finanse

Święto gamingu na giełdzie – Render Cube zadebiutował na Głównym Rynku GPW

Render Cube SA, producent kultowej gry komputerowej „Medieval Dynasty”, która sprzedała się w niemal 2 milionach egzemplarzy na całym świecie, został notowany na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W piątkowy poranek kurs akcji wzrósł o 3,39 proc. do 122 zł wobec ceny odniesienia.

Firma Render Cube SA została założona w 2012 roku w Łodzi. Jest trzecim debiutantem na Głównym Rynku GPW w tym roku i 73. spółką reprezentującą sektor gier komputerowych. Spółki te cieszą się rosnącym zainteresowaniem inwestorów i odnoszą globalne sukcesy, co potwierdza światową czołówkę polskich studiów pod względem jakości i popularności tworzonych przez nie tytułów.

„Gaming to jedna z flagowych branż coraz bardziej innowacyjnej gospodarki naszego kraju: na rodzimym rynku działa obecnie ok. 500 wydawców i producentów, zatrudniających 15 tys. deweloperów. Nie jest to jednak najłatwiejszy biznes – prócz umiejętności i wizji wymaga on również entuzjazmu oraz wiary w sukces, których nie brakuje dzisiejszemu debiutantowi” – podkreślała podczas otwarcia notowań Agnieszka Gontarek, dyrektor Działu Emitentów GPW.

Render Cube SA początkowo specjalizował się w outsourcingu artystycznym i realizacji projektów dla światowych firm, takich jak CD Projekt, Techland, Platige Image. Z czasem firma rozpoczęła prace nad własnymi grami i w 2018 roku wydała swoją pierwszą grę – „Monster League”. Najbardziej znanym tytułem Render Cube jest jednak Medieval Dynasty, który łączy elementy survivalu, symulatora, RPG i strategii. Od premiery sprzedaż gry „Medieval Dynasty” przekroczyła 750 tys. sztuk, a liczba zapisów na liście życzeń na platformie Steam przekroczyła 1 mln.

Render Cube SA, początkowo skupiając się na outsourcingu artystycznym i projektach dla globalnych firm, takich jak CD Projekt, Techland, Platige Image, rozpoczął prace nad własnymi grami po nabraniu doświadczenia. W 2018 r. firma wydała swoją pierwszą grę – „Monster League”. Jednak najpopularniejszym tytułem Render Cube jest Medieval Dynasty, łącząca elementy survivalu, symulatora, RPG i strategii. Od premiery sprzedaż gry „Medieval Dynasty” przekroczyła 750 tys. sztuk, a liczba zapisów na liście życzeń na platformie Steam wynosi ponad 1 mln.

„Oznacza to łącznie niemal dwa miliony fanów na całym świecie, co stanowi wartość, o której jeszcze niedawno nie mogliśmy nawet marzyć. To olbrzymia zasługa naszego ambitnego, profesjonalnego zespołu, łączącego pasję do tworzenia gier z dbałością o każdy detal poszczególnych produkcji” – wyjaśniał Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube SA.

Render Cube SA zadebiutował na warszawskiej giełdzie niecałe trzy lata temu. Po grudniu 2021 roku spółka znalazła się na NewConnect, rozwijając swój potencjał i zyskując uznanie inwestorów. Łódzkie studio stało się jednym z największych graczy na rynku gier komputerowych, co skłoniło zarząd do przeniesienia notowań na główny parkiet GPW.

„Te lata były dla naszej firmy wyjątkowo udanym okresem, podczas którego nie tylko rozbudowaliśmy nasze studio i powiększyliśmy zespół, ale również nauczyliśmy się funkcjonowania na rynku kapitałowym, nawiązując szereg cennych relacji inwestorskich” – podkreślał prezes zarządu Render Cube SA.

Studio z Łodzi pracuje obecnie nad przeniesieniem gry „Medieval Dynasty” na konsole nowej generacji, usługę Game Pass oraz inne platformy. Ponadto planuje rozpoczęcie zupełnie nowego projektu.

„Nie boimy się nowych wyzwań i mamy apetyt na kolejne, globalne sukcesy na miarę >>Medieval Dynasty<<. Dzisiejszy debiut otwiera kolejny etap w historii naszej spółki, a w przyszłości chcemy dalej spełniać oczekiwania inwestorów, akcjonariuszy oraz milionów fanów wobec naszej marki” – dodał Damian Szymański.


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.
Polityka Prywatności
Więcej
ROZUMIEM